Wielki atlas roślin akwariowych - Christel Kasselmann już w języku polskim! KUP TERAZ







Lista działów » Galeria » Konkursy i inspiracje


049l- "Dark Angel's" - DG



Znalezione w sieci inspiracje, tutoriale, ciekawostki oraz informacje o konkursach.



03 maja 2010, 23:45 049l- "Dark Angel's" - DG  (#1)  

Nazwa kostki wzięła się od nazwy porfirów które wykorzystałem w aranżacji.

Akwarium: 35x35x40cm- 49l
Filtracja: JBL Cristal Profi 250
Temperatura: 25 C
Oświetlenie: świetlówka kompaktowa 75W 6500K
Świecę 2 godz. + 3 godz.

Podłoże: ziemia doniczkowa, żwir MHK K4, piasek kwarcowy
Nawożenie: aktualnie tylko Aldesan E (+docelowo TMG-samorobny)

Flora:Hemianthus callitrichoides, Limnophila aromatica, Echinodorus tenellus (podziękowania dla MikołajW)
Fauna: brak (docelowo krewetki+ małe stadko małych rybek)

Kostka zalana 1 maja. Aktualnie po dwóch podmianach 30% wody. Jutro następna podmiana. Potem co dwa dni itd.

Może ktoś mi podpowie kiedy rozpocząć nawożenie?

Wszelka krytyka, rady, sugestie, komentarze, podpowiedzi etc. mile widziane.


Obrazek

Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 18 lis 2010, 19:57 przez Seth67, łącznie edytowano 3 razy

Avatar użytkownika
Seth67
Aktywny użytkownik

Posty: 614
Dołączył: 07 mar 2010, 18:30
Miasto: Gdańsk

04 maja 2010, 09:02   (#2)  

Tzn. świecisz z przerwami, łącznie przez 5 godzin? Jeśli tak, to za krótko. Byłabym za 10-cioma godzinami ciągłego świecenia.

tungu
Początkujący

Posty: 17
Dołączył: 16 mar 2010, 00:40

04 maja 2010, 20:09   (#3)  

tungu napisał(a):Tzn. świecisz z przerwami, łącznie przez 5 godzin? Jeśli tak, to za krótko. Byłabym za 10-cioma godzinami ciągłego świecenia.


Tak za 10 godzinami... Po 2-3 tyg. od założenia to tak. Ostrożności nigdy za wiele a świecenie 10 godz. odrazu po zalaniu często powoduje wysyp glonów. Można zacząć od 10 godz. jednak wtedy najlepiej również Co2 na full i potas. Dzięki takiemu startowi rośliny szybko zaczynają rosnąć i nie dają szans glonom.

Avatar użytkownika
stozek
Zainteresowany tematem

Posty: 161
Dołączył: 23 sie 2008, 13:16
Miasto: Włodawa

04 maja 2010, 22:03   (#4)  

zwiększ świecenie tak do 6-7 godzin i co tydzień zwiększaj o 1h do 10h
Z nawozów to przez pierwszy miesiąc potas.Jeśli nie masz co2 to postaraj się chociaż o easy carbo.

Birkhof
Początkujący

Posty: 14
Dołączył: 28 mar 2010, 21:26

04 maja 2010, 22:23   (#5)  

Dzięki za wsparcie.

Świecenie zwiększyłem do 7h (3+4).

Podłączyłem dziś bimbrownię i już dmucha.

Mam K2SO4 i KNO3 w proszku. Wodę mam twardą KH15, GH18. Co podać i ile? Wolałbym KNO3, bo mam go więcej.


Dziś woda wyklarowała się do końca. Czysta-przeźroczysta.Super.:D
Obrazek
Ostatnio edytowano 10 maja 2010, 22:24 przez Seth67, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
Seth67
Aktywny użytkownik

Posty: 614
Dołączył: 07 mar 2010, 18:30
Miasto: Gdańsk

05 maja 2010, 12:44   (#6)  

Ja pierwsze 3 tygodnie (minimum) lał bym tylko sam potas. Zobacz jeszcze ile N i P masz w kranówce. Ja za wcześnie wprowadziłem mikro i wyskoczył mi glon, ale ja mam mocniejsze światło.
Woda to oczywiście sam kranowit ? :-)

Birkhof
Początkujący

Posty: 14
Dołączył: 28 mar 2010, 21:26

05 maja 2010, 14:22   (#7)  

Ja tylko daję małą sugestię (żeby potem nie było na mnie :), bo doświadczenia mam za mało żeby doradzić Ci tak żeby sprawdziło się w 100% i było niepodważalne)....

Gdybym ja dawał przez kilka tygodni tylko potas (0,38W/l brutto) to z roślin by mi tylko wspomnienia i zdjęcia zostały, a w przeciwieństwie do Ciebie miałem substrat ASII+ (Ty musisz czekać aż Ci się rośliny dokopią do ziemi). Owszem, jak będziesz mało świecił to będą mało jadły i może na kranówce przeżyją i na "zapasach", ale jak będziesz nadal świecił 15W na 50 litrów po 5 godzin dziennie to ja nie wróżę dobrze dla małego heńka (on i tak będzie miał ciężko przy takim świetle). Pamiętaj, że pojawi się poważny problem jak rośliny zaczną padać (bo np. zabraknie żarcia), glony pojawią się wtedy momentalnie, więc jak tylko jakaś roślina zaczyna zdychać to się jej pozbądź.

IMHO nie sugeruj się dokładnymi wytycznymi typu X tygodni itp. Potas podawaj bo możesz to robić "bezkarnie" i obserwuj rośliny, jak zobaczysz braki to zacznij nawozić bo nie ma na co czekać - brak nawozów zakończy się równie spektakularnie jak ich nadmiar*.


* - nie dotyczy EI

Avatar użytkownika
pin54
Stały bywalec

Posty: 424
Dołączył: 14 sty 2009, 17:54

06 maja 2010, 01:25   (#8)  

Małe sprostowanie.
Święcę świetlówką kompaktową 15W (tyle pobiera prądu), co w przeliczeniu na "normalną" moc daje 75W. Czyli wychodzi 1,5 W na pojemność zbiornika netto. Faktycznie wody w zbiorniku jest 30 litrów, co daje 2,5W na litr. Myślę że światła jest więcej niż rośliny wymagają.
Hmm, to jak nawozić KNO3?
Na próbę wsypałem szczyptę, taka nie za dużą , nie za małą, jak na dwie duże kanapki z pomidorami. :D

I ile świecić?
Obrazek

Avatar użytkownika
Seth67
Aktywny użytkownik

Posty: 614
Dołączył: 07 mar 2010, 18:30
Miasto: Gdańsk

06 maja 2010, 10:39   (#9)  

Nie nie nie :). Świetlówka kompaktowa to nic innego jak zwykła świetlówka i to jest nasz "punkt porównawczy". Różne źródła światła mają różną wydajność, ale póki co świetlówki są najbardziej popularnym i wszystkie przeliczniki dotyczą właśnie nich.

Dlatego świecąc 15W kompaktem masz 15W światła. Ta moc 75W to dla porównania jakiej mocy zwykłej żarówki byś potrzebował żeby dała tyle samo światła, ale tak na prawdę jest to zupełnie nieistotne. Tak więc masz 0,3W/l brutto.

Ps. nie ma takiego pojęcia jak 15W światła, ale chciałem to jasno wytłumaczyć, mam tylko nadzieję że się udało :)

Avatar użytkownika
pin54
Stały bywalec

Posty: 424
Dołączył: 14 sty 2009, 17:54

06 maja 2010, 21:17   (#10)  

Zgadzam się z tym że odpowiednikiem świetlówki kompaktowej o mocy 15W jest zwykła żarówka 75W. Jak i również z całą wiedzą na temat lumenów, luksów i kandeli.

A teraz pytanie.Podłączamy świetlówkę kompaktową 15W, a obok żarówkę 15W. Z którego źródła otrzymamy światło o większym natężeniu?

Zwykła żarówka 100W ma około 1300lm (13,6lm/W).
Używana przeze mnie świetlówka kompaktowa ma 800lm. Więc nie zgodzę się z Tobą że światła mam zbyt mało.

Czy przyjmując (choćby teoretycznie ) :D że światło jest ok' możesz doradzić mi w jakich ilościach i jak często nawozić KNO3?
Obrazek

Avatar użytkownika
Seth67
Aktywny użytkownik

Posty: 614
Dołączył: 07 mar 2010, 18:30
Miasto: Gdańsk

09 maja 2010, 22:38   (#11)  

8 dzień od startu.
Załączniki
Kopia DSCF0389.JPG
(108.06 KiB) Pobrane 1923 razy
Kopia DSCF0386.JPG
(121.1 KiB) Pobrane 1855 razy
Obrazek

Avatar użytkownika
Seth67
Aktywny użytkownik

Posty: 614
Dołączył: 07 mar 2010, 18:30
Miasto: Gdańsk

16 maja 2010, 23:14 nawożenie  (#12)  

witam,
z całym szacunkiem dla metody EI i ludzi jej stosujących (sam chciałbym ją w przyszłości opanować ale tylko dlatego że mam akwa 360l), czy nie warto w Twoim przypadku (mały litraż) kupić gotowych nawozów i mieć po prostu problem z głowy. Ja stosuje linię easy life i wiem że jak np. wleje 10ml macro do 500l to mi podniesie NO3 o 2,0ppm itd., Butelka za 20 parę zł starczy Ci na rok.
jeszcze raz podkreślam, (bo wiem jakie dostałbym cięgi, gdybym tego na forum RA nie zrobił :) ) metoda EI jest super alternatywą dla gotowych nawozów, ale niezrozumiałe jest dla mnie (nie piszę to konkretnie o Tobie) jak ludzie mając kilkunasto-litrowe kostki wypasione nieraz w full ADA kombinują nieudolnie z EI - taka moja mała dygresja...
wybór należy do Ciebie, trzymaj się.

Avatar użytkownika
manulion
Początkujący

Posty: 24
Dołączył: 06 maja 2010, 11:48

17 maja 2010, 07:53   (#13)  

Witam, mam pytanie odnośnie PH, nie wiem czy przeoczyłem ale chyba w żadnym poście nie napisałeś jakie masz PH? dlaczego pytam, ponieważ kiedyś robiłem testy na kamieniach http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/viewto ... highlight= , i testowałem między innymi te które ty masz w akwa, one bardzo mocno podnosiły PH, w ciągu trzech dni testu PH podniosło się z 7.0 do 7.6, a jak to u ciebie wygląda?
Pozdrawiam.
Akwarystą trzeba się urodzić, akwarium może mieć każdy.


http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje ... 63541.html

Avatar użytkownika
karlos2
Zainteresowany tematem

Posty: 286
Dołączył: 19 lut 2010, 17:37
Miasto: katowice

17 maja 2010, 10:02 Re: nawożenie  (#14)  

manulion napisał(a):witam,
z całym szacunkiem dla metody EI ....


To nie do końca tak. Mam gotowy nawóz TMG, sam go przygotowuję i z powodzeniem stosuje w drugim zbiorniku przy starcie którego popełniłem masę błędów. Powodem ich była wiedza sprzed 30 lat kiedy to np. napowietrzało sie silnie wodę bo CO2 był szkodliwy i nie pożądany w wodzie.;)
Odpalając nowy zbiornik, miałem bardzo poważne obawy co do plagi glonów, stąd moja prośba o pomoc osób lepiej znających temat. Aktualnie jest wszystko ok. Jak się kostka ustabilizuje to przechodzę na sam TMG.
To co napisałeś, daje do myślenia. Dziękuję.
Obrazek
Ostatnio edytowano 17 maja 2010, 10:13 przez Seth67, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
Seth67
Aktywny użytkownik

Posty: 614
Dołączył: 07 mar 2010, 18:30
Miasto: Gdańsk

17 maja 2010, 10:11   (#15)  

karlos2 napisał(a):Witam, mam pytanie odnośnie PH....


Nie przeoczyłeś, nie robiłem testu pH.
Aktualnie jest na poziomie 7,6 i zaskoczył mnie jego wysoki poziom.
Za tydzień podłączę CO2 z butli (obecnie bimbrownia) i zobaczę czy poziom się obniży i o ile.
Pod żwirem mam ok. 4 cm ziemi doniczkowej, ciekawe jaki to będzie miało wpływ na pH.
Wyjściowe pH jest na poziomie 7,0-7,2.
W ostateczności zmienię kamienie, chociaż szkoda by było bo ładne są.
Dziękuję za cenną informację.
Obrazek

Avatar użytkownika
Seth67
Aktywny użytkownik

Posty: 614
Dołączył: 07 mar 2010, 18:30
Miasto: Gdańsk

17 maja 2010, 10:17   (#16)  

Seth67 napisał(a):
karlos2 napisał(a):Witam, mam pytanie odnośnie PH....


Nie przeoczyłeś, nie robiłem testu pH.
Aktualnie jest na poziomie 7,6 i zaskoczył mnie jego wysoki poziom.
Za tydzień podłączę CO2 z butli (obecnie bimbrownia) i zobaczę czy poziom się obniży i o ile.
Pod żwirem mam ok. 4 cm ziemi doniczkowej, ciekawe jaki to będzie miało wpływ na pH.
Wyjściowe pH jest na poziomie 7,0-7,2.
W ostateczności zmienię kamienie, chociaż szkoda by było bo ładne są.
Dziękuję za cenną informację.


No właśnie, te kamienie są ładne ale to jest chyba ich jedyna zaleta, sam widzisz jak ph ci poszło w górę.
Akwarystą trzeba się urodzić, akwarium może mieć każdy.


http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje ... 63541.html

Avatar użytkownika
karlos2
Zainteresowany tematem

Posty: 286
Dołączył: 19 lut 2010, 17:37
Miasto: katowice

17 maja 2010, 10:21   (#17)  

Przeczytałem w Twoim poście o próbie octowej. O co chodzi?
Obrazek

Avatar użytkownika
Seth67
Aktywny użytkownik

Posty: 614
Dołączył: 07 mar 2010, 18:30
Miasto: Gdańsk

17 maja 2010, 10:29   (#18)  

Za pomocą octu sprawdza się czy kamienie są wapienne, lub czy mają w sobie związki wapnia, jeśli mają to zatwardzają wode i nie można ich stosować w akwariach roślinnych.
Próbe wykonuje się polewając kamień octem, jeśli kamień zacznie się pienić to ma w sobie związki wapnia, jeśli się nie pieni to jest ok. :)
Akwarystą trzeba się urodzić, akwarium może mieć każdy.


http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje ... 63541.html

Avatar użytkownika
karlos2
Zainteresowany tematem

Posty: 286
Dołączył: 19 lut 2010, 17:37
Miasto: katowice

17 maja 2010, 10:55   (#19)  

karlos2 napisał(a):Próbe wykonuje się polewając kamień octem, jeśli kamień zacznie się pienić to ma w sobie związki wapnia, jeśli się nie pieni to jest ok. :)


Małe sprostowanie... jeśli się pieni to się nie nadaje, jeśli się nie pieni to ... nic nie znaczy :) (marmur się nie będzie chyba pienił). Ogólnie test myślę że jest wystarczający, napisałem to tak tylko, żebyś miał świadomość i nie pchał do akwa kamieni, o których "oficjalnie" wiadomo że się nie nadają tylko dlatego, że się nie pienią. Dobrze jest kamień zarysować (tak żeby się "sproszkował" i wtedy polać octem, będzie lepiej reagował. I pamiętaj, że nie cały kamień może być wapienny a tylko jego część lub "pasemka".

Avatar użytkownika
pin54
Stały bywalec

Posty: 424
Dołączył: 14 sty 2009, 17:54

17 maja 2010, 11:03   (#20)  

pin54 napisał(a):
karlos2 napisał(a):Próbe wykonuje się polewając kamień octem, jeśli kamień zacznie się pienić to ma w sobie związki wapnia, jeśli się nie pieni to jest ok. :)


Małe sprostowanie... jeśli się pieni to się nie nadaje, jeśli się nie pieni to ... nic nie znaczy :) (marmur się nie będzie chyba pienił). Ogólnie test myślę że jest wystarczający, napisałem to tak tylko, żebyś miał świadomość i nie pchał do akwa kamieni, o których "oficjalnie" wiadomo że się nie nadają tylko dlatego, że się nie pienią. Dobrze jest kamień zarysować (tak żeby się "sproszkował" i wtedy polać octem, będzie lepiej reagował. I pamiętaj, że nie cały kamień może być wapienny a tylko jego część lub "pasemka".


Pin54 jeśli się nie pieni to jedynie znaczy że nie jest wapienny nic po za tym, ale ja to wiem, wyjaśniałem to tylko Seth67 bo o to pytał.

Pozdrawiam.
Akwarystą trzeba się urodzić, akwarium może mieć każdy.


http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje ... 63541.html

Avatar użytkownika
karlos2
Zainteresowany tematem

Posty: 286
Dołączył: 19 lut 2010, 17:37
Miasto: katowice










Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 397 gości

Copyright © 2001-2024 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.