lukasvip8 napisał(a):chyba zastosuje na pierwszą warstwę Uniwersalną ziemię kwiatową, potem jasnego koloru żwirek a na samą górę żwirek ciemnego koloru. Do tego bimbrownia i nawozy.
Nie rób tak, z własnego doświadczenie wiem, ze będzie ci się to mieszało w trakcie użytkowania akwarium i wyłaziło, nie będzie to estetyczne
lukasvip8 napisał(a):Witam chciałbym widziec czy wszystkie lampy sie nadaja do akwarium tzn. mam na mysli ze czy mógłbym kupić jakies lampy z obi czy tam z kastoramy
Pozdrawiam Misiek1524
Tak! Z punktu fotosyntezy - bo na tymi najbardziej powinno ci zależeć pasuje każdy rodzaj światła,
Decydując się na oświetlenie weź pod uwagę:
1)Temp Barwową - czyli
6500K - ale najlepiej jak pomieszasz ze sobą kilka rożnych świetlówek. Na tył np różowa - czerwona a na przód jakaś biała-czy tam niebieska, kwestia gustu
2)Do fotosyntezy potrzebne jest dożo lumenów - a dlaczego to doczyytasz się tu:
http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/vi ... highlight=Podpowiedź - T5 są godne uwagi bo w nich lumeny często można spotkać o wartość powyżej 2000 kiedy to przy takiej samej mocy (WAT) T8 mają max 1200-1500.
Poza tym T8 zawsze będą dłuższe niż tej samej mocy T5 - Sprawdź sam!Da ci to szansę na wciśniecie jeszcze większej ilości W, a stateczniki będziesz mógł wykorzystać do 220L bo w nich T5 to minimum
lukasvip8 napisał(a):Zastanawiam się czy na pierwszą warstwę dać żwirek który posiadam i na to nasypać dwa opakowania tego Aguasubstratu nie musiałbym kupować 3 opakowań tylko wystarczyłyby mi dwa.
Nie rób tak bo to jest bez sens. Zaoszczędzisz 30zl a zmarnujesz wszystko, przy byle przycince, albo sadzeniu kamienie z pod spodu będą notorycznie wyłazić i ni jak tego się nie zabezpieczy, no chyba że dasz na sposób firankę, albo siatkę ale uważam że to nie jest dobre.
lukasvip8 napisał(a):Na razie też będe musiał użyć filtra, starego Aquaela wewnętrznego co ponoć filtruje w godzine 600 L później dokupie lepszy. Z resztą wydaje mi się, że gdy nie będe chodował ryb to taki filtr zapewni odpowiednią cyrkulację wody.
oczywiście, przez pierwszy miesiąc zwykle zbiornik jest jeszcze nie ustabilizowany - od odchodów ryb mogą pojawić się glony, to samo może zostać wywołane przez resztki pokarmu, ba możesz mieć skoki no2 - no3 a to groźne dla ryb.
Także lepiej odpuść sobie ryby przez pierwsze 30dni niech same
rośliny się ukorzenią aby ryby ich nie powyrywały. Pierwiastki w wodzie zostały wchłonięte przez
rośliny itp.
Potem wpuścisz kilka glonojadów - czytaj tylko i wyłącznie Otoski a nie zbrojniki niebieskie gdyż takie akwarium jest dla nich stanowczo za małe.
Zresztą nie uda ci się wytrzymać bez rybek bo bez nich jest zbyt smutno.
A poza tym one odpowiadają za naturalne nawożenie ;d
Myślę, że spokojnie wystarczy na start - 2msc zanim skompletujesz cała obsadę, a to robi się systematycznie wprowadzając kolejne ryby a nie od razu wszystkie za raz.
lukasvip8 napisał(a):Mam tylko troche wątpliwość czy "BIMBROWNIA" dostarczy odpowiednią ilość
CO2 do akwarium o takim litrarzu, bo chyba nie ma sposobu zmierzenia tego.
Puki twój podwodny ogród nie zanim nie zrobi się gęsty i bujny wystarczy.Zresztą na start nawet pięknego holendra daje się łatwe w uprawie
rośliny, aby przygotować akwarium na powitanie prawdziwych okazów bo na początku przez 3msc około twoje akwarium będzie
nieustabilizowane - poczytaj o tym.
lukasvip8 napisał(a):Światła będe miał 0,67 W/L w dodatku pokój mam od strony wschodniej więc jest bardzo jasny co na pewno wpłynie korzystnie na
rośliny, oczywiście światło słoneczne nie będzie padać bezpośrednio na akwarium. Ale gdy okaże się za mało to dołoże jeszcze jedną lampkę 24 W.
I to jest blednę myślenie - światło będzie padać na szyby akwarium tam będą tworzyć się kolonie glonów - w idealnych warunkach pokój powinien być po stronie północnej a miejsce pod akwarium jak najbardziej zaciemnione, a taka jasność ja w pokoju to naprawdę nie ma większego znaczenia - właściwie to
taka ilość światłalukasvip8 napisał(a):Jeszcze jedna prośba, jakie nawozy powinienem zastosować tak aby wszystko było OK. I czy właściwe parametry wody są na prawde tak istotne w akwarium roślinnym?
SYNU NIE BLUŹNIJ Chemia wody to podstawowa sprawa w przypadku roślin.
Dlatego polecam się zaopatrzyć w testy na:
PH - powienieś mieć około 7,2 - 6,8 a przynajmniej do tego dążyć
KH - około 10
GH - około 8-14
Co2 - 35ppm
no2 - zero bo inaczej pozdychają ci ryby - ale jak rozwiną ci się kolonie bakterii nitryfikacyjnych to będzie ok - około miesiąca
no3 - około 10-15
To są najbardziej podstawowe wyniki albo wartości do jakich powinieneś dążyć.
Niestety każda woda jest inna, dlatego zanim zdecydujesz się na
rośliny zbadaj swoją wodę testami Najlepiej firmy
JBL "kropelkowymi" bo są najdokładniejsze.
Jak będziesz je już znał to wtedy sobie wybierz
rośliny, bo niektóre wolą wodę twardą a inne mikką, inne kwaśną a inne o odczynie alkalicznym, jeszcze inne...
lukasvip8 napisał(a):PS: Czy woda z kranu nie zaszkodzi rośliną akwariowym czy trzeba ją zostawić na jakiś czas w jakimś naczyniu aby się "odstała" ??
Tzw.
KRANEX, albo
KRANOVIT albo jak kto woli
KRANÓWKA najczęściej nadaje się do akwarium, ale czasem nie - musisz znać potrzeby roślin i ewentualnie wtedy sobie będziesz kombinował, mowa tu RO - filtrze odwróconej osmozy, wiele zoologów nabija klientów w butelkę, że niby trzeba lać uzdatniacz, ale to nie jest konieczne - on jest potrzebny tylko tedy jak lejesz wodę prosto z kranu do akwarium, ale tak normalnie to wystarcza, że przy co tygodniowej podmianie wody - około 30% objętości akwarium napełnisz nią kanistry wody i zostawisz na 2 dni - ewentualny chlor odparuje - to on jest trujący, może podrażniać oskrzeli i do jego neutralizacji leje się uzdatniacz
Ufff... To chyba na tyle przynajmniej na razie, co do nawozów to pytaj się innych bo ja uważam że mam za małe kompetencje aby ci je doradzać, ale na bank kup sobie potas u RANDAR-a na
allegro.