Nawet najlepszy sprzęt potrafi zawieść, jeśli przykra niespodzianka zdarzy się w okresie gwarancyjnym problem jest znikomy, ale co jeśli usterka wystąpi po utracie gwarancji ? Taki dylemat spotkał mnie w chwili w której stwierdziłem, że poziom hałasu generowany przez filtr (super jet ex 600) staje się strasznie irytujący, zaś zakup nowego filtra zirytowałby mnie jeszcze bardziej. Postanowiłem zatelefonować do krajowego dystrybutora z pytaniem o możliwość wymiany hałasującej pompy. Podczas rozmowy okazało się, że poszczególne części filtra są dostępne, zaś wymiana całej pompy nie jest konieczna, mało tego dystrybutor zaproponował mi podmianę irytującej pompy udostępniając własną, obecnie pracującą w galerii. Jak na profesjonalną firmę przystało, przesyłkę zorganizował lokalny dystrybutor ADA (którego niestety nie mogę zareklamować) na czas wymiany otrzymałem nowego eheima eco, dzięki któremu akwarium przetrwa czas operacji wymiany pompy (po kilku dniach pracy z
eheim doceniłem Super Jet, którego dzieli jednak ogromny dystans między Eheimem
). Postanowiłem o tym wspomnieć na forum, ponieważ o pozytywach warto mówić, zaś postawa dystrybutora ADA jest godna naśladowania, rzekłbym, że w japońskim stylu, jeśli macie podobne przygody w swoim akwarystycznym życiorysie, piszcie.