Lista działów » Aktualności i ciekawostki


Zakup przez internet z innego kraju... i problem.



Aktualności i ciekawostki akwarystyczne oraz dyskusje nie pasujące do innych działów.



Witam,

Jako, że forum to dla mnie druga matka pozwolę sobie na pożalenie się. :wink:

Zakupiłem ostatnio na stronie http://www.reptilica.co.uk/ Kilka rzeczy w tym Dennerle Nano Cube 30l. Skusiła mnie bardzo dobra cena i niskie koszty wysyłki z Niemiec Do UK.
Niestety zgodnie z przeczuciem akwarium dojechało potłuczone pomimo ostrzeżeń w języku niemieckim i angielskim o "szklanej zawartości". Na domiar złego kuzyn odebrał paczkę bez sprawdzenia zawartości :evil:

Oczywiście wysłałem już e-maila do sklepu z zapytaniem, co robimy z tym fantem, ale póki co cisza.
Zastanawiam się, czy mam choć minimalne szanse na odzyskanie pieniędzy?
Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenia?
Będę wdzięczny za każde słowo otuchy :wink:

Avatar użytkownika
zvirus
Aktywny użytkownik

Posty: 534
Dołączył: 31 sty 2008, 22:32

28 wrz 2009, 08:39   (#2)  

Co jak co ale wygodniejszą formą będzie chyba tam zadzwonić, więcej wynegocjujesz i szybciej się dogadasz.

Avatar użytkownika
mr_garden
Stały bywalec

Posty: 306
Dołączył: 30 sty 2009, 10:44
Miasto: Łódzkie

28 wrz 2009, 19:18   (#3)  

Witam,

:lol: Z dużej chmury mały deszcz. Nie doceniłem Niemców...
Oto odpowiedź od Nich:
"Dear Tomasz
Please apologise the broken item. We will send you another one as soon as possible"

Niema potrzeby dzwonić, tym bardziej, że podają tylko nr. faksu. :wink:

Życzę wszystkim takiej obsługi klienta! :wink:

Avatar użytkownika
zvirus
Aktywny użytkownik

Posty: 534
Dołączył: 31 sty 2008, 22:32

01 paź 2009, 22:38   (#4)  

Witam,

W poniedziałek dostałem informację o wysyłce, akwarium dotarło w czwartek. :wink:

Avatar użytkownika
zvirus
Aktywny użytkownik

Posty: 534
Dołączył: 31 sty 2008, 22:32

01 paź 2009, 22:42   (#5)  

Dobre sklepy ubezpieczają przesyłki zagraniczne, dlatego nie ma problemów w takich wypadkach, po prostu dostaną zwrot z ubezpieczenia, za które Ty zapłaciłeś w opłacie za przesyłkę.
Pozdrowienia
... sypnijcie no tu szwagrze, jeszcze łopatę fosforu do tej nalewki i będzie git.
Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika
spider72
Z dużym doświadczeniem

Posty: 2654
Dołączył: 16 sty 2008, 16:30
Miasto: Wick, Szkocja

02 paź 2009, 00:34   (#6)  

Generalnie w wielkiej brytanii prawo klijeta jest przestrzegane, wszyscy mają prawo oddać zakupione dobra do 21dni bez podawania powodu zwrotu. Poprostu to żecz normalna że mogłeś się rozmyśleć w tym czasie.
A jeżeli jest jaka kolwiek wada to nie maa problemu.
To nasze zwyczaje z Polski ile razy widziana karteczka w sklepie za ladą " po odejściu od kasy reklamacji nie uwzglądniamy" i to się spotyka do tej pory wstyd 100 lat za mużynami.

Ciesze się że otrzymałeś nowe akwa w tak szybkim czasie.
Miłego hobby!!!

007michał
Początkujący

Posty: 35
Dołączył: 14 cze 2009, 23:15
Miasto: Lublin

02 paź 2009, 00:46   (#7)  

wstyd 100 lat za mużynami


Prawdziwy wstyd to być rasistą i nie znać ortografii :evil:

Avatar użytkownika
Kadazan
Z dużym doświadczeniem

Posty: 2649
Dołączył: 19 lut 2005, 18:19
Miasto: Toruń / Bydgoszcz

02 paź 2009, 19:49   (#8)  

007michał napisał(a):Poprostu to żecz normalna że mogłeś się rozmyśleć w tym czasie.


nie wspominając o tym :)

Matrixowo
Stały bywalec

Posty: 416
Dołączył: 03 sie 2009, 23:12
Miasto: Zduńska Wola

02 paź 2009, 20:26   (#9)  

007michał napisał(a):Generalnie w wielkiej brytanii prawo klijeta jest przestrzegane, wszyscy mają prawo oddać zakupione dobra do 21dni bez podawania powodu zwrotu. Poprostu to żecz normalna że mogłeś się rozmyśleć w tym czasie.
A jeżeli jest jaka kolwiek wada to nie maa problemu.
To nasze zwyczaje z Polski ile razy widziana karteczka w sklepie za ladą " po odejściu od kasy reklamacji nie uwzglądniamy" i to się spotyka do tej pory wstyd 100 lat za mużynami.

Ciesze się że otrzymałeś nowe akwa w tak szybkim czasie.
Miłego hobby!!!


Kazde Panstwo ma swoje przepisy prawne. Trzeba odroznic reklamacje (wada) - tu sklep nie robil laski od zwrotu towaru (klient rozmyslil sie). Swego czasu znany sklep ze sprzetem RTV zrobil promocje z mozliwoscia zwrotu sprzetu do 2 tygodni.

Co zrobili Polscy klienci? Pokupowali najwieksze ekrany LCD, poogladali TV przez swieta i zaraz po nowym roku zaczela sie fala zwrotow :)

Ot. dlaczego w Polskim prawie decyzja o przyjeciu do zwroctu zakupionego sprzetu w sklepie stacjonarnym nalezy do samego sklepu.

Inaczej jest z wysylka (czyli tzw. zakupem an odleglosc) - tutaj masz 10 dni na zwrot produktu pod warunkiem, ze nie nosi sladu uzycia.

Generalnie jesli chodzi o akwaria czytajcie dokladnie regulaminy sklepow - czesto wysylka nie podlega gwarancji (uznawana jako usluga firmy zewnetrznej) i zbite akwarium/monitor/telewizor etc. moze pozostac na barkach Klienta :( - szczegolnie tam gdzie cena jest podejrzanie niska.

Wystarczy popytac jakie przeboje maja ludzie zamawiajac akwaria w sklepach internetowych :)
mgr biologii - botanik, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych

Avatar użytkownika
Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl

Posty: 12279
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

Wspieram stronę kontem Premium

02 paź 2009, 20:45   (#10)  

Witam,

Stwierdziłem, że nie będę komentował ale jednak zmieniłem zdanie... :wink:

Kolega "007michał" ma trochę racji. Mam swoją teorię na to. Niechętne podchodzenie do reklamacji i zwrotów wynika głównie z:
1. Niskimi dochodami sklepów [wolny rynek ;)]
2. Zapisów prawa [to chyba powinien być punkt 1.]
3. Ze zwykłych postkomunistycznych naleciałości, które MAMY we krwi ;)
4. Cech charakteru właściciela/sprzedawcy.

A tak poważnie. Kupiłem buty. Buty rozleciały się lekko po 2 miesiącach. Zaniosłem je do sklepu i pytam pani sprzedawczyni "co z tym zrobimy?" Pani woła kierowniczkę. Kierowniczka krótko pyta "woli pan nowe buty, czy zwrot pieniędzy?!"
Rzecz działa się w centrum Bangor ok 20km na wschód od Belfastu w Irlandii Północnej.
Przez 30 lat życia nie spotkałem się z podobnym traktowaniem :cry:

A wracając do reptilica.co.uk, na pewno zakupię nie jedną rzecz i zarekomenduję nie jednemu. Chyba bardziej im zależało na darmowej reklamie z mojej strony. Nie wierzę, że mają wielu klientów z Irlandii Północnej...

Piotr Baszucki:
Generalnie jesli chodzi o akwaria czytajcie dokladnie regulaminy sklepow - czesto wysylka nie podlega gwarancji (uznawana jako usluga firmy zewnetrznej) i zbite akwarium/monitor/telewizor etc. moze pozostac na barkach Klienta Sad - szczegolnie tam gdzie cena jest podejrzanie niska.


Dokładnie. Kolejny niemiecki sklep http://aquaristic.net na pytanie "czy wyślą mi nano do UK" Odpisali: "Oczywiście, ale nie gwarantujemy, że akwarium dojedzie w całości!!"

Avatar użytkownika
zvirus
Aktywny użytkownik

Posty: 534
Dołączył: 31 sty 2008, 22:32

02 paź 2009, 22:15   (#11)  

A ja już bym nie przesadzał z tym byciem 100 lat za czarnoskórymi braćmi ;). Coraz częściej nie ma problemów ze zwrotem towaru i reklamacjami. Większość dobrych sklepów nie robi z tym problemów.
Sam w tym roku doświadczyłem podobnego zdarzenia, również z butami. I również nie miałem problemów ze zwrotem gotówki i to po pół roku użytkowania, bo butów na które mógłbym wymienić nie było.
"Wiem, że nic nie wiem". Ale próbuję się dowiedzieć... ;)

390l - http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/viewtopic.php?p=456424

Avatar użytkownika
Trezor
Zaawansowany użytkownik

Posty: 785
Dołączył: 18 lip 2004, 17:21
Miasto: Wrocław

02 paź 2009, 23:26   (#12)  

Kadazan napisał(a):
wstyd 100 lat za mużynami


Prawdziwy wstyd to być rasistą i nie znać ortografii :evil:


a najgorszym wstydem jest czepianie się czyichś poglądów i ortografii. nie każdy jest tak doskonały jak inni i ma prawo do popełniania błędów nawet na forach publicznych.

co do reklamacji i zwrotów to Polska musi się jeszcze dużo nauczyć, a w szczególności w mniejszych miastach gdzie nawet nie można płacić kartą poniżej jakiejś tam sumy.

co do w/w sklepu to zachował się bardzo profesjonalnie i jak już zostało wspomniane to zachowanie zaowocuje zadowolonym klientem, darmową reklamą i być może napływem nowych klientów w niedalekiej przyszłości.

ps. przepraszam za rozpoczynanie zdań z małej litery ale lenistwo mi nie pozwala co jakiś czas wciskać klawisza shift. :twisted:
Od czasu stworzenia Internetu, ruch obrotowy Ziemi jest przede wszystkim napędzany przez zbiorowe obracanie się nauczycieli języka polskiego w grobach.

Avatar użytkownika
mikit
Stały bywalec

Posty: 370
Dołączył: 03 kwi 2004, 10:01
Miasto: Biała Podlaska

03 paź 2009, 12:31   (#13)  

W dalszym ciagu nie mylmy zwrotu z reklamacja. Buty, ktore maja gwarancje np. roku jesli rozleca sie po pol - nalezy zareklamowac.

Jesli producent to duza firma to nie bawi sie w dignozowanie przyczyny, tylko dostarczy sklepowi nowy komplet, jesli to manufaktura (jak 60% polskich firm akwarystycznych o zgrozo - ktore produkuje sprzet w garazach a nawozy mieszaja w wannie) to zaczynaja sie schody i np. sklep moze dochodzic przyczyny uszkodzenia towaru (klient sciaga buty "pieta" bez rozsznurowywania, gra w pilke w butach casual itd).

Raczej w duzych ciekowych sklepach nie ma problemu z reklamacja obuwia.

Jesli chodzi o platnosc karta - ja nie dziwie sie tym malym sklepom - polcard za kazda transakcje (w zaleznosci od umowy) kasuje sklep za posrednictwo, do tego ponizej okreslonej kwoty jest stala oplata - czyli np. kupujac paczke gum za 5zl sklep musi odpalic za to 6zl - totalnie bez sensu. Wiec na platnosc karta pozwalaja sobie tylko firmy z duzym obrotem lub na tyle nowoczesne, ze wychodza naprzeciw klientowi.

Generalnie reklamacja sprzetu RTV dla sklepu internetowego to wydatek rzedu 50-60zl (wysylka do serwisu + wysylka do klientow + koszt opakowania + koszt ptacownika) - przy obecnych marzach na sprzet rzedu 1.5 - 3 % sklepy internetowe musza wyslac 5 monitorow zeby zarobic na jedna reklamacje. Dlatego nie dziwcie sie, ze tak niechetnie przyjmowane sa reklamacje w sklepach online (inna rzecz, ze klient moze odeslac sprzet do serwisu Producenta - ale u nas w Kraju juz od klienta zalezy wybor drogi reklamacji sprzetu).

Przy okazji podpowiem, ze warto wysylac bezposrednio do serwisu producenta/dystrybutora - raz czekasz okolo 50% krocej niz przy reklamacji przez sprzet - to maleje ryzyko uszkodzenia sprzetu w transporcie (towar idzie prosto do Ciebie..a nie do sklepu a nastepnie dopiero do Klienta).
mgr biologii - botanik, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych

Avatar użytkownika
Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl

Posty: 12279
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

Wspieram stronę kontem Premium











Powiązane tematy
  • Problem z glonami

    Moi drodzy sprawy przedstawiają się następująco: Posiadam akwarium ok 30 litrów. Akwarium jest po całkowitym restarcie łącznie z wymianą podłoża na podłoże aktywne z lawą wulkaniczną, nowymi roślinkam...

    Wyświetlenia: 824 | Odpowiedzi: 13 czytaj więcej...

  • Nowe akwarium problem z mętno-żółtą wodą

    Cześć, Po latach powróciłem do akwarystyki, założyłem baniaczek 240l i od drugiego dnia pojawiła się mętno biała woda. Tydzień mija dorzuciło jeszcze odcień żółtawy. Brunatnice i pierwotniaki? okrzem...

    Wyświetlenia: 1071 | Odpowiedzi: 16 czytaj więcej...

  • Problem z glonami i prośba o interpretacje wyników testu.

    Witam. Jestem tutaj nowym forumowiczem, czytałem dużo na temat glonów tutaj jak i na innych forach. Walczę z nimi już kilka ładnych miesięcy. Posiadam akwarium 64l w nim kilka roślin które wczoraj pr...

    Wyświetlenia: 1447 | Odpowiedzi: 18 czytaj więcej...

  • Problem z glonami oraz z roślinami

    Witam, od około miesiąca mam problemy z moim akwarium 240l, baniak jest koło 1,5 miesiąca po restarcie, na początku zapowiadało się dobrze, lecz po jakimś tygodniu rośliny bardzo zwolniły wzrost i po ...

    Wyświetlenia: 1003 | Odpowiedzi: 4 czytaj więcej...

  • Neon simulans problem

    Drodzy koledzy. Poradźcie. Nie mam pojęcia dlaczego moje simulansy spędzają całe dnie w ukryciu. Wcześniej w tym akwarium funkcjonowały towarzysko ze srogą liczbą narybku kakadu. Imprezowały wręcz...

    Wyświetlenia: 368 | Odpowiedzi: 0 czytaj więcej...

  • Belka LED z regulacją barwy przez WiFi/BT - 112L

    Cześć, zakładam nowe akwarium, będę hodować mało wymagające rośliny na trawniku + obsada. Rośliny Eleocharis parvul na 3 planie oraz jako trawnik bazowy Micranthemum „Monte Carlo”. Pojemność akwarium ...

    Wyświetlenia: 4224 | Odpowiedzi: 28 czytaj więcej...

  • Problem z roślinkami

    Witam Akwarium 240 lirtrow,2 filtry jbl e-1502. Oświetlenie luwela 1 x led naturę 6500K 21W, 1 x led Day 9000K 21W + sinkor wrb 6000K 40W. Podłoże zwykły żwir. Woda podmieniana co tydzień na ro w ilo...

    Wyświetlenia: 927 | Odpowiedzi: 7 czytaj więcej...

  • Problem z roślinami - nawożenie

    Witam, jestem początkującym akwarystą. zawsze miałem akwaria na podłożu jałowym bez nawozów. Teraz założyłem akwarium 112l na substracie jbl aquabasis i zacząłem nawozić akwarium nawozami aqua art bez...

    Wyświetlenia: 18696 | Odpowiedzi: 74 czytaj więcej...

  • Problem z roślinami

    Witam, Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość . Od pewnego czasu rośliny zaczęły ginąć . Normalnie się rozpuszczać. Akwarium 60l, uruchomione rok temu. Parametry wody : NO3: 60 NO2: ...

    Wyświetlenia: 519 | Odpowiedzi: 1 czytaj więcej...

  • Problem z glonami w nowym akwarium

    Witam wszystkich forumowiczów, Chciałbym się podzielić problemem zielono-brązowej wody w akwarium. Zbiornik jest nowy 200 L ale założony 2 miesiące temu. Lampa led chrono 100w - dawkowanie 6h dzienni...

    Wyświetlenia: 4439 | Odpowiedzi: 49 czytaj więcej...



cron

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 222 gości

Copyright © 2001-2024 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.