Jesteśmy po świeżych dostawach roślin :)     ZOBACZ KATALOG
Wielki Atlas Roślin Akwariowych Christell Kasselmann już dostępny w języku polskim!     Kup teraz







Lista działów » Technika » Nawożenie i chemia wody


Identyfikacja niedoborów i nadmiarów na podstawie zdjęć



Metody nawożenia roślin akwariowych. Analiza parametrów wody i dobór właściwych preparatów.



27 sty 2013, 16:33   (#281)  

Racja, mój błąd, sorry... :) Zaćmienie jakieś :)
300 L - http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje ... 91#p492191
100 L - https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusj ... 72150.html
https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusj ... 71057.html

Słowa są ponadczasowe. Powinieneś je wypowiadać lub pisać ze świadomością o ich wieczności.

Pozdrawiam Mirek

Avatar użytkownika
mirek5566
Z dużym doświadczeniem

Posty: 4059
Dołączył: 03 paź 2012, 10:10
Miasto: okolice Lublina

Wspieram stronę kontem Premium

27 sty 2013, 16:33   (#282)  

generalnie uważam że Fe i N to największa bolączka akwariów z CO2 i mocnym światłem
kiedyś jak jeszcze nie miałem butli i tyle samo światła co teraz z butla miałem caly czas problemy szczególnie z rotalą , wyjechałem na miesiąc i kolega podawał jedynie 0,1 fe z mikro na tydzień i KNO3 KH2PO4 trochę tego nie dużo. nie kazałem mu nic robić z roślinami ,
jak wróciłem po miesiącu to moja deszczownica pozatykana była ślimakami i w akwarium prawie nie było cyrkulacji, trochę rybek padło pistja zakryła cala powierzchnie wody i była ogromna a ryby dosłownie nie miały juz gdzie pływać wszystko zarosło i bylo takie zielone i zdrowe. przez wiele tygodni potem nie miałem już tak zdrowych roślin, doszedłem do wniosku ze przy braku mocnego światła i dobrej cyrkulacji spowodowało iz była większa szansa na utrzymanie sie większego stezenia NH4+, zapach akwarium roznosil sie po calym mieszkaniu to tylko moje odczucie oczywiście, dolne liście żółkly ale nie bylo to wynikiem niedoboru N a rezultatem braku swiatła

Avatar użytkownika
DTANK
Zainteresowany tematem

Posty: 186
Dołączył: 02 cze 2011, 14:48
Miasto: Poza krajem

29 sty 2013, 16:07   (#283)  

co do ostatniej mojej wypowiedzi na temat Fe i Mo to jeśli ktoś zna angielski warto poczytać jak te dwa pierwiastki współuczestniczą w redukcji NO3 do NH4+ i niedostateczna ich ilość w wodzie/podłożu przy nawet dużej ilości NO3 w wodzie powoduje ze ten proces nie przebiega prawidłowo lub przebiega z opóźnieniem powodując podobne objawy do niedoboru azotu
wiec jeśli już wyczerpaliście wszystkie możliwości to na pewno warto się przyjzec problemowi związanemu z redukcja NO3. mowie tu głownie o tych których podłoże nie zawiera ziemi i utrzymują ph <6,5 dla efektywniejszego wykorzystanie mikro
znalazłem kilka źródeł które zalecają zwiększenie Mo w stosunku do żelaza Fe:Mo 1:10
Powiedzcie mi teraz który nawoź mikro ma taki stosunek, żaden
nie należy tu mylić stężenia w akwarium Mo z tym ile go rośliny potrzebują. rośliny nie potrzebują go dużo ale jego stężenie uzyskane z dawek sugerowanych przez producenta nie pewnie nie wystarcza, co sie z nim dziej jesli jest go za mało nie wiem.
oto link strona 31-32
http://greenlighthydroponics.com/wp-con ... school.swf

Avatar użytkownika
DTANK
Zainteresowany tematem

Posty: 186
Dołączył: 02 cze 2011, 14:48
Miasto: Poza krajem

02 lut 2013, 12:30   (#284)  

jedna mala korekta do ostatniej wypowiedzi Fe:Mo 10:1

Avatar użytkownika
DTANK
Zainteresowany tematem

Posty: 186
Dołączył: 02 cze 2011, 14:48
Miasto: Poza krajem

02 lut 2013, 12:53   (#285)  

W moim mikro stosunek ten rozklada sie Fe 0.41 - Mo 0,001 w wolnej chwili poczytam :wink:

Avatar użytkownika
macek.g
Znający temat

Posty: 1099
Dołączył: 06 lip 2005, 01:21
Miasto: UK

17 lut 2013, 11:24   (#286)  

witam wszystkim

mam pytanie do was,w moim zbiorniku malawi znajduje się kilka kryptokorynek (wendtii, balansa, nevilli oraz nurzaniec srubowy i anubias nana) przyrosty jako takie są zadowalające. nie wiem jednak skąd pewne widoczne na zdjęciach poniżej problemy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

wg. testów mam:
10-15 mg/l NO3
0,5 mg/l PO4
20 mg/l K
0,5 mg/l Fe

podaję easy carbo w ilości 10 ml/dzień na 300 litów brutto.
zasilam wodę w magnez (bo w kranówce 70 mg Ca do 7 mg Mg)
dodaję potas, mikromakro od Witka Miszczaka. (ale pomimo posiadania testów trochę na wariata)
proszę o sugestie.
światło 10 godzin 2x10W halogen led (teoretyczny odpowiednik 70-100W standardowego halogenu)
(tak naprawdę takie zółte liście z wyraźnie zielonymi żyłkami mam od kilku dni, jakby po podaniu magnezu??)

lukaszzsch
Początkujący

Posty: 7
Dołączył: 03 lut 2013, 13:29

03 mar 2013, 21:16   (#287)  

Witam,

To mój pierwszy post na tym forum dlatego chciałbym się z wszystkimi przywitać.

Bardzo proszę o pomoc, bo niestety sam nie jestem już sobie w stanie poradzić.
W dniu dzisiejszym nie wiem już w która stronę powięzieniem iść.

Akwarium ma 2 miesiące.

Akwarium : 80x35x50 140L
Podloze : 2 cm Tetra Complete Substrate, 5-12 cm zwirku 1-3mm
Oswietlenie: 2x28 Juwel Colour(6500K) + 1x35 Sylwiana Aquastar (10000K) (10 godzin dziennie, 35W przez 8)
CO2 : Butla
Obsada : 5 samców gupika
Woda : 50% Kranowita + 50% RO
Nawożenie: EI (KNO3, K2SO4, KH2PO4, MgSo4)
Filtr : kubeł 1000l/h, wata perlononowa, ceramika, biobale + wewnętrzny jako filtr mechaniczny

Dawki tygodniowe:

K - 30 mg/l
PO2 - 3 mg/l
NO3 - 20 mg/l
Mg - 10mg /l

Nawożenie codziennie wieczór:

Mikro: 3ml EL Profito dziennie
Nawożenie codziennie rano

Easy Carbo - 5ml dziennie (od kilku dni 0 ml bo sie skocznyło i muszę kupić)

Podmiana: 3 x tygodniowo po 15% na 50% kranowita, 50% RO

Parametry kranowity:

Ca - 102mg/l
Mg - 10,1 mg/l
NO3 - 18,5
FE - 0,026mg/l
KH - 16
GH - 18


Parametry wody w akwarium:

NO2 - 0,2 (!!!!)
NO3 - więcej niż 20 mg/l mniej niz 40mg/l
PO2 - 2 mg/l
KH - 7
GH - 10
PH - 6.8
CO2 - około 30-40mg/l


Cala historia,

Założyłem zbiornik 2 miesiące temu. Ostatnie akwarium miałem ponad 15 lat temu, low tech z obecnego punktu widzenia i nigdy nie miałem w nim żadnych problemow ani z glonami ani z roślinami.
La;em twarda kranowite, nawoziłem Bioflorem do zwykłych roślin, marne światło a zbiornik wyglądał zawsze super.

Teraz postanowiłem założyć sobie baniaczek HT. No i cóż wszystko poszło nie tak jak trzeba.

A mianowicie początek. Atak długich nitek, a do tego sinice. Po 4 tygodniach walki, przejściu na EI, zniszczonym Eleocharisie i jeszcze kilku innych drobniejszych roślinach, przeszedłem do radykalnych środków a mianowicie dolałem do wody algin ponda (przez 3 dni dawki maksymalne nie miałem ryb). Nitki zniknęły, ślimaki zniknęły.

Zostały sinice, zaatakowany przód akwarium (5cm w głąb pod świetlówka 35W). Rośliny rosły nieźle ale gatunki "czerwone: miały zniekształcone liście, Valisinerie były żółto przezroczyste, łodygowce wypuszczały ogromne ilości korzeni.
Zaczął się pojawiać pyl na szybie (po 3 dniach była zielona).

Zwiększyłem EasyProfito do 3ml i czekałem cierpliwie ( na pewno z pyłem jest lepiej). Zrobiłem przycinkę, wyrzucilem Valisinerie gigantea (bo była w stanie strasznym) i niestety ta operacja spowodowała zielony zakwit wody. Po kilku dniach widoczność spadła do 30cm i co ciekawe zniknęły sinice ! Żwirek czyściutki jakby nigdy ich tam nie było.
Zakwitu nie ma (włączyłem na dwa dni lampę UV-C) woda krystaliczna, natomiast NO2 podskoczyło do co najmniej 0.2 mg/l. Mam nadzieje ze to przez zakwit i to ze zmniejszył się znacząco przepływ filtra kubełkowego po zastosowani lampy UV.

Niestety jak woda zrobiła się w końcu klarowna, przeżyłem totalna załamke. Rośliny które do tej pory wyglądały dobrze (np. Bacopa) żółkną, a liście robią się przezroczyste. Liście roślin "czerwonych" robią się przezroczyste i są bardzo zniekształcone.
Rośliny zielone stają się żółte (nowe liście), liście Echinodorus'a maja wyraźne zielone nerwy i dużo jaśniejsze obszary pomiędzy nimi, bardzo skróciły się międzywęźla roślin łodygowych zielonych i wydaje mi się ze zaczynają mieć zniekształcone liście (zawijają się końcówki w dol). Vallisineria Torta nie urosła przez 2 miesiace ani o centymetr ale przynajmniej jest zielona. Ogólnie bardzo się pogorszyło w ostatnim tygodniu.
Rośliny z reguły bąbelkują choć te najbardziej dotknięte niedoborami bardzo słabo.

I jeszcze jedna sprawa od kilku dni mam dosłownie plagę zatoczaków. Codziennie odsysam z 50 -100 sztuk a końca nie widać. Miałem tez niezłą plagę nicienie (liście, szyby, korzeń, w toni były ich setki). Na szczęście bron biologiczna w postaci 5 samców gupika zrobiła robotę w dwa dni, gorzej ze teraz gardzą sucha karma :)

Brak mi doświadczenia z akwarium HT, ale widzę ze każdy błąd jest tutaj bardzo kosztowny, ponieważ wszystko dzieje się stosunkowo szybko.
Dlatego chciałbym prosić was o poradę / opinie:

Z tego co wyczytałem i udało mi się zrozumieć to podejrzewam ze jest za dużo K i rośliny maja problem z wchłanianiem Ca i Mg. Prawdopodobnie brakuje tez żelaza (?). Mam EL Ferro i od zeszłego tygodnia dolałem 3 x 1ml przy każdej podmianie wody.
Jest mniej pyłu na szybach, wiec myślę ze idę w dobrym kierunku.

Co chce zrobić:

1) Zmniejszyć nawożenie KNO3 i KH2PO4 do 6 dni w tygodniu (z 7 dni)
2) Wyłączyć zupełnie K2SO4
3) Magnez dodawać tylko do podmienianej wody zeby osiagnac stosunek Ca:Mg 4:1
4) 3x 1 ml Ferro tygodniowo,
5) utrzymać 7 x 3 ml Profito tygodniowo
6) EC 5ml dziennie
7) Zmniejszyc oswietlenie na jakis czas do 0.4W/l (z 0.65W/l) ??????

Zastanawiam się jeszcze czy to nie problem z Borem i czy by przypadkiem nie zrobić jakiegoś "miksa" nawożenia profito i intermagu.

Poniżej kilka zdjęć roślin:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Proszę doradźcie coś, pozbyłem się glonów i w końcu jest nadzieja żeby się cieszyć akwarium.

Dzięki
Kuba

jadzwin
Początkujący

Posty: 2
Dołączył: 05 lut 2013, 21:55

16 mar 2013, 18:59 Dziwna moczarka  (#288)  

Witam

Jestem na etapie testowania EI ogólnie roślinki jakoś rosną nawożę intermag mikro plus rozrobione tak aby mikro było zbliżone do wartości kalkulatora ZULIXA co daje za mało żelaza które uzupełniłem chelatem 13% FE. Czyli w 250ml rozpuszczam 5ml mikro plus do tego 1,g FE i 22g K2SO4. Dawkuję 5ml dziennie. Dodatkowo staram się trzymać Azot na poziomie 20 - 30ppm, Fosfor 3ppm -ostatnio dodałem 9ppm MG (mam wodę twardą CaCO3 320mg/l, MG 9,4mg/l) naczytałem się o stosunku MG;CA i dla tego dodałem soli magnezu.

Akwarium 112l, oświetlenie 3x18,1x14W (3xosram 6500,1x osram fluora), podmiana 50% na tydzień, CO2 z butli, filtr fluval 204 i wewnętrzny330l/h do cyrkulacji.

Roślinki rosną choć powoli (cały materiał będzie za dwa tygodnie jak skończę 4-tyg eksperyment z EI) Narazie mam problem z dziwnie wyglądającą moczarką. Jest jasna prawie przeźroczysta do tego jakby różowiała miejscami.

Proszę o pomysły związane z moczarką.
Załączniki
DSC06848.JPG
Moczarka
(207.28 KiB) Pobrane 3621 razy
DSC06852.JPG
Zbiornik w calości
(223.05 KiB) Pobrane 3621 razy

kruchy123
Początkujący

Posty: 2
Dołączył: 17 paź 2009, 21:45

Witam,

Jestem początkujący w praktyce,jednak dość dobre przygotowanie teoretyczne :)
Mam też 5 miesiące doświadczenia z EI, więc może podzielę się moimi błędami i wyciągniecie z nich wnioski dla siebie.

Jest prawdą, że istnieje jakiś dziwny lęk przed "przenawożeniem". Niestety, wbrew temu co czytałem na forach o EI, robiłem te same błędy co wszyscy: bałem się nawozić i miałem złą dystrybucję CO2. Dopóki stosowałem standardowe parametry nawozów dla EI, miałem problemy z glonami (okrzemki, GSA, GDA). Okazało się, że moje podłoże (Pro Soil) bardzo wchłania fosfor, miałem też duże braki mikro. Dopiero gdy zacząłem dawać 2ppm PO4 dziennie (sic!) pewne problemy odeszły.Obecnie podaję 1ppm PO4 raz na dzień.

Okazało się również, że blednące liście, zieleniejące czerwone rośliny związane były z brakami żelaza i innych mikro. Gdy postanowiłem do mojego 30 l baniaka przez kilka dni wlewać 1-3 ml Easy Ferro (4 krotna dawka zalecana) + więcej Mikro, rośliny nabrały kolorów i czerwieni.

Jest więc prawdą, że jeśli się idzie drogą nielimitowania nawozów, to nie można limitować niczego! Jak się rozkręci CO2 (na rybkę) i doda NO3, to trzeba lać wszystkiego tyle, aby wystarczyło.

Odkryłem również, że bardzo ważny jest właściwy ruch powierzchni wody. Przez 5 mcy miałem ball pipe i wydawało mi się, że jak w 30l mam obieg 300l na godzinę, to jest OK. Jednak tworzył mi się kożuch bakteryjny na powierzchni. Ostatnio zamontowałem deszczownię pod lustrem wody i okazało się, że w porównaniu z poprzednim ruchem tafli wody, teraz zamiast bajorka mam wartką rzeczkę. Musiałem podwoić ilość CO2, ale widzę, że był to bardzo dobry ruch. Więcej tlenu w wodzie, więcej substancji odżywczych dla roślin.

Podsumowując:
1. Jak najwięcej stabilnego CO2
2. Spory ruch tafli wody i przepływ
3. Nie bać się nawożenia! Tom Barr "przesadzał" z nawożeniem pięciokrotnie, i nic się nie działo.
4. Uważać na światło, które znacznie przyspiesza fotosyntezę i zapotrzebowanie na CO2.
5. Jeśli pojawiają się problemy, patrz 1-4 :)

cogo
Początkujący

Posty: 3
Dołączył: 20 lip 2012, 22:48

cogo napisał(a):Witam,

Okazało się, że moje podłoże (Pro Soil) bardzo wchłania fosfor, miałem też duże braki mikro. Dopiero gdy zacząłem dawać 2ppm PO4 dziennie (sic!) pewne problemy odeszły.Obecnie podaję 1ppm PO4 raz na dzień.

Okazało się również, że blednące liście, zieleniejące czerwone rośliny związane były z brakami żelaza i innych mikro. Gdy postanowiłem do mojego 30 l baniaka przez kilka dni wlewać 1-3 ml Easy Ferro (4 krotna dawka zalecana) + więcej Mikro, rośliny nabrały kolorów i czerwieni.

Podsumowując:
1. Jak najwięcej stabilnego CO2
2. Spory ruch tafli wody i przepływ
3. Nie bać się nawożenia! Tom Barr "przesadzał" z nawożeniem pięciokrotnie, i nic się nie działo.
4. Uważać na światło, które znacznie przyspiesza fotosyntezę i zapotrzebowanie na CO2.
5. Jeśli pojawiają się problemy, patrz 1-4 :)


Podłoże zwykły żwirek - więc 3ppm PO4 starczy na tydzień, cyrkulacja wydaje mi się OK w każdym razie bąbelki co2 widać w zasadzie wszędzie. Również myślę że może być problem z FE - dodam Ferro Tropicala i jak się poprawi to w swoim mikro zwiększę FE.

Pozdrawiam

kruchy123
Początkujący

Posty: 2
Dołączył: 17 paź 2009, 21:45

23 mar 2013, 12:15   (#291)  

Akwa 160l na ziemi ogrodowej, oświetlenie 60W czas świecenia 9h. Pół roku od startu rośliny rosły bardzo dobrze. Od kilki dni widzę dziury na jednej z roślin(na zdjęciu) Zjawisko bardzo szybko postępuje. Nawozów żadnych nie podaję. Parametrów też nie znam. Robię podmiany wody około 15% na miesiąc. Jakiego pierwiastka może brakować? Potasu?

Obrazek

dyras
Początkujący

Posty: 9
Dołączył: 25 lis 2012, 23:23

Akwarium 112l
4x18W (9h aktualnie - 3 tyg. zbiornik)
Podłoże biogrunt aquabotanique, żwirek kwarcowy 2-3mm
Nawożenie aquabotanique mikro i makro

Niedobór czego?
http://imageshack.us/photo/my-images/196/uy4b.jpg/

rafalowy
Poznaje temat

Posty: 123
Dołączył: 25 paź 2012, 20:24

Start zbiornika 20.08.2013r.
Akwarium: 25l
Oświetlenie: 2x11W Decolight Aquael (od startu 8h co tydzień dodaje 1h,końcowo do 12h)
Nawozenie: linia Aqua Art. (potas,classic,macro red)
CO2: butl+kostka lipowa(1b/s)
Podłoże: Aqua Art Substrate Power II
Woda: wodociągowa+uzdatniacz, podmiany w pierwszym tygodniu co dzień 20%(5l), w drugim co drugi dzień 25%(6l), w trzecim tygodniu co trzeci dzień 30% (7,5l), potem podmiana raz na tydzień 30%(7,5l)
Parametry wody: brak
Temperatura: 24-25st. C
Filtracja: HBL-301 (bio-gąbka + bio-ceramika)


http://fotoo.pl/show.php?img=618862_p1070239.jpg.html
http://fotoo.pl/show.php?img=618863_p1070240.jpg.html
http://fotoo.pl/show.php?img=618864_p107024y1.jpg.html

Roślina z dwóch pierwszych zdjęć od początku puszczanie nowych pędów miała boczne części liścia zabarwione na czerwono, lecz w sklepie były zielone. Nie wiem czy to jakiś niedobór czy standard i wybarwienie się rośliny. Gdyż ta roślina ogólnie rośnie w super tempie.

Roślina na zdjęciu trzecim od niedawna na niektórych liściach przyjęła owe zabarwienie, i to wygląda na jakiś niedobór.

Jakieś sugestie?

Avatar użytkownika
tomo176477
Początkujący

Posty: 42
Dołączył: 02 kwi 2012, 22:23
Miasto: Sochaczew


kretos
Aktywny użytkownik

Posty: 603
Dołączył: 27 lut 2013, 15:24

Czego to może być brak/nadmiar?
Załączniki
rsz_dsc01336.jpg

kruker
Poznaje temat

Posty: 107
Dołączył: 26 kwi 2011, 22:58

cogo napisał(a):Podsumowując EI:
1. Jak najwięcej stabilnego CO2
2. Spory ruch tafli wody i przepływ
3. Nie bać się nawożenia! Tom Barr "przesadzał" z nawożeniem pięciokrotnie, i nic się nie działo.
4. Uważać na światło, które znacznie przyspiesza fotosyntezę i zapotrzebowanie na CO2.
5. Jeśli pojawiają się problemy, patrz 1-4 :)

Czyli jednak coś limitujesz! :)
Światło to też makroelement. Jeśli wszystko to wszystko!
Niestety EI nie jest takie proste jakby się wydawało. Przerabiałem to wszystko.
Pozdrawiam i powodzenia!

Avatar użytkownika
Godween
Z dużym doświadczeniem

Posty: 4072
Dołączył: 02 maja 2011, 17:08

Podsumowując:
1. Jak najwięcej stabilnego CO2
2. Spory ruch tafli wody i przepływ
3. Nie bać się nawożenia! Tom Barr "przesadzał" z nawożeniem pięciokrotnie, i nic się nie działo.
4. Uważać na światło, które znacznie przyspiesza fotosyntezę i zapotrzebowanie na CO2.
5. Jeśli pojawiają się problemy, patrz 1-4 :)




Jak bardzo musi być CO2 stabilne ? Jak najleiej to okreslic? dodam iz u mnie jest roznie... raz jest mocniej zielone, raz słabiej... raz mocniej oliwkowe itd.. po za tym w liczniku babelków przy 240L babelki trudniej jest policzyć (chyba ze ktos ma jakis patent?) wiec przestałem go używać, a jak za bardzo podkrece to bocje momentalnie stoją pionowo pod powierzchnią...



Apropo strachu przed nawożeniem... ciagle boje się dac po4 10:1 tylko 10:0,6
Gdzieś czytałem tylko teraz nie pamietam czy jest tak czy tak: gdy PO4 jest wiecej to zielenice są na szybach a jak mniej to na lisciach ?

krisppl
Zainteresowany tematem

Posty: 256
Dołączył: 21 paź 2012, 11:26
Miasto: Mysłowice

Witam.
Akarium 5 dni po zalaniu i jednej dużej podmianie. Podawany potas 20ppm na tydzień i węgiel w płynie.
Woda w większości ro + trochę kranowej.
czarne plamy na staurogyne i czarne liście na dużym heńku
Załączniki
Staurogyne.jpg
(84 KiB) Pobrane 3456 razy
Duży heniek.jpg
(117.7 KiB) Pobrane 3456 razy

Avatar użytkownika
Krzysztoffr
Poznaje temat

Posty: 57
Dołączył: 14 paź 2013, 21:49

Cześć, posiadam niedobór Potasu lub Magnezu (chyba), prosił bym bardzo o ustalenie dokładnego pierwiastka ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

MarcinG
Zainteresowany tematem

Posty: 211
Dołączył: 20 cze 2011, 17:12
Miasto: Irządze / Śląsk.

Witam,
Proszę o pomoc w zindetyfikowaniu niedoborów

Akwarium: 375l (320 netto wody)
Oświetlenie: 0,73 w/l
Filtracja: JBL e700 oraz JBL e1500
Dekoracje: ściana tylna łupek filitowy oraz kamienie na środku (nieznane)
Podłoże: na spodzie żwirek akwarystyczny ok 2-3cm i na nim JBL Manado ok 5-9cm
Nawożenie: aqua-plast

Makro++
(Skład chemiczny:K2SO4, MgSO4, KNO3, KH2PO4, Sorbinian potasu E 202, Kwas askorbinowy E 300)
1 ml / 100 litrów akwarium / dziennie / 1 ml tego nawozu w 100 litrowym akwarium podniosą zawartość
NO3 o 0.6 ppm;
PO4 o 0.06 ppm;
Mg o 0.2 ppm;
K o 0.6 ppm.

Mikro
Skład nawozu:
Żelazo (Fe) - 7,80 %
Mangan (Mn) - 2,20 %
Miedź (Cu) - 0,10 %
Cynk (Zn) - 0,40 %
Bor (B) - 1,40 %
Molibden (Mo) - 0,06 %
Sorbinian potasu E 202
Kwas askorbinowy E 300
Dawkowanie 3ml/ 100 litrowe akwarium/ dziennie.
3ml nawozu w 100 litrowym akwarium podniosą poziom Fe o 0,045 ppm

Fauna: neon innesa 60szt, kosiarka 3szt, otosek 7szt, glonojad 2szt oraz krewetki Amano 7szt

Flora:mały heniek, rotala green, rotala (nie znam odmiany była czerwona prawie cała), bacopa, kabomba, hygrophila (tu też nie znam odmiany), glossostigma

Parametry wody:
26'C
Ph-7
Gh-8
Kh-8
PO4-2,5
No3-15
No2-0

Zacznę od zbiornika, funkcjonuje od 16.11.2013r. Podawane Co2 od samego początku, do podmiany używam wody z filtra ro na początku dawałem mineralizator obecnie same ro ok 30% tygodniowo.

Problem jest taki że od tygonia zauważyłem jakieś braki u roślin glossia na starszych liściach na krawędziach jest brązowa(nie wszedzie), hygrophila zwijanie się liści, rotala green jakby wolniej rosła oraz na samym dole jakieś oznaki brązowienia i delikatnego gnicia, rotala rotundolfia(o ile się nie mylę) na początku była pięknie wybarwiona na czerwono potem stała się zielono żółta to samo z dołem co u green dodam jeszcze że zostawiłem parę pojedynczych łodyg aby rosły w górę i czym bliżej powieżchni wody tym bardziej czerwona, bacopa była piękna lecz od tygodnia liście młode i niektóre stare zaczęły się wyginać w różne strony pofałdowane są oraz liście stały się o wiele cieńsze oraz w niektórych miejsca delikatnie przezroczyste.
Zahamowany wzrost od tygonia.
Załączniki
SAM_1078.JPG
(465.05 KiB) Pobrane 2470 razy
SAM_1079.JPG
(230.8 KiB) Pobrane 2470 razy
SAM_1104.JPG
(192.48 KiB) Pobrane 2470 razy
SAM_1096.JPG
(292.68 KiB) Pobrane 2470 razy
SAM_1084.JPG
(383.28 KiB) Pobrane 2470 razy

Marek Suchy
Początkujący

Posty: 1
Dołączył: 04 sty 2014, 10:31











Powiązane tematy


Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Niepohamowany i 336 gości

Copyright © 2001-2024 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.
           


 
Uruchomiono zadanie harmonogramu