Jest mi obojętne czy sprzedają się filtry
Tetra,
Fluval,
Eheim i czy jakiekolwiek inne, ale zaskakuje mnie sytuacja gdzie w wątku o fabryce
Tetra z takich zawzięciem wylewa się żale do historii, która została już naprawiona przez producenta.
Modele PLUS są już na rynku od 2 lat, a Ty nadal dopisujesz w wątkach, że
Tetra produkuje buble a jej filtry ciekną nie biorąc pod uwagę aktualnej sytuacji, a co więcej - bez sprawdzenia czy sytuacja nadal ma miejsce (stąd ankieta - bo liczą się fakty a nie gdybanie "bo jestem zły").
A może ktoś lubi Tetrę i chciałby spróbować? A może nie każdy ma z czego dozbierać na Eheima i musi kupić coś w posiadanym budżecie? Wiadomo - każdy błąd musi taką firmę zaboleć, ale czy jest sens torpedować nowe inicjatywy jeśli coś jest poprawiane?
Tłumaczę Ci, że jest nowa seria filtrów, że są testowane na szczelność, że mimo dostępności nowej serii kupiłeś starocia przez internet w oparciu o własną decyzję i nie chciałeś go reklamować mimo, że koszt otrzymania sprawnego egzemplarza to 0zł.
Problemy z cieknącymi filtrami to fakt - publikowane były o tym materiały na stronie, przeprowadzona była też ankieta. Nikt tego faktu ani nie neguje ani go nie tłumaczy - wpadki zdarzają się KAŻDEJ firmie.
Jeśli kupisz Toyotę za 80 000zł, w której są wadliwe pasy bezpieczeństwa musisz jechać 200km do autoryzowanego dealera, który Ci je wymieni. Nikt Ci nie wyśle nowego samochodu.
Różnica jest taka, że kupując tak drogi samochód zostawiasz namiary i zostaniesz poinformowany o konieczności takiej wymiany. Kupując okazyjnie (szybko, tanio) do tego na odległość możesz co najwyżej liczyć na forum roslinyakwariowe.pl na którym ujawniane są takie przypadki bo nie masz stałego kontaktu ze sprzedawcą. Zresztą trudno mieć pretensje do kogokolwiek, że nie przeniósł się wehikułem czasu w przyszłość i nie przeczytał o tym.
Gdybyś kupił filtr w sklepie stacjonarnym możliwe, że wymieniono by Ci go od ręki albo zapewniono tymczasowy zamiennik jeśli masz dobre układy ze sprzedawcą (ale wtedy nie ma już tanio). Ale kupując przez internet trzeba się z pewnymi rzeczami liczyć.
Niestety takie już nasze hobby jest, że mając jeden filtr zawsze będzie problem z reklamacją (bo co zrobić z funkcjonującym akwarium?). Każdy liczy na to, że kupi filtr i będzie wszystko ok. Rozsądnym wydaje się wymiana od ręki - ale w tym pułapie cenowym jest to realnie niemożliwe i nikt czegoś takiego bezpłatnie nie zaoferuje bez wcześniejszego sprawdzenia reklamacji).
A przechodząc do meritum faktów, nikt nie wyśle nam nowego filtra na słowo honoru, ale
Tetra z całą pewnością każe Ci go odesłać nawet jeśli to będzie zaworek za 20 zł który powinna wysłać bez gadania i względnie w tym momencie odebrać zepsuty jeśli jej zależny.
A próbowałeś? Bo piszesz to jako pewnik.
Rozumiem, że byłeś rozżalony na swój zakup ale nie popadajmy w skrajności.
Zawsze mogłeś poszukać sobie takiego sprzedawcę, który w swojej polityce sprzedaży ma gwarancję zakupu door-to-door lub wysyłkę produktu na swój koszt a następnie odbiór reklamowanej i sprawdzanie czy awaria jest z winy producenta czy Klienta (jeśli to drugie to ryzyk/fizyk). Ale nie liczmy, że będzie tanio - takie usługi są zawsze sprzedawane oddzielnie (i tak nikt nie chce za nie płacić) lub są wliczone w cenę (i nikt nie kupuje bo chce tanio).
p.s. czasem zdarza się, że
AquaEl coś podeśle bez odsyłania, ale tutaj też są skrajne opinie i dotyczy to raczej drobnicy.
gandalf15 napisał(a):Co do ceny to nie była to okazja, zapłaciłem za niego tyle co w roslinyakwariowe w tamtym okresie. Jak nowy będzie przeciekał mi w domu tez mi napiszesz w 2016 że to był stary model ?
Właśnie sprawdziłem - w tamym okresie na stronie RA była już informacja o najnowszej serii i takie filtry były oferowane i kupowane. Na stronie publikowane były informacje jakie części poprawiono, co może ciec i dlaczego - kupując stary model w jakimś sklepie zrobiłeś to na własne życzenie. Nie oszukujmy się - ceny w internecie są sporo niższe od cen w tradycyjnych sklepach ze wszystkimi tego plusami i minusami.
gandalf15 napisał(a):Bawi mnie to tłumaczenie dlatego opowiem Ci kawał:
Lekarz wypisuje pani receptę, panie doktorze a ta recepta na co ? na Karaiby jeszcze tylko 70
Ale Ty sam sobie tę receptę wypisałeś
Co oczywiście nie zmienia faktu, że filtry miały niedostateczne zabezpieczenia - i tu nie ma co dyskutować - część modeli ciekła.
gandalf15 napisał(a):Żaden produkt tetry nie jest tyle wart ile za niego oczekują
Mam rozumieć że jak mam na wypłatę 5 tyś to
tetra może testować swoje produkty za moje pieniądze na mnie ? Serio zadziwiasz mnie
Firmy miewają wpadki, tak już czasem jest czy to iPhone, czy laptop czy samochód.. Pozostaje kwestia czy firma naprawia swój błąd czy olewa Klientów i nie udostępnia możliwości wymiany.
Z zapętlaniem się i rozszerzaniem tematu na wszystkie produkty byłbym ostrożny.
Ale masz prawo mieć taką opinię.
p.s. a propos formularza kontaktowego
Tetra o którym wspominałeś.
Wiele osób rejestrując się na warsztaty Tetry miało problem z wysłaniem formularza - okazało się, że mieli poinstalowane jakieś wtyczki w przeglądarce blokujące reklamy i formularz nie wysyłał się fizycznie. Sprawdź to u siebie (czy otrzymałeś potwierdzenie wysłania wiadomości na swój e-mail).
Generalnie w dobrym tonie firmy byłoby odpisać - chociażby przekierować Cię do sprzedawcy.