Lista działów » Technika » Akwaria i szafki


Dziwna pajęczyna w miejscu klejenia



Dobór wymiarów akwarium, rodzaju szkła lub gotowego zestawu akwariowego. Pomysły na szafki akwariowe.



01 sie 2011, 22:42   (#21)  

Jeśli konsument zakupił towar wadliwy lub zakupiony towar podczas użytkowania takim się okaże, może skorzystać z ustanowionych instrumentów ochronnych: rękojmi za wady fizyczne i prawne oraz gwarancji jakości.



Rękojmia za wady fizyczne i prawne, to odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego, która wynika z ustawy (kodeksu cywilnego art. 556 - 576), a nie z umowy stron i dotyczy zarówno rzeczy nowych, jak i używanych. Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy, nie zależy od winy sprzedawcy, gdyż oparta jest na zasadzie ryzyka i ma charakter absolutny. Sprzedawca nie może się z niej zwolnić, nie może jej ograniczyć lub wyłączyć, gdyż w umowach z udziałem konsumentów (osób fizycznych) takie działanie jest niedopuszczalne.

Nie każde uszkodzenie powstałe po zakupie towaru można reklamować. Reklamacja jest uzasadniona jeśli dotyczy wady w rozumieniu przepisów, głównie k.c., a takimi są:

- wady zmniejszające wartość rzeczy np. przez niższą od ustalonej w umowie jakość,

- wady zmniejszające użyteczność rzeczy, np. lodówka odbiega od norm technicznych ustalonych dla tego rodzaju sprzętu,

- gdy rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca,

- gdy rzecz wydano w stanie niezupełnym, niekompletnym np. brak instrukcji w języku polskim dotyczącej sposobu korzystania z rzeczy.

Sprzedawca ponosi więc odpowiedzialność z tytułu rękojmi, gdy rzecz przez niego sprzedana dotknięta jest ww. wadą, a w chwili zawarcia umowy konsument o niej nie wiedział.

Rękojmia trwa 1 rok od daty wydania rzeczy kupującemu (trzy lata dla budynków), a wszelkie oświadczenia sprzedawcy dotyczące krótszego okresu rękojmi nie mają żadnych skutków prawnych.

Aby nie utracić uprawnień z tytułu rękojmi, konsument musi zawiadomić sprzedawcę o wadzie w ciągu 1 miesiąca od daty jej wykrycia.

Z tytułu rękojmi konsumentowi przysługuje:

- odstąpienie od umowy, czyli zwrot pieniędzy za zwrotem wadliwej rzeczy ale - nie można od umowy odstąpić, jeśli sprzedawca niezwłocznie rzecz wymieni na inną, wolną od wad, albo wadę usunie. Odstąpienie od umowy jest możliwe dopiero wówczas, gdy rzecz już raz wymieniono lub naprawiono;

- obniżenie ceny;

- wymiana rzeczy wadliwej na inną, bez wad (tylko w przypadku rzeczy oznaczonych co do gatunku - takimi są rzeczy produkowane masowo, seryjnie, które można zastąpić inną, np. obuwie, odzież, sprzęt gospodarstwa domowego, meble);

- usunięcie wad (tylko przy rzeczach oznaczonych co do tożsamości - takimi są rzeczy wykonane na indywidualne zamówienie, niepowtarzalne, niezamienne, np. płaszcz uszyty na miarę).
Ostatnio edytowano 01 sie 2011, 22:45 przez Galibardi, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
Galibardi
Aktywny użytkownik

Posty: 682
Dołączył: 21 lut 2010, 20:20
Miasto: Warszawa

01 sie 2011, 22:45   (#22)  

A jednak mogą wymienić :)

Avatar użytkownika
Galibardi
Aktywny użytkownik

Posty: 682
Dołączył: 21 lut 2010, 20:20
Miasto: Warszawa

19 sie 2011, 17:42   (#23)  

witam ponownie

dzisiaj odbieralnym akwarium po reklamacji ( nowe) ,no i kicha .tym razem nie ma pajęczyny ale są bąble powietrza na jednej z krawędzi ,po za tym jakoś wykonania pozostawia wiele do życzenia( jedna z krawędzi tafli jest jakby docinana z resztki szkła ,widać jakieś garby,szlif nie ma idealnie płaskiej powierzchni .Szkoda ze to wszytko wyszło dopiero po zalaniu .Nie wiem co robić. Co radzicie ??

malojk
Zainteresowany tematem

Posty: 240
Dołączył: 03 kwi 2006, 18:52

19 sie 2011, 19:27   (#24)  

Jak dla mnie te spoiny wyglądają tragicznie. Przy 300l szkło 8mm jest najcieńszym jakie można zastosować.
Ja ten zbiornik oddałbym w 5 minut. Pokaż w sklepie fotki które wykonałeś. Muszą uznać reklamacje. Oddaj zbiornik i zakup gdzie indziej.
PZDR i powodzenia
160l - Green Aquarium 100x40x40 - nie da się załączyć trzeciego linka...
201l - Panoramic Aquarium 120x40x40
http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje ... 46666.html
189l - Roots Aquarium 120x45x35
http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje ... 61083.html

Avatar użytkownika
Frantic
Stały bywalec

Posty: 468
Dołączył: 11 lip 2011, 20:31
Miasto: Mazowieckie/Elmwood Park

19 sie 2011, 20:43   (#25)  

Nie czekać tylko ponownie reklamować !
Sprawa szlifu szkła to czysta kosmetyka , natomiast te bąble powietrza w silikonie to zupełnie coś innego ! . Rozumiem ,że masz świadomość o pojemności tego szkiełka ok.270 l :!:
Mówią ,że do trzech razy sztuka ale ja z tym wykonawcą bym już nie ryzykował.
Tak jak pisze kolega oddaj ten bubel i zrób zakupy gdzie indziej.
Warto dopłacić parę złotych za zbiornik o tych wymiarach ale wykonany ze szkła 10mm bez dodatkowych wzmocnień.

Avatar użytkownika
Artur Wrocław
Aktywny użytkownik

Posty: 577
Dołączył: 01 lis 2010, 00:06
Miasto: Wrocław

U mnie właśnie pojawiła się taka pajęczynka przy zalewaniu nowego akwarium 450 litrów. Ale pojawia się dopiero, gdy w akwarium jest więcej niz ok 350 litrów wody. Pajęczynka ta ma miejsce w obrębie ostatnich 10 cm od góry szyby (przy 3 rogach akwarium; w jednych mniej, w innych jest bardziej widoczna).

Mam się tym przejmować, czy olać sprawę i liczyć wszystko będzie dobrze ?
Akwarium to standardowa 450-ka Diversy (szkło 10 mm).

_esox_
Poznaje temat

Posty: 64
Dołączył: 05 gru 2011, 21:18










Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 146 gości

Copyright © 2001-2024 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.