Jesteś tutaj: Serwis Forum Technika Podłoże


Microbe lift substrate cleaner - opine



Dobór podłoża dla roślin akwariowych.
Granulaty, żwiry, piaski, substraty itp.
Metody wzbogacania podłoża.

Witam
Mam pytania dotyczace tego preparatu .
Zamowilem sobie go ze wzgledu na to ze akwarium ma juz prawie 10 miesiecy a podloze jest zanieczyszczone ( szczegolnie w miejscach gdzie jest mniej roslin )

1. Akwarium jest roslinne ale sa tez krewetki ryby slimaki wiec czy nie bedzie to mialo jakiegos negatywnego efektu na nich ?
2. Co z parametrami ? Czy nie zmniejszy stezenia po4 i innych parametrow ?
3. Czy nie spowoduje wysypu glonow ?
4. Podloze to jbl aquabasis plus i zwir bazaltowy ale daje do podloza kulki gliniano torfowe wiec jak rozlozy te zanieczyszczenia to czy nie usunie takze pierwiastkow z podloza ?

Z gory dziekuje za pomoc .



holenderskiebartek90
Stały bywalec
 
Posty: 455

 



To jest preparat bakteryjny i nie usuwa z podłoża żadnych pierwiastków. Nie ma tez negatywnych skutków na obsadę. Co do efektu odmulania, to jest taki sobie :)
300 L - http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje ... 91#p492191
100 L - https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusj ... 72150.html
https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusj ... 71057.html

Słowa są ponadczasowe. Powinieneś je wypowiadać lub pisać ze świadomością o ich wieczności.

Pozdrawiam Mirek


Avatar użytkownika

mirek5566
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 3559
Miasto: okolice Lublina

mirek5566 napisał(a):To jest preparat bakteryjny i nie usuwa z podłoża żadnych pierwiastków. Nie ma tez negatywnych skutków na obsadę. Co do efektu odmulania, to jest taki sobie :)

Dzieki Mirek .
Glownie mi chodzi zeby usunal ten brud w podlozu co jest przy szybie .



holenderskiebartek90
Stały bywalec
 
Posty: 455

Jak powyzej. Efekt odmulania średni. Nie wiem czy da rady z glonem miedzy szybą a podłożem. Może strzykawka i woda utleniona?



ordi_2004
Początkujący
 
Posty: 23

ordi_2004 napisał(a):Jak powyzej. Efekt odmulania średni. Nie wiem czy da rady z glonem miedzy szybą a podłożem. Może strzykawka i woda utleniona?

Nie chodzi mi o glon a o odchody zwierzat .



holenderskiebartek90
Stały bywalec
 
Posty: 455

Też uważam, że jest taki sobie. Moim zdaniem przereklamowany. Mi osobiście w walce z krasnorostami pomimo stosowania dużych dawek nie pomógł. Obecnie po skończeniu Microbe Lift Cleanera i Lift Special Blenda przeszedłem na AZOO w proszku NitriaAct + NitriPro. Na pewno nie jest gorzej, jestem zadowolony a dozowanie i ekonomia w porównaniu do "śmierdziela" to bajka.




Robi68
Poznaje temat
 
Posty: 86

A jak podajesz proszki od azoo, siup do zbiornika, czy bełtasz najpierw w jakimś naczyniu?




wkamil
Poznaje temat
 
Posty: 113

Podaję przy podmianie do kanistra z wodą RO zamieszam rozpuszczają się błyskawicznie i do akwarium.




Robi68
Poznaje temat
 
Posty: 86

 



A ten microbe lift substrate cleaner po wlaniu robi bardzo metna wode ? I czy ona sie zrobi spowrotem krystaliczna ?



holenderskiebartek90
Stały bywalec
 
Posty: 455

holenderskiebartek90 napisał(a):A ten microbe lift substrate cleaner po wlaniu robi bardzo metna wode ? I czy ona sie zrobi spowrotem krystaliczna ?

Tak, robi się ciemno brązowa. Po kilku-kilkunastu godzinach się oczyści.
300 L - http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje ... 91#p492191
100 L - https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusj ... 72150.html
https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusj ... 71057.html

Słowa są ponadczasowe. Powinieneś je wypowiadać lub pisać ze świadomością o ich wieczności.

Pozdrawiam Mirek


Avatar użytkownika

mirek5566
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 3559
Miasto: okolice Lublina

mirek5566 napisał(a):
holenderskiebartek90 napisał(a):A ten microbe lift substrate cleaner po wlaniu robi bardzo metna wode ? I czy ona sie zrobi spowrotem krystaliczna ?

Tak, robi się ciemno brązowa. Po kilku-kilkunastu godzinach się oczyści.

Ale to jest pewne ze sie oczysci ? Zeby taka juz brazowa nie zostala .



holenderskiebartek90
Stały bywalec
 
Posty: 455

To dodatkowy dreszczyk emocji [WINKING FACE]




wkamil
Poznaje temat
 
Posty: 113

Tak naprawdę z tego co pamiętam mętna nie jest długo. Szybko się klaruje, tylko ma taki herbaciany kolor nawet do kilkunastu godzin przy pierwszym użyciu. Z każdym ponownym użyciem ten czas odbarwiania wody skracał się:)




Robi68
Poznaje temat
 
Posty: 86

Witam
Jeszcze nie dalem tego preparatu . Jutro go dam bo w poniedzialek bede robil podmiane .
Tylko chcial bym sie jeszcze dowiedziec czy jak podam ten preparat to nie zapcha sie filtr wewnetrzny ?
A czasami jak zaszadze jakas roslinke to z podloza wydobywa sie jakis duzy pecherzyk jakiegos gazu ktory smierdzi . Czy jak dam ten preparat to nie ulotni sie to wszystko do wody i nie zatruje zwierzat ? Czy ten gaz to moze byc amoniak ?



holenderskiebartek90
Stały bywalec
 
Posty: 455

holenderskiebartek90 napisał(a):Witam
Jeszcze nie dalem tego preparatu . Jutro go dam bo w poniedzialek bede robil podmiane .
Tylko chcial bym sie jeszcze dowiedziec czy jak podam ten preparat to nie zapcha sie filtr wewnetrzny ?
A czasami jak zaszadze jakas roslinke to z podloza wydobywa sie jakis duzy pecherzyk jakiegos gazu ktory smierdzi . Czy jak dam ten preparat to nie ulotni sie to wszystko do wody i nie zatruje zwierzat ? Czy ten gaz to moze byc amoniak ?

Nie, to nie może być amoniak. Może być​ za to siarkowodór.
300 L - http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje ... 91#p492191
100 L - https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusj ... 72150.html
https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusj ... 71057.html

Słowa są ponadczasowe. Powinieneś je wypowiadać lub pisać ze świadomością o ich wieczności.

Pozdrawiam Mirek


Avatar użytkownika

mirek5566
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 3559
Miasto: okolice Lublina

mirek5566 napisał(a):
holenderskiebartek90 napisał(a):Witam
Jeszcze nie dalem tego preparatu . Jutro go dam bo w poniedzialek bede robil podmiane .
Tylko chcial bym sie jeszcze dowiedziec czy jak podam ten preparat to nie zapcha sie filtr wewnetrzny ?
A czasami jak zaszadze jakas roslinke to z podloza wydobywa sie jakis duzy pecherzyk jakiegos gazu ktory smierdzi . Czy jak dam ten preparat to nie ulotni sie to wszystko do wody i nie zatruje zwierzat ? Czy ten gaz to moze byc amoniak ?

Nie, to nie może być amoniak. Może być​ za to siarkowodór.

A wtedy mozna dac preparat ?



holenderskiebartek90
Stały bywalec
 
Posty: 455

Pomoze ktos ?



holenderskiebartek90
Stały bywalec
 
Posty: 455

Tak.
Preparat możesz podać.
Nie wiem tylko dlaczego podajesz przed podmianą a nie po niej...
Jeśli myślisz, że preparat szybko zadziała i później wymienisz wodę to Jesteś w błędzie. Preparat to bakterie i potrzebny jest czas gdy przerobią rzekomy muł...swoją drogą dkaczego nie odmulisz ??




gazownik
Zainteresowany tematem
 
Posty: 192

gazownik napisał(a):Tak.
Preparat możesz podać.
Nie wiem tylko dlaczego podajesz przed podmianą a nie po niej...
Jeśli myślisz, że preparat szybko zadziała i później wymienisz wodę to Jesteś w błędzie. Preparat to bakterie i potrzebny jest czas gdy przerobią rzekomy muł...swoją drogą dkaczego nie odmulisz ??

Nie odmule bo mam duzo roslin i nie mam jak wlozyc odmulacza . Preparat daje przed podmiana bo ktos tez tak juz dawal , wyczytalem na forum , podmiana moze zmniejsze zmetnienie .



holenderskiebartek90
Stały bywalec
 
Posty: 455

Podmiana zmniejszy zmętnienie ...tak prawda możesz także wlać preparat od razu do kanalizacji wówczas zmętnienia nie będzie w ogóle.
Nie rozumiesz, że to zmętnienie to bakterie??Producent nie wlewa tam żadnych specyfików, które mają wywołać efekt zmętnienia tylko ot tak dla oka...




gazownik
Zainteresowany tematem
 
Posty: 192

Przecież wszystko jest napisane na etykiecie preparatu. Wystarczy przeczytać że zrozumieniem.

Avatar użytkownika

krycha81
Początkujący
 
Posty: 7

U mnie nie zadziałał tak jak obiecuje producent. To co bylo na dnie, głównie w trawniczku to zostało. Trochę jakby lepiej pracuje filtr. I to cały efekt jednorazowego użycia. Być może kilkukrotne użycie coś da. Pewnie za dwa tygodnie spróbuję jeszcze raz.
180l https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje/aquascaping/galeria/180l-slowly-astar-70468.html
"... pamiętaj, że założywszy akwarium, nakładasz na siebie stały obowiązek właściwej opieki nad hodowanymi zwierzętami. A to już jest sprawa kultury i wrażliwości ..."
Pozdrawiam, Andrzej


Avatar użytkownika

astar
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 885







Powiązane tematy


Serwis roslinyakwariowe.pl


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad 44 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się naszym doświadczeniem. zamów e-Magazyn na e-mail

Salon firmowy w Krakowie

Zapraszamy do odwiedzin naszego sklepu i galerii
akwariów w Krakowie przy ul. Wielickiej 42a.

Poniedziałek-piątek: 12:00-18:00
Sobota: 10:00-14:00

mapa dojazdu


Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości