Technika oświetlenia HID (Highintensity Discharge) znaczy tyle, co technika wyładowania o wysokiej intensywności. W lampie HID nie ma żarnika odpowiedzialnego zaświecenie. Źródłem światła jest tu łuk elektryczny powstający między dwiema platynowymi elektrodami precyzyjnie umieszczonymi w hermetycznej kapsule z kwarcowego szkła. Kapsuła wypełniona jest gazami szlachetnymi pod zwiększonym ponad atmosferyczne ciśnieniem, głównie ksenonem. W komorze wyładowczej znajdziemy także starannie opracowaną domieszkę stałych soli metali ziem rzadkich w postaci zielonkawego lub ciemnoczerwonego nalotu na szkle oraz kilka mikroskopijnych kropelek rtęci osadzonych na elektrodach.
Żadna dioda ani żarówka nie wyemituje strumienia świetlnego o ogromnej sile3200 lumenów z pojedynczego optycznego źródła, jednocześnie osiągając luminację powyżej 6000 cd/cm2, pozwalając na niesamowite skupienie wiązki.
Żadna żarówka ani dioda nie uzyska efektywności świetlnej na poziomie wyższym niż 91 lm/W przy tak wielkich poziomach jasności. Żadna żarówka nie wyemituje idealnie białego światła o temperaturze barwowej od 4200 do nawet 6000 K, żadna żarówka w sprzęcie przenośnym nie wytrzyma serwisowych 3000 h, jakie są projektowane dla wysokiej jakości lamp o mocy 35W. W praktyce bezawaryjny czas działania lamp HID jest jeszcze dłuższy, niż ten przewidywany przez producenta. Choć diody mogą wytrzymać jeszcze więcej, to i tak żadna z nich nie odda tak wiernie barw otoczenia przy porównywalnej temperaturze barwowej, bowiem spektrum lampy HID, choć emisyjne i pełne "szpilek", jest bardzo wyrównane i zapewnia wysoki komfort dla ludzkiego oka.
opis zachęcający teraz tylko znaleźć odpowiednią barwę i do dzieła
jeśli to możliwe to wyciągnij ten żarnik i wrzuć zdjęcie może komuś z nas uda sie rozpracować jaki to trzonek i wtedy szukanie odpowiedniej barwy będzie łatwiejsze
Pozdrawiam