Jesteś tutaj: Serwis Forum Technika Nawożenie


Podloze chlonie nawozy ?



Dozowanie makro- i mikroelementów dla roślin.
Chemia i parametry wody. Nawozy. + nowy temat

20 cze 2014, 20:17 Podloze chlonie nawozy ?  (#1)  

1. Kiedy akwarium zostało zalane (data) - Luty 2014
2. Litraż i wymiary akwarium - 80x35x40 - 112 L
3. Jakie jest oświetlenie (moc-W/L) - 3x24W (obecnie 2x24W)
4. Jak długo świecisz (ile godzin) - 10h/dobe
5. Podłoże - Aqua Sustrate II+
6. Filtracja - Eheim 2213 i lampa UV 3W
7. Typ zbiornika (Twoje założenie lub cel do jakiego dążysz, np.ogólny, roślinny itd.) - roslinny
8. Rośliny (ile, jakie) - głownie microsoria (rozne gatunki), hydrocotyla, anubiasy, eleocharis parvula
9. Ryby (ile, jakie,) - ...nascie gupikow, 6 neonow innesa, krewetki amano (ok 6), krewetki red cherry (kilkanascie)
10. Podmianki (jak duże,jak często,jaka woda) - raz w tygodniu ok 40 % (obecnie co 3 dni), tylko woda z kranu
11. Nawozy (czy podajesz, jakie, ile) - mieszanki z roslinysklep.pl
12. CO2 (czy jest, jak dystrybuowane) - butla i dyfuzor
13. Parametry wody (aktualne wyniki testów jakie posiadasz) -
NO3 ok 15
NO2 - 0
PO4 - od 0 do 0,1
Fe - ok 0
14. Czy ostatnio robiłeś coś co mogłoby zdestabilizować zbiornik - dosadzalem parvule, poza tym nie grzebe, nie zmieniam nawożenia
15. Fotka -
Opis problemu -
Rozpuszczaja sie rosliny ale po kolei. W zbiorniku zalozonym w Lutym najpierw byla glosia, microsoria, anubiasy i hydrocotyla. Mialem 3x24W swiatla (swietlowki Sylvania 830). Jak to w nowym zbiorniku zaczely sie zielone nitki (zwykle jako ich przyczyne podaje sie zbyt duza ilosc micro lub za silne swiatlo), wiec odstawilem micro, zmiejszylem swiatlo do 2x24W, zaczolem podmiany co 3 dni i podawalem wywar z zielonej herbaty. Na dodatek przyplataly sie krasnorosty, inwazja ... Wiec kontyunowalem podmiany, korzenie wyciagnolem i krasnale wyczyscilem mechanicznie, gdzie sie nie dalo pozalewalem easy carbo, krasnale ustapily (sa jeszcze gdzie nie gdzie kepki ale mysle, ze idzie na prosta). Problem w tym, ze glosia byla tak zarosnieta zielonymi nitkami, ze nie mialem juz nerwow na to patrzec, wyssalem ja w czasie podmiany i posadzilem parvule (sadzonki ze sprawdzonego zrodla). Po ok tygodniu od posadzenia widze, ze parvula zaczyna blednac, w hydrocotyli pojawiaja sie dziury (zupelnie jak by brakowalo potasu), bledna tez liscie microsorium (jak by brakowalo azotu), podaje wiec wiecej macro (pytanie ile mozna ...), zaczolem podawac micro w zalecanych dawkach, podaje dodatkowo potas i dzisiaj podalem 1,5 ml PO4 z easy life (nie przeliczam na ppm bo nie znam sie na tym). Wiem, ze podloze moze pochlaniac nawozy pytanie w jakich dawkach i jak dlugo. Parvula wyglada jak by sie rozpuszczala, blednie, brazowieje, odpadaja z niej pojedyncze trawki. Mieszanek nawozowych jestem pewny bo stosuje je od ok 4 lat i zawsze bylo ok. Mozliwe przyczyny to:
- easy carbo uszkadza rosliny
- za malo macro (glownie potasu i azotu)
- za duzo co2 (nie widze przyduchy, zwierzaki zyja normalnie, slicznie wybarwione)
- inne ? cos w wodzie kranowej ?

Filtra RO nie stosuje i nie mam zamiaru kupowac, z AS II+ tez wczesniej nie mialem problemow.


Pomocy ...


Pozdrawiam
Marek



mga
 

20 cze 2014, 21:50 Re: Podloze chlonie nawozy ?  (#2)  

Granulat wciąga Po4 do 5 miesiąca. Też podaje Po4 tej firmy co ty na 144l daję 3 ml codziennie dodatkowo Po4 podaję z nawozem ADA GREEN BRIGHTY Special LIGHTS.

Opisywana przez ciebie sytuacja to niedobory lub niewyrównane ich ilości makro.
Nie udzielam porad na PW.
https://www.youtube.com/watch?v=aD4SdwjW8g8
https://www.youtube.com/watch?v=_VvspUYMeWk

Zanim zastosujesz się do czyjejś rady zobacz jak to wygląda w zbiorniku u osoby która Ci radzi. Unikaj porad ludzi którzy zbiornik roślinny widzieli na zdjęciu a jest tu kilku takich.


Avatar użytkownika

weder
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 5257
Dołączył: 24 lut 2012, 22:59
Miasto: Gdynia

20 cze 2014, 22:35 Re: Podloze chlonie nawozy ?  (#3)  

weder napisał(a):Granulat wciąga Po4 do 5 miesiąca. Też podaje Po4 tej firmy co ty na 144l daję 3 ml codziennie dodatkowo Po4 podaję z nawozem ADA GREEN BRIGHTY Special LIGHTS.

Opisywana przez ciebie sytuacja to niedobory lub niewyrównane ich ilości makro.

OK, rozumiem. Ale co masz na mysli piszac niewyrownanie ilosci makro ? Tez sie domyslilem by procz calego makro podac PO4 i bede podawal 1,5 ml dziennie, odstawie wegiel w plynie i zaczne podawac mikro.


Pozdrawiam
Marek



mga
 

20 cze 2014, 22:56 Re: Podloze chlonie nawozy ?  (#4)  

To,że masz wykrywalne No3 15ppm a Po4 koło zera ja mając taką wartość NO3 mam w zbiorniku Po4 ok 0,5ppm. A odstawienie węgla w płynie tylko pogorszy sprawę czyli ilość glonów zielonych się zwiększy. Ja na 144l daję codziennie 6 do 8 ml węgla w płynie i jest ok. Jak mi sypnie jakimś glonem zielonym co ma miejsce sporadycznie to zwiększam węgiel w płynie do 12ml przez tydzień i podkręcam Co2.Węgiel w płynie mam tej samej firmy co ty Po4.
Aby węgiel w płynie palił ci rośliny musiałbyś podawać 3-4 krotną dawkę przez dłuższy okres.
Nie udzielam porad na PW.
https://www.youtube.com/watch?v=aD4SdwjW8g8
https://www.youtube.com/watch?v=_VvspUYMeWk

Zanim zastosujesz się do czyjejś rady zobacz jak to wygląda w zbiorniku u osoby która Ci radzi. Unikaj porad ludzi którzy zbiornik roślinny widzieli na zdjęciu a jest tu kilku takich.


Avatar użytkownika

weder
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 5257
Dołączył: 24 lut 2012, 22:59
Miasto: Gdynia

21 cze 2014, 16:39 Re: Podloze chlonie nawozy ?  (#5)  

weder napisał(a):To,że masz wykrywalne No3 15ppm a Po4 koło zera ja mając taką wartość NO3 mam w zbiorniku Po4 ok 0,5ppm. A odstawienie węgla w płynie tylko pogorszy sprawę czyli ilość glonów zielonych się zwiększy. Ja na 144l daję codziennie 6 do 8 ml węgla w płynie i jest ok. Jak mi sypnie jakimś glonem zielonym co ma miejsce sporadycznie to zwiększam węgiel w płynie do 12ml przez tydzień i podkręcam Co2.Węgiel w płynie mam tej samej firmy co ty Po4.
Aby węgiel w płynie palił ci rośliny musiałbyś podawać 3-4 krotną dawkę przez dłuższy okres.

OK, rozumiem. Wytepilem jednak zielone glony, podaje co2 z butli. Zmniejsze dawke wegla w plynie (dalej podaje zielona herbate) i postaram sie podawac po4 i k na tyle by uratowac choc czesc trawnika.


Pozdrawiam
Marek



mga
 

24 cze 2014, 12:15 Re: Podloze chlonie nawozy ?  (#6)  

Ja przy ASII dodaję codziennie 2ppm PO4, azot utrzymuję na poziomie 5-15ppm, a potas leje na pałę ;)

Avatar użytkownika

Deadi
Zainteresowany tematem
 
Posty: 167
Dołączył: 19 wrz 2011, 15:49
Miasto: Namysłów







Powiązane tematy
  • Nawozy Azoo Nature-Gro Plant Premium i Azoo Nature-Gro Red A

    przeniesione z innego wątku: No to szybki raport "Królika Doświadczalnego" po troszkę ponad 3 m-cach stosowania NATURE-GRO Plant Premium i AZOO NATURE-GRO Red Advan. Może powinno być w ...

    Wyświetlenia: 6315 | Odpowiedzi: 22 czytaj więcej...

  • Nawozy wlewac rano czy pod wieczor?

    Czesc mam pytanie, kiedy lejecie nawozy - pytanie nie jest kiedy wam pasuje. Ale kiedy POWINNO sie lac nawozy by nie dokarmiac tych niechcianych roslin (glon) - rano czy na noc?. I gdzie moge znalesc ...

    Wyświetlenia: 896 | Odpowiedzi: 19 czytaj więcej...

  • Nawozy z Węgier - ktoś używał?

    Podkusiłem się i wziąłem od znajomego Węgra nawozy macro i micro (razem z kilkoma roślinkami), na których utrzymuje swoje akwaria. Ma przepięknie zadbane rośliny, bardzo zdrowe. Generalnie tak mu rosn...

    Wyświetlenia: 870 | Odpowiedzi: 13 czytaj więcej...

  • Nawozy Seachem.

    Witam Od 3 miesięcy stosuje całą linię nawozów marki Seachem i jestem ciekawy jakie są Wasze opinie na temat tych nawozów ?

    Wyświetlenia: 1179 | Odpowiedzi: 21 czytaj więcej...

  • Nawozy a żwirek

    Doradźcie jak nawozić na żwirku i substracie. Do tej pory miałem akwaria na podłożu aktywnym i z tym nie mam problemu. Teraz wystartowałem akwarium na podłożu jałowym. Wczoraj robiłem testy, azot 0, f...

    Wyświetlenia: 231 | Odpowiedzi: 1 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Marek Gr, piotreku28 i 38 gości

Copyright © 2001-2020 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.