Jesteś tutaj: Serwis Forum Technika Nawożenie


Nawozenie akwarium z srednio twardą wodą



Dozowanie makro- i mikroelementów dla roślin. Chemia i parametry wody. Nawozy. + nowy temat
Witam chce sie zapytac jak nawozic akwarium z ca 83 ppm zeby to roslo. Wiem ze chodza akwarium z taka woda bez ro. Chce dowiedziec sie wszystkiego co bedzie potrzebne aby to dobrze chulalo.... na razie wlalem 30 ppm potasu i 8 magnzu do 8 w wodzie kranowej, czyli 16 ppm. Wystartowalem swieze akwarium po nieudanej probie poprednika. Do dzis nie wiem czy byla tam jakas blokada bo nic innego mi do glowy nie przychodzi.....



wojtekszuminski
Aktywny użytkownik
 
Posty: 609
Dołączył: 03 lis 2018, 16:49

Prot Ci da za tą ilość magnezu.




gazownik
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2842
Dołączył: 24 kwi 2010, 08:13

gazownik napisał(a):Prot Ci da za tą ilość magnezu.

Nie rozumiem...



wojtekszuminski
Aktywny użytkownik
 
Posty: 609
Dołączył: 03 lis 2018, 16:49

Zerknij na filmy od epokiakwariowej, nie wiem na jakim podłożu prowadzisz (ten zbiornik z filmu na jałowym) ale ma podobne, wysokie wartości Ca i Mg jak Ty teraz posiadasz.

https://youtu.be/ofKlUEEw54Q



bjoan
Stały bywalec
 
Posty: 386
Dołączył: 30 wrz 2018, 22:55

wojtekszuminski napisał(a):
gazownik napisał(a):Prot Ci da za tą ilość magnezu.

Nie rozumiem...
Jestem wrogiem Mg ale przy tak wysokim Ca to Mg możesz trzymać tak 1 do 4-5 Ca
Najważniejsze to jak wysoko "Epoka Akwariowa' trzymał Potas .
Cztery a nawet pięć razy więcej od Mg i tylko dlatego tak to roslo
Czyli stosunek Ca-Mg-K 4-1-4


Wysłane z POT-LX1 przy użyciu aplikacji mobilnej roslinyakwariowe.pl



prot
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 945
Dołączył: 20 mar 2020, 21:49

No też byłem zdziwiony takim poziomem potasu ale jak widać stosunek ważniejszy od liczby ppm.



bjoan
Stały bywalec
 
Posty: 386
Dołączył: 30 wrz 2018, 22:55

04 sty 2022, 13:59   (#7)  

Ja nie wiem kiedys mi wszystko ladnie roslo mialem juz 4-5 aranzacji. Jak mieszkalem u matki taka sama woda, bylo ca 84 i mg 14. Nic nie robilem tylko npk. Wszystko roslo. U siebie z 2 aranzacje i roslo a po restarcie ostatnim razem na tych samych roslinkach za cholere to nie chcialo kabinowalem npk nic zrobilem restart wody bo moglem z potasem przedawkowac i przyblokowac wapn i nic az do czasu az wszystko padlo. Mialem 20 30 40 ppm potasu i nic. Przez to akwarium dowiedzialem sie o blokadach co nawet nie wiedzialem ze takie cos istnieje. Od tego dowiadywania sie to tak naprawde nic nie wiem. Jedni pisza o stosunku 4 2 1. Teraz 4 4 1. Gdzies wyczytalem ze koles utrzymywal wyzszy potas od ca a podobno suma k i mg nie moze przekraczac ca. Gubie sie. Szkoda ze test na potas w laboratorium kosztuje 80 zl. Moze bym ustawil to jakos dokladniej ile tego potasu powinno byc... no ale zaczynam od nowa... i zobacze na fb doradzali mi na cholenderskie dla zaawansowanych zebym utrzymywal do tego ca 30 k i 20 mg wiec narazie tak zrobilem... co dalej to sie okaze za pare tygodni.



wojtekszuminski
Aktywny użytkownik
 
Posty: 609
Dołączył: 03 lis 2018, 16:49

Słuchaj ja zmieniłem zdanie w wielu sprawach kiedy zrozumiałem.ze Potas to najbardziej przyjazny pierwiastek dla akwarysty . Potas praktycznie nie jest wstanie nic zblokować(wcześniej uważałem inaczej). Magnez to jego największy wróg, Ca w mniejszym stopniu
Nawet częściowa blokada potasu powoduje że roślina pokazuje braki. Potas uwadnia roślinę i dzięki temu rozprowadza substancje odżywcze po całej roślinie

Ca Mg K różnie można ustawić
Ca nie zmienisz więc pozostaje Mg i K. Nie wiem czy próbowałeś ale rozwiązanim może być zostawienie Ca i Mg w spokoju(możesz podbić do 10mg) a podnoszenie tylko potasu . Kiedy zobaczysz że jest wzrost to taka dawkę utrzymuj
Chyba zbyt długo trzymałeś się stosunkow i jak sam widzisz w niczym ci to nie pomogło





Wysłane z POT-LX1 przy użyciu aplikacji mobilnej roslinyakwariowe.pl



prot
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 945
Dołączył: 20 mar 2020, 21:49

Sam mam chyba podobny problem. Kran mam całkiem niezły (Mg=4, Ca=30). Na początku myślałem, że magnezu mam więcej więc niczym go nie podbijałem. Potasu zawsze wydawało mi się że jest mało (po testach) i go przelałem. Popaliło stożki, część roślin pogniła.
Za drugim razem już miałem wyniki badań wody i podbijałem magnez do 8-10. Był więc bardzo dobry stosunek Mg:Ca (książkowy jak to mówią). I wiecie co? Przelałem potas znowu (znowu patrząc na testy).
Od paru tygodni podbijam dalej Mg do ok. 10, ale też Ca do około 65. Wywnioskowałem, że teraz łatwiej będzie mi opanować potas (czyli suma potasu i magnezu będzie niższa od wapnia). Na razie ciężko o wnioski, bo przy okazji zacząłem robić próby z długością oświetlania zbiornika i pojawiły się nitki.
Problemem są chyba testy na potas - albo zoolka, albo saliferta nie są chyba zbyt dokładne (porównywałem saliferta z ICP i była różnica, ale mała). Z tym że mając dwa różne opakowania testu saliferta i badając tą samą wodę wychodziły różne wyniki (wniosek taki, że każdy test należy kalibrować).
Sam już nie wiem w którą stronę iść, tyle osób mówi o zalecanym i sprawdzonym stosunku Mg:Ca 4:1 lub 3:1, jednak wtedy bardzo łatwo przedobrzyć właśnie z potasem. Na szczęście podłoże mam jałowe, nic nie wchłania, nie oddaje, mogę łatwo zresetować słup wody.



esox_2
Poznaje temat
 
Posty: 69
Dołączył: 09 maja 2020, 21:12

esox_2 napisał(a):Sam mam chyba podobny problem. Kran mam całkiem niezły (Mg=4, Ca=30). Na początku myślałem, że magnezu mam więcej więc niczym go nie podbijałem. Potasu zawsze wydawało mi się że jest mało (po testach) i go przelałem. Popaliło stożki, część roślin pogniła.
Za drugim razem już miałem wyniki badań wody i podbijałem magnez do 8-10. Był więc bardzo dobry stosunek Mg:Ca (książkowy jak to mówią). I wiecie co? Przelałem potas znowu (znowu patrząc na testy).
Od paru tygodni podbijam dalej Mg do ok. 10, ale też Ca do około 65. Wywnioskowałem, że teraz łatwiej będzie mi opanować potas (czyli suma potasu i magnezu będzie niższa od wapnia). Na razie ciężko o wnioski, bo przy okazji zacząłem robić próby z długością oświetlania zbiornika i pojawiły się nitki.
Problemem są chyba testy na potas - albo zoolka, albo saliferta nie są chyba zbyt dokładne (porównywałem saliferta z ICP i była różnica, ale mała). Z tym że mając dwa różne opakowania testu saliferta i badając tą samą wodę wychodziły różne wyniki (wniosek taki, że każdy test należy kalibrować).
Sam już nie wiem w którą stronę iść, tyle osób mówi o zalecanym i sprawdzonym stosunku Mg:Ca 4:1 lub 3:1, jednak wtedy bardzo łatwo przedobrzyć właśnie z potasem. Na szczęście podłoże mam jałowe, nic nie wchłania, nie oddaje, mogę łatwo zresetować słup wody.


Nie wiem jaki miałeś ten potas ale to chyba nie on jest winny spalenia stożków.




gazownik
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2842
Dołączył: 24 kwi 2010, 08:13

Ja będę tutaj raczej po stronie @gazownik. W tej sytuacji raczej nie zawinił potas. Uważam, że problemu nigdy nie stanowią testy. Najczęściej jest to wina akwarysty :) Jak mi coś nie działa, zawsze zadaję sobie podstawowe pytanie: co zmaściłem? Poza tym: robienie z akwarium laboratorium do bólu ? Dla mnie to żadna przyjemność.

Co do tematu wątku: Pytanie wyjściowe jest oczywiście kiepskim fundamentem dla sformułowania sensownej odpowiedzi ;) Musisz się troszeczkę ze swoim kranem pobujać. Dla przykładu powiem tak: ostatnio (czyli 4 miesiące) temu, wystartowałem mojej mamie kolejne (!) akwarium. Kran GH 24-28, N 20/25. Podłoże: własnej roboty substrat (torf+glina) i mieszanka żwiru oraz piasku. Potas przy podmianach ustawiam na 30. Do tego 3 kliki VIMI micro (raz w tygodniu). Ślimaki głodują. Glonów brak (w sensie na roślinach - szyby czasem się pruszą). Obsada: żyworódki. Rośliny: krypty, rotale, rogatek. Proste domowe akwarium. Czy to jest przepis? Nie. :D



esox_2 napisał(a):Sam mam chyba podobny problem. Kran mam całkiem niezły (Mg=4, Ca=30). Na początku myślałem, że magnezu mam więcej więc niczym go nie podbijałem. Potasu zawsze wydawało mi się że jest mało (po testach) i go przelałem. Popaliło stożki, część roślin pogniła.
Za drugim razem już miałem wyniki badań wody i podbijałem magnez do 8-10. Był więc bardzo dobry stosunek Mg:Ca (książkowy jak to mówią). I wiecie co? Przelałem potas znowu (znowu patrząc na testy).
Od paru tygodni podbijam dalej Mg do ok. 10, ale też Ca do około 65. Wywnioskowałem, że teraz łatwiej będzie mi opanować potas (czyli suma potasu i magnezu będzie niższa od wapnia). Na razie ciężko o wnioski, bo przy okazji zacząłem robić próby z długością oświetlania zbiornika i pojawiły się nitki.
Problemem są chyba testy na potas - albo zoolka, albo saliferta nie są chyba zbyt dokładne (porównywałem saliferta z ICP i była różnica, ale mała). Z tym że mając dwa różne opakowania testu saliferta i badając tą samą wodę wychodziły różne wyniki (wniosek taki, że każdy test należy kalibrować).
Sam już nie wiem w którą stronę iść, tyle osób mówi o zalecanym i sprawdzonym stosunku Mg:Ca 4:1 lub 3:1, jednak wtedy bardzo łatwo przedobrzyć właśnie z potasem. Na szczęście podłoże mam jałowe, nic nie wchłania, nie oddaje, mogę łatwo zresetować słup wody.


Avatar użytkownika

AquaMolitor
Aktywny użytkownik
 
Posty: 608
Dołączył: 25 lis 2019, 23:23

To że zresetujesz słup wody nic nie znaczy. Jak zresetujesz rośliny które wciągnęły to co lałeś ? Twoje Podłoże cię nie ochrania przed zatruciem metalami

Na temat potasu wypowiadałem się wiele razy ale powtórzę tak krótko
Przy wysokim potasie i do tego niskim Mg trzeba ograniczyć mikro do min . Jeżeli potas nie jest niczym limitowany to normalne dawki nawozów popalą ci rośliny
Stąd wzięła się opinia o paleniu stożków przez potas .Skok potasu w górę przy wysokim mikro i katastrofa gotowa .
Ps
Chciałbym mieć taką wodę jak ty dla mnie idealna Żeby osiągnąć to co ty masz w kranie muszę RO stosować





Wysłane z POT-LX1 przy użyciu aplikacji mobilnej roslinyakwariowe.pl



prot
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 945
Dołączył: 20 mar 2020, 21:49

A może macie też i rację...:)
Ale...za pierwszym razem nie stosowałem mikro i potasu wg. Zoolka miałem 15, wg. Saliferta 40,czy 45 (więc myślę że sporo za dużo).

Za drugim razem faktycznie zacząłem dużo lać żelaza (0,1 ppm dziennie) bo miałem białe stożki i przez miesiąc nic się nie działo (tzn rośliny zaczęły rosnąć prawidłowo, wybarwiały się, ale nie widziałem żadnych twardych kropek na roślinach i szybach). Miałem wtedy bardzo dużą masę roślinną. Potem wlałem potas na ok. 30 ppm i zaczęły się problemy (najczęściej stożki gniły lub karłowaciały).Może więc jedno połaczyło się z drugim?
Co do kranu to może i fajny jeśli chodzi o twardości, ale fosforany są na ok. 1,2 (można w sumie je trzymać wysoko) no i od razu wybrane mikro (cynk, miedź, trochę żelaza, ale nie ma innych).Póki co lecę właśnie na kranie.



esox_2
Poznaje temat
 
Posty: 69
Dołączył: 09 maja 2020, 21:12

Sprawa jest trochę złożona ale postaram się trochę wyjaśnić
To że nie miałeś żadnych krop na liściach to zasługa fosforu i potasu również ale fosfor to także bloker nie tylko żelaza ale i innych mikro które blokował ci w stożki. Fosfor nie blokuje jednak Boru . Dodając potas to bor popalił ci stożki a nie potas . Efektem tego jest też karlowacenie.
Trzeba pamiętać że potas wprowadza wszystko a nie tylko co nam pasuje
Potas dodajesz do podmienianej wody wyliczając odpowiednią ilość uwzględniając dawki KNO3
Twoja dzienna dawka żelaza 0,1mg która dawałeś to u mnie jest na dwa tygodnie .

Wysłane z POT-LX1 przy użyciu aplikacji mobilnej roslinyakwariowe.pl
Ostatnio edytowano 05 sty 2022, 10:37 przez prot, łącznie edytowano 2 razy



prot
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 945
Dołączył: 20 mar 2020, 21:49

Przy podłożu aktywnym nie miałbyś problemu z fosforem

Wysłane z POT-LX1 przy użyciu aplikacji mobilnej roslinyakwariowe.pl



prot
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 945
Dołączył: 20 mar 2020, 21:49

prot napisał(a):Sprawa jest trochę złożona ale postaram się trochę wyjaśnić
To że nie miałeś żadnych krop na liściach to zasługa fosforu i potasu również ale fosfor to także bloker nie tylko żelaza ale i innych mikro które blokował ci w stożki. Fosfor nie blokuje jednak Boru . Dodając potas to bor popalił ci stożki a nie potas . Efektem tego jest też karlowacenie.
Trzeba pamiętać że potas wprowadza wszystko a nie tylko co nam pasuje
Potas dodajesz do podmienianej wody wyliczając odpowiednią ilość uwzględniając dawki KNO3
Twoja dzienna dawka żelaza 0,1mg która dawałeś to u mnie jest na dwa tygodnie .

Wysłane z POT-LX1 przy użyciu aplikacji mobilnej roslinyakwariowe.pl



Hmm...na szczęście mam wyniki ICP z tamtego okresu (kran i akwarium) więc mam pewien obraz mikro. Boru nie miałem ani w kranie, ani w akwarium (wynik 0,0, sprawdzałem wyniki kranu z innego badaia i też jest 0,0). Gdy widziałem bielejące liście, podawałem jedynie żelazo (z chelatu 13%). Wiec nie wiem czy to jest dobry trop.

Nie wiem jak wysoki fosfor blokuje żelazo (ale fosforu trzymam ok 0,9-1,2 ppm praktycznie od początku - raz próbowałem zejść nisko do 0,5 i widziałem gloniło od razu).

To żelazo o którym piszesz - widać że było też pochłaniane, lałem przez ponad miesiac 0,1 dziennie i utrzymując 0,5 zbiorniku - nie było żadnego problemu.

Stąd też moje podejrzenie padło na ten cały nieszczęsny potas...



esox_2
Poznaje temat
 
Posty: 69
Dołączył: 09 maja 2020, 21:12

Ja mówię o roślinach a nie co ty miałeś czy nie miałeś w wodzie
Już na początku mówiłem ci że to nie jest to samo .Często się zdarza że masz wodzie 40mg azotu a rośliny że są braki azotu i co wtedy ? Testy źle ?
Rośliny to już z borem kupujesz

Powiedz mi jeszcze czy miałeś takie czarnawe dolne liście i czy miałeś takie przypalone krawędzie liści ?







Wysłane z POT-LX1 przy użyciu aplikacji mobilnej roslinyakwariowe.pl



prot
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 945
Dołączył: 20 mar 2020, 21:49

Nie, czarnawych liści nie było, ani przypalonych też nie. Za to stożki w niektórych (np. Ludwigia peruensis)praktycznie całe zgniły (i jest już nie do odratowania roślina). Limnophila aromatica potraciła dolne liście, Heteranthera zosterifolia zaczęa gnić, ale teraz odbiła i ma się dobrze. Za to niektóre rosliny jakby nie zostały tym dotknięte (Bacopa salzmanii, Hygrophila salifycolia)



esox_2
Poznaje temat
 
Posty: 69
Dołączył: 09 maja 2020, 21:12

Przepraszam że tak dopytuje ale czy badales Azot . Gnicie to przeważnie zaburzona gospodarka azotowa

Wysłane z POT-LX1 przy użyciu aplikacji mobilnej roslinyakwariowe.pl



prot
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 945
Dołączył: 20 mar 2020, 21:49

Nie no, sam jestem chętny żeby ktoś mi pomógł z tym, bo nie wiem już co się dzieje, że przez 3-4 miesiące rośliny rosną tak, że nie nadążałem ich wycinać, a potem powoli coś się zaczyna psuć.
Z tym azotem faktycznie jest różnie - staram trzymać się w go w ryzach między 7-15. Chociaż czasem ciężko ocenić ile dokładnie go jest, bo i testy są takie 'na oko'. Nie wiem, ile też go dokładnie schodzi tygodniowo, jak zrobie test i widzę że jest ok. 7 to podbijam o ok. 2 PPM przez dwa dni. Fosfor mam bardziej opanowany, schodzi mi go równe 0,1 dziennie.



esox_2
Poznaje temat
 
Posty: 69
Dołączył: 09 maja 2020, 21:12

06 sty 2022, 13:39   (#21)  

Jesli chodzi o potas to sam mialem przypadek ze przyblokowal roslinki. Meczac sie z 160. Paleniem stozkow u duzego henka zolknieciem trawki, slaby rozrost... Napisalem na fb o swoim przypadku koles od razu powiedzial przedawkowales potas. A ja mu na to ze to nie mozliwe... potas przedawkowac podobno jest bardzo trudno... no ale walczac w 160 l zauwarzylem takie same obiawy w 60 l czyli popalone stozki i roslina robila sie karlowata i ciemniala. Roslina to duzy heniek. Wszystkie parametry byly w normie ustawione od roku i roslo tam jak chwast.... n 15 p 0.5 i potas 20 na tydzien. Ca nie ruszone a nawet mg tyle co w kranie i nic nie dolewalem. I nagle to samo co w 160 no mowie sobie ze potas no bo co innego. Zrestartowalem wode i odrzylo potasy lalem mniej przez jakis czas wszystko roslo ale teraz widze ze jest go za malo bo listki zaczely mi gnic i go zwiekszylem. A co do 160 nie moglem z tego wyjsc wiec zrestartowalem zbiornik z nowymi roslinkami. Ogolnie to nigdy nie przejmowalem sie potasem nawet bym na niego nie zwrucil uwagi bo pisza ze potas ciezko przedawkowac....Ale mowie to co sie stalo w 60 to napewno potas bo co innego przez rok bylo az za dobrze...



wojtekszuminski
Aktywny użytkownik
 
Posty: 609
Dołączył: 03 lis 2018, 16:49

prot napisał(a):Słuchaj ja zmieniłem zdanie w wielu sprawach kiedy zrozumiałem.ze Potas to najbardziej przyjazny pierwiastek dla akwarysty . Potas praktycznie nie jest wstanie nic zblokować(wcześniej uważałem inaczej). Magnez to jego największy wróg, Ca w mniejszym stopniu
Nawet częściowa blokada potasu powoduje że roślina pokazuje braki. Potas uwadnia roślinę i dzięki temu rozprowadza substancje odżywcze po całej roślinie

Ca Mg K różnie można ustawić
Ca nie zmienisz więc pozostaje Mg i K. Nie wiem czy próbowałeś ale rozwiązanim może być zostawienie Ca i Mg w spokoju(możesz podbić do 10mg) a podnoszenie tylko potasu . Kiedy zobaczysz że jest wzrost to taka dawkę utrzymuj
Chyba zbyt długo trzymałeś się stosunkow i jak sam widzisz w niczym ci to nie pomogło






Wysłane z POT-LX1 przy użyciu aplikacji mobilnej roslinyakwariowe.pl


Wlasnie o to chodzi ze nie trzymalem sie zadnych stosunkow tylko lalem potas 20 ppm tyg. N zeby na koniec tyg bylo malo p tak samo i fe. Lalem przez dozownik Nic wiecej nie ruszalem. Dopiero jak zauwarzylem problem zaczalem sie dowiadywac o jakis stosunkach, blokadach i tym podobne....



wojtekszuminski
Aktywny użytkownik
 
Posty: 609
Dołączył: 03 lis 2018, 16:49

06 sty 2022, 22:26   (#23)  

A mam pytanie czy azot i fosfor trzeba utrzymywac na jakims poziomie powiedzmy 5 -10 n i 0.5 - 1 p stale i uzupelniac dawkami dziennymi czy jak leje przez dozownik dawki dzienne, czyli 10 ppm n podzielone na 5 dni czyli 2 ppm bedzie w akwarium utrzymywane. Bo kiedys lalem od razu 10 n po kazdej podmiance i bylo ok ale jak zrobilem dozownik to podzielilem 10 na 5 dni i tez roslo. Jak wy robicie. Czy utrzymujecie 10 ppm i dolewacie zuzycie dzienne.... w sumie to kazda opcja jest dobra.



wojtekszuminski
Aktywny użytkownik
 
Posty: 609
Dołączył: 03 lis 2018, 16:49

Rośliny czarnieja od żelaza. Potas uwielbia żelazo że tak można powiedzieć Zwiększone dawki Potasu i żelazo uderza jako pierwsze
Powiem ci że ja tygodniowo daje żelaza 0,06 mg i chyba też za dużo
Będę na dniach zmieniał nawóz to będę to korygował . Tylko że ja mam K>Ca >Mg
Mg skutecznie blokuje Potas Ca w mniejszym stopniu . Bez potasu nie na wzrostu .Często tak bywa że ktoś mówi parametry nam przecież dobre a nic nie rośnie. Co robić ?
Nie podawać mikro przez kilka dni zmniejszyć Mg i podnieść Potas i musi ruszyć
W akwarium oprócz potasu może zabraknąć Azotu .Z azotu nie można się wyzerować bo albo sinice (blokada molibdenu) albo gnicie . Bez Azotu wejdą chlorki które jeszcze mocniej uwadniaja roślinę niż potas . W zależności czy mamy fosfor gnicie idzie od dołu albo od stożka .
Jaki stosunek N-P ? Ja żadnego nie stosuje. Fosfor mam w wodzie bo mam rybki więc nie podaje
Oczywiście są sytuacje że może być potrzebny
Azot dodaje jakieś małe ilości ale nie mierze ile mam
Wracając do Potasu to nie on u ciebie zawinił tylko nadmiary mikro w stosunku do jego ilości
Mg też oczywiście musi byc ale czy stosunek 4-1 jest optymalny w naszych akwariach ?
Na to pytanie niech każdy sobie sam odpowie

Wysłane z POT-LX1 przy użyciu aplikacji mobilnej roslinyakwariowe.pl



prot
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 945
Dołączył: 20 mar 2020, 21:49

Dzieki jakies konkretne odpowiedzi mam nadzieje ze sa dobre. No bo ktos sie musi na tym znac , nie tak jak ja. Juz tyle odpowiedzi mialem ze ciezko skupic sie na jednej. Ale mam nadzieje ze trafne sa twoje. Moze powiedzial bys cos wiecej o nawozeniu.... blokadach i wszystkim co przyda sie mi i nie tylko....



wojtekszuminski
Aktywny użytkownik
 
Posty: 609
Dołączył: 03 lis 2018, 16:49








Powiązane tematy
  • Problem z roślinami - nawożenie

    Witam, jestem początkującym akwarystą. zawsze miałem akwaria na podłożu jałowym bez nawozów. Teraz założyłem akwarium 112l na substracie jbl aquabasis i zacząłem nawozić akwarium nawozami aqua art bez...

    Wyświetlenia: 4975 | Odpowiedzi: 51 czytaj więcej...

  • PO4, Fe, Nawożenie i Testy

    Cześć! Mam pewien problem z akwarium w biurze. Akwarium wystartowane około 2 miesiące temu na aktywnym podłożu ADA. Od około miesiąca miałem problemy z glonami nitkowatymi z które od około tygodnia...

    Wyświetlenia: 1618 | Odpowiedzi: 17 czytaj więcej...

  • Nawożenie mikro przy wodzie RO+kran

    Używam obecnie wody 50:50 RO+kran, pytanie dotyczy nawożenia mikro, w szczegolnosci początkowego etapu dojrzewania akwarium. Test na Fe w wodzie kranowej wykazuje 0. Do takiej wody powinno się dokłada...

    Wyświetlenia: 655 | Odpowiedzi: 3 czytaj więcej...

  • Mineralizacja a nawożenie.

    Jestem początkującym w temacie mineralizacji i mam parę pytań, mineralizator kupiłem GH+ ONE PLANT QUALDROP, podmieniam 32 litry RO dodaje 24 ml mineralizatora, ustawiam 1/4 Ca/Mg i gh 7.5. Po dwóch d...

    Wyświetlenia: 591 | Odpowiedzi: 3 czytaj więcej...

  • Żródło żelaza w akwarium

    Sytuacja wygląda tak: akwarium prawie trzyletnie gęsto obsadzone roślinami na podłożu aktywnym Prodibio, nawożone nawozami Aqua Art (Macro Red i Green na zmianę oraz K+). Woda RO mineralizowana HydroM...

    Wyświetlenia: 3349 | Odpowiedzi: 19 czytaj więcej...



Rośliny

Ładowanie...

Zwierzęta

Ładowanie...
Ładowanie...
Ładowanie...


Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 210 gości

Sklep akwarystyczny - produkty ADA (Aqua Deign Amano)
Copyright © 2001-2022 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.