Jesteś tutaj: Serwis Forum Technika Nawożenie


Bardzo wysoki poziom NO3 po starcie akwarium



Dozowanie makro- i mikroelementów dla roślin.
Chemia i parametry wody. Nawozy. + nowy temat
Witam,

Moj problem wyglada nastepująca, 15 dni temu wystartowałem z akwarium 112L,

Po 3 dniach od startu sprawdzilem poziom azotanow wyniosł 100mg/L wiec 75% podmiana, kolejnego dnia 50mg/L, wiec podmiana 50% i tak przez 7 dni codziennie 50% podmiany aby zbic NO3 do 25mg,

Woda w kranie poziom NO3 - 0

Akwarium 112L, podłoże ADA Power M sand, przykryte ADA amazonią conajmniej 5cm warstwa w kazdym miejscu

Oswietlenie 1 x 24W 6000K + 1 x 35W 9000K + 1 x 39W 6000K, swiece 7 godzin,

Filtracja filtr zewnetrzny Eheim Professional 3/350

Butla CO2, utrzymuje stezenie miedzy 20 - 50

Rośliny:
Alternanthera reineckii 'Lilacina'
Anubias barteri var. nana
Ceratopteris thalictroides
(C. siliquosa)
Didiplis diandra
Echinodorus 'Red Flame'
Echinodorus uruguayensis
(E. horemanii)
Eleocharis parvula
Glossostigma elatinoides
Hemianthus callitrichoides ''Cuba''
Hemianthus glomeratus
Hydrocotyle cf. tripartita
Java Fern
Microsorum pteropus
Riccia fluitans
Nymphaea lotus var. rubra
Staurogyne repens
Rotala rotundifolia
Taxiphyllum alternans (In Vitro)
Vesicularia montagnei (In Vitro)
Rotala green
Lotus Tiger
Marsilea

wode wymieniam co drugi dzien, bo podmiany dzienne były już męczące...

Niektorym rosliną, tym delikatniejszym, szarzeją liście (marsilea i heniek)... od 3 dni leje żelazo tak aby było na poziomie 0.25 do 0.5, carbo w plynie + potas, i co dwa dni przy podmianach wlewam rowniez 5ml Easy life profito, aby nie bylo brakow jako ze robie 50% podmiany,

Testy dzisiejsze NO3 50mg, PO4 1mg/L, zelazo 0.25mg, reszty nawet nie sprawdzam bo na tym etapie nie ma sensu.....

Wciaz ten sam problem, NO3 na poziomie 50mg/L juz drugi tydzien....
Kupilem nawet JBL nitratex 2 dni temu... aby zniwelowac poziom NO3 ale cos nie daje rady

Nie mam pojęcia co robić miał ktos kiedys tak wysoki poziom NO3 przez taki długi okres casu ?
i czy akwa sie ustabilizowało ?

Czy powodem moze byc Amazonia power sand M ? jakkolwiek zasypalem ja conajmniej 5cm warstwa Ada Amazonia w kazdym miejscu....

Bardzo prosilbym o pomoc lub opinie ekspertów

Tak na marginesie przy tak wysokim stezeniu NO3 rosliny nie bąbelkują, gdy wymienie 50% wody, babelkuja bardzo intensywnie...



Paulos
Początkujący
 
Posty: 3
Dołączył: 05 lis 2014, 01:31

Przy amazoni to norma na starcie dlatego wysokie no3 trzeba zbijać częstymi i dużymi podmianami. Miałem to samo ,pozmieniałem 2-3 w tygodniu po 50% czasem więcej wody, po trzech tygodniach no3 spadło i mogłem ograniczyć podmiany. Możesz też podnieść po4 by zmniejszyć dysproporcje do no3 i zmniejszy sie rozrost glonów.

Avatar użytkownika

kprusak
Znający temat
 
Posty: 1660
Dołączył: 23 sie 2014, 01:15
Miasto: Venlo

Dzieki wielkie za odpowiedz kprusak !



Paulos
Początkujący
 
Posty: 3
Dołączył: 05 lis 2014, 01:31

Ewentualnie można na start zastosować szybkorosnące rośliny, nawet poleciłbym takiego rogatka :) Już gdzieś w innym wątku pisałem, z tym że on raczej wszystko pożera :P I oczywiście regularne podmiany na początek.

Avatar użytkownika

mrgibbass
Aktywny użytkownik
 
Posty: 607
Dołączył: 09 sty 2014, 11:25
Miasto: Kraków

Pawle, to dopiero drugi tydzień. Najlepiej nie testuj już wody. Z nawozami na tym etapie się wstrzymaj jeszcze, trwa proces ukorzeniania, do pełnego życia mikrobiologicznego jeszcze daleka droga. Na tym etapie rośliny jeszcze nie bąblują, poza tym bąblowanie roślin nie jest gwarancją stabilizacji. Jeśli chcesz już lać mikroelementy np. Profito, to nie wlewaj pełnej dawki jak w przypadku dojrzałego akwarium, ale 1/3 lub jeszcze mniej. W przeciwnym wypadku dorobisz się biedy. Jeśli masz zwierzęta i amazonię w akwarium to nawozów wystarczy na tym etapie.

Avatar użytkownika

Godween
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 4072
Dołączył: 02 maja 2011, 17:08

Witam,

Dzieki za odpowiedz, myslalem ze cos nie tak robie...

Chcialem zapytac o jeszcze jedno mam problem z kilkoma roslinami, moze ktos mialby pomysł jakie to braki ? lub co sie dzieje ? link do zdjec ponizej

http://imageshack.com/a/img633/4931/4MPVLD.jpg
http://imageshack.com/a/img673/1282/9okEcn.jpg
http://imageshack.com/a/img904/3016/KzlRK3.jpg

Z gory dzieki za odpowiedz

Pozdrawiam,



Paulos
Początkujący
 
Posty: 3
Dołączył: 05 lis 2014, 01:31

Paulos napisał(a):Tak na marginesie przy tak wysokim stezeniu NO3 rosliny nie bąbelkują, gdy wymienie 50% wody, babelkuja bardzo intensywnie...


Tu akurat rośliny wyrównują ciśnienie w komórkach i nie ma to związku z pobieraniem bądź nie pobieraniem nawozów.

Na Twoim miejscu świeciłbym już dłużej niż 7 godzin i podawał K. Jak te rośliny mają rosnąć przy tak krótkim dniu jaki im fundujesz?



DavyJones
 

Cześć,

Też tak miałem na starcie z amazonią (pełen system podłoża - power sand i podsypki). Robiłem podmiany codziennie przez pierwszy tydzień, drugi tydzień co 2 dni, trzeci tydzień co 3 dni, itd.

Obecnie 5 tydzień - NO3 na poziomie 5 ppm. Podmiany 30% raz w tygodniu. Podaję Special shade, bo mam głównie rośliny cieniolubne. Podaję oczywiście potas 3ml dziennie i minimum micro dziennie 1ml. W każdym razie zacząłem nawozić 1ml special shade po 3 tygodniu, bo zaczęły się braki azotu (zielenice zaczęły wyskakiwać). CO2 oczywiście od początku.

Obecnie podaję 2ml special shade dziennie. Świecę póki co 8h dziennie. Chyba powinienem już zwiększyć światło? (2x24 na 72 litry akwarium - 56 litrów samej wody).

Mam tez niestety spirogyra - co także jest oznaką braku azotu. Nie ma tych glonów za wiele póki co, usuwam systematycznie.

Avatar użytkownika

blixa
Zainteresowany tematem
 
Posty: 209
Dołączył: 01 mar 2014, 15:59

Odkopię trochę temat - sorki :)

2 tygodnie temu zalałem kostkę 30L na podłożu Dark Soil. Dno roślinami obsadzone praktycznie w 80%.

Od paru dni walczę z bardzo wysokim NO3 (ok 40-50mg/L). Były już dwie 50% podmiany kranówką (NO3 ok 4mg/L) i dwie mniejsze podmiany ok 30% 1/1 kran/demi. Ale poziom NO3 nadal bardzo wysoki.

Myślicie, że robienie co 2 dzień podmiany 50% 1/1 kran/demi jest dobrym pomysłem?
A co z dojrzewaniem baniaka przy takich częstych podmianach?

Avatar użytkownika

mihow1979
Zainteresowany tematem
 
Posty: 259
Dołączył: 19 kwi 2016, 17:29

mihow1979 napisał(a):Odkopię trochę temat - sorki :)

2 tygodnie temu zalałem kostkę 30L na podłożu Dark Soil. Dno roślinami obsadzone praktycznie w 80%.

Od paru dni walczę z bardzo wysokim NO3 (ok 40-50mg/L). Były już dwie 50% podmiany kranówką (NO3 ok 4mg/L) i dwie mniejsze podmiany ok 30% 1/1 kran/demi. Ale poziom NO3 nadal bardzo wysoki.

Myślicie, że robienie co 2 dzień podmiany 50% 1/1 kran/demi jest dobrym pomysłem?
A co z dojrzewaniem baniaka przy takich częstych podmianach?


Rób podmiany i lej bakterie.
Dojrzewania nie powinno to zakłócić.
300 L - http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje ... 91#p492191
100 L - https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusj ... 72150.html
https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusj ... 71057.html

Słowa są ponadczasowe. Powinieneś je wypowiadać lub pisać ze świadomością o ich wieczności.

Pozdrawiam Mirek


Avatar użytkownika

mirek5566
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 4054
Dołączył: 03 paź 2012, 10:10
Miasto: okolice Lublina

Miałem podobny problem. Odkąd kupiłem Seachem Purigen mam spokój z No2 i No3. 24 godz. po wsadzeniu go do filtra poziom azotanów i azotynów spadł mi o połowę.Nie mówiąc o tym że wode mam teraz kryształ :)



Adamsky41
Zainteresowany tematem
 
Posty: 151
Dołączył: 10 mar 2017, 23:13
Miasto: Kraków







Powiązane tematy
  • RO3 i NO3

    Zakupiłem bazowy filtr RO3 z Aqua-Artu. Zastanawiam się tylko, czy nie powinienem dokupić segmentu demineralizującego? Standardowe RO3 chyba nie usunie azotanów???

    Wyświetlenia: 452 | Odpowiedzi: 5 czytaj więcej...

  • Limitowanie NO3

    Cześć, W akwarium stosuję nawóz Tropica Specialised Nutrition + Fe, wcześniej używałem gotowe zestawy z soli (makro, mikro, potas), oraz nawozy Aqua-Art. Najlepsze wyniki są po Tropica-lu, ale rośliny...

    Wyświetlenia: 868 | Odpowiedzi: 19 czytaj więcej...

  • Prawidłowe nawożenie w moim 200L akwarium

    Witam posiadam 200 litrowe akwarium od ponad roku i ciągle zmagam się z proporcjami nawozów. Początkowo miał być to zwykły low-tech ale z czasem popłynąłem w kierunku HT i tak już mam. Akwarium 200 l...

    Wyświetlenia: 1395 | Odpowiedzi: 22 czytaj więcej...

  • Żródło żelaza w akwarium

    Sytuacja wygląda tak: akwarium prawie trzyletnie gęsto obsadzone roślinami na podłożu aktywnym Prodibio, nawożone nawozami Aqua Art (Macro Red i Green na zmianę oraz K+). Woda RO mineralizowana HydroM...

    Wyświetlenia: 1175 | Odpowiedzi: 18 czytaj więcej...

  • Sugestie w nawożeniu na podstawie danych akwarium

    Witam, w załączniku przedstawiam zdjęcie akwarium oraz aktualne wyniki badań parametrów zbiornika. Dane zbiornika: 200l 100x40x50 Podłoże aktywne Black Earth Oświetlenie 96W led (S.Czacha) świt-zmier...

    Wyświetlenia: 867 | Odpowiedzi: 10 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5

Copyright © 2001-2020 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.