Jesteś tutaj: Serwis Forum Technika Filtracja


Jaka Pompa ?



Filtry, wkłady, pompy, cyrkulatory, skimmery i grzałki. Odwrócona osmoza (RO) i lampy UV. + nowy temat

04 paź 2004, 19:31 Jaka Pompa ?  (#1)  

Robie nowe akwarium ok 650 l (180*60*60cm)

Filtracja to bedzie SUMP (przelewowy góra, dół) ok 90 l

Tylko zastanawiam się za pomocą jakiej pompy woda ma wracaj do akwa z filtra?
Zależy mi o przepływie rzeczywistym ok 1800 l/h na wysokość tłoczenia 1,2 metra

Zastanawiam się nad:
-Aqua Medic Ocean Runner 3500 (65 Watt)
-Haliea HX - 6540 (100 Watt)

Jednak nie jestem pewien i nie wiem czy to w ogóle dobrzi kandydaci :?
Zależy mi na cichej, dobrej pompie

Czy ktoś mógłby mi pomóc?
Czy ma ktoś doświadczenia z pompami?

Serdecznie proszę o pomoc :wink:



dragann
 

04 paź 2004, 22:51   (#2)  

hej,

u siebie w ~500l przerabialem ocean runnera 2500 oraz obecnie eheima 1260, jezeli to sypialnia, koszty nie graja roli i ma byc cicho polecam eheima( nieslyszalny nawet pod duzym obciazeniem,znakomicie wykonana i przemyslana pompa),natomiast co do ocean runnera to jest zdecydowanie glosniejszy i gorzej wykonany - ale tez polowe tanszy :)wybor nalezy do Ciebie

pozdrawiam



Norbert Odoliński
 

05 paź 2004, 15:40   (#3)  

aha

Czy ocean runner jest głośny?
(bedzie w sypialni)
Czy jak jest ok 3 metry od łóżka to bedzie słychać?



dragann
 

05 paź 2004, 16:26   (#4)  

mam podobne ustawienie akwa w pokoju sypialnym, ocean runner byl slyszalny (dosc uciązliwe buczenie ),eheim'a ktorego uzywam obcenie nie slysze wogole

pisales ze myslisz o wydajnosci rzeczywistej ok 1800l/h,czemu chcesz miec tak duzy przeplyw w roslinnym?, u siebie przy wydajnosci ok 1300l/h dopiero filtr podzwirowy zalatwil sprawe "pralki" w akwa...



Norbert Odoliński
 

07 paź 2004, 15:00   (#5)  

rzeczywiście przemyślałem jeszce raz wszystko i po konsultacji postanowiłem że bedzie to Ocean Runner 2500, kosztuje ok 250 zł, mało energi pobiera więc mi odpowiada :)
Takrze zapewni mi odpowiedni przepływ (liczę na 1300 l/h)
Więc zbliżam się do tej opcji, jednak kto wie?
Może jakieś lepsze propozycje? (Eheim o tych parametrach kosztowałby ok 650 zł więc nie opłaca się)



dragann
 







Powiązane tematy
  • Jaka pompa do napelniania akwarium

    Chcialbym nieco usprawnic proces podmiany wody. Spuszczanie wody z akwarium robie wezem prosto do sedesu, i tutaj to rozwiazanie mi pasuje (szybko i czysto). Teraz chcialbym nieco usprawnic proces nap...

    Wyświetlenia: 6061 | Odpowiedzi: 41 czytaj więcej...

  • Dodatkowa pompa do kubełka.

    Jak myślicie, czy można wspomóc kubełek (Tetra tec 800plus) dodatkową pompę zewnętrzną (np: Aquael unipump) w celu zwiększenia przepływu? Zastanawiam się czy nie uszkodzę kubła.

    Wyświetlenia: 336 | Odpowiedzi: 4 czytaj więcej...

  • Pompa do podmian wody

    Witam, używa może ktoś z was pompy Hydor do podmian wody? Trochę męczące jest ręczne podmienianie i wymyśliłem sobie zautomatyzowany sposób ale nie wiem czy taka pompka da radę. Akwarium 120x50x50 sza...

    Wyświetlenia: 531 | Odpowiedzi: 5 czytaj więcej...

  • Pompa do banki

    Witam. Akwarium 170x50x50 (425l). Planuje zakupic banke na wode odstana. Bedzie ona znajdowac sie pod akwarium. Jaka pompke wsadzic do banki by wypompowala na wysokosc 130cm do akwarium? Kolo 60l podm...

    Wyświetlenia: 333 | Odpowiedzi: 4 czytaj więcej...

  • Jaka kaskada

    Witam chciałbym założyć kostkę 64l na ziemi ogrodowej i stoje teraz na dylemacie jaką kaskadę wybrac di tego baniaka czy aquael fzn2 seachem tidal 35 bądź 55 a może fluval c2 bądź aqua clear 50 co byś...

    Wyświetlenia: 522 | Odpowiedzi: 10 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości

Copyright © 2001-2020 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.