Jesteś tutaj: Serwis Forum Technika Technika CO2


Pytanie o reduktor



Nawożenie dwutlenkiem węgla. Dobór zestawu i sposobu rozpuszczania gazu. Pomiar CO. + nowy temat

08 lis 2019, 09:39 Pytanie o reduktor  (#1)  

Witam. Czy taki reduktor będzie dobry?



norberto4
Początkujący
 
Posty: 2
Dołączył: 03 lis 2019, 21:02

08 lis 2019, 09:59 Re: Pytanie o reduktor  (#2)  

Tak, z jednym zegarem też może być.
w życiu wina leży po dwóch stronach: żony i teściowej, w akwarium zawsze jest po mojej stronie




bobi200
Znający temat
 
Posty: 1012
Dołączył: 02 kwi 2019, 12:36
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki

08 lis 2019, 11:19   (#3)  

Dzięki za pomoc



norberto4
Początkujący
 
Posty: 2
Dołączył: 03 lis 2019, 21:02

17 lis 2019, 12:13 Re: Pytanie o reduktor  (#4)  

Bez zakladania nowego tematu zapytam tutaj o reduktor.
Posiadam ponad 10 letni reduktor JBL. Ciezko mi juz na nim ustawic precyzyjnie ilisc babli.
Jak ustawie to jak lekko docisne pokretlo to przestaje leciec gaz a jak lekko pociagne to leci jak szalony. Czasami wystarczy ze lekko dotkne. Nie chce niespodzianki w formie zagazowanych ryb.
Moje pytanie: czy da sie jakos naprawiac reduktory (nowe uszczelki itp.) czy nie ma sensu i zainwestowac w nowy. Nowka JBL m001 troche droga dlatego pytam o mozliwosc naprawy starego.
Dzieki.

Avatar użytkownika

marikfox
Stały bywalec
 
Posty: 393
Dołączył: 20 lip 2013, 14:06

17 lis 2019, 12:20 Re: Pytanie o reduktor  (#5)  

Ja też mam niezbyt dokładny reduktor, gdy np. odkręcam butlę lub gdy kończy się gaz to ciśnienie na wyjściu nie jest takie jak ustawiłem wcześniej tylko sporo wyższe. Za reduktorem mam zaworek Camozzi, raz go ustawiłem i jest ok (ale zrobiłem to na oko, nie liczę bąbelków).




lukaszs
Poznaje temat
 
Posty: 87
Dołączył: 23 lis 2004, 09:36

17 lis 2019, 12:40 Re: Pytanie o reduktor  (#6)  

Reduktor nie służy do ustawiania ilości podawanego gazu od tego jest zaworek precyzyjny .

Kup zwykły reduktor za za 50zl do tergo zaworek cammozi za 40zl i będzie malina .




akwaAmator
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 786
Dołączył: 03 cze 2016, 15:54

17 lis 2019, 17:36 Re: Pytanie o reduktor  (#7)  

akwaAmator napisał(a):Reduktor nie służy do ustawiania ilości podawanego gazu od tego jest zaworek precyzyjny .

Kup zwykły reduktor za za 50zl do tergo zaworek cammozi za 40zl i będzie malina .


Reduktor JBL ma zaworek precyzyjny w obudowie reduktora.

co do kupna taniego reduktora to chyba najlepszy pomysł. Tanio i na pewno zadziała



Dark
Poznaje temat
 
Posty: 138
Dołączył: 22 wrz 2018, 15:08

17 lis 2019, 18:13 Re: Pytanie o reduktor  (#8)  

Reduktorem też da się wyregulować precyzyjnie ilość bąbelków policzyć można na porcelanowej przejściówce , między reduktorem, a reaktorem. Ja tak właśnie mam , bo zaworek precyzyjny się popsuł i stwierdziłem że na co mi on skoro samym reduktorem można ;)



Roszko
Poznaje temat
 
Posty: 51
Dołączył: 11 lis 2019, 15:31

17 lis 2019, 21:07 Re: Pytanie o reduktor  (#9)  

marikfox napisał(a):Bez zakladania nowego tematu zapytam tutaj o reduktor.
Posiadam ponad 10 letni reduktor JBL. Ciezko mi juz na nim ustawic precyzyjnie ilisc babli.
Jak ustawie to jak lekko docisne pokretlo to przestaje leciec gaz a jak lekko pociagne to leci jak szalony. Czasami wystarczy ze lekko dotkne. Nie chce niespodzianki w formie zagazowanych ryb.
Moje pytanie: czy da sie jakos naprawiac reduktory (nowe uszczelki itp.) czy nie ma sensu i zainwestowac w nowy. Nowka JBL m001 troche droga dlatego pytam o mozliwosc naprawy starego.
Dzieki.


Pisalem tu o zaworku precyzyjnym na reduktorze.

Avatar użytkownika

marikfox
Stały bywalec
 
Posty: 393
Dołączył: 20 lip 2013, 14:06

18 lis 2019, 09:55 Re: Pytanie o reduktor  (#10)  

Jeszcze jedno. Ten reduktor JBL m001 chybe jest bez elektrozaworu. Czy ze starego JBL-a bedzie pasowal?

Avatar użytkownika

marikfox
Stały bywalec
 
Posty: 393
Dołączył: 20 lip 2013, 14:06

18 lis 2019, 14:59 Re: Pytanie o reduktor  (#11)  

Witam,
tak dolaczajac sie do tematu zapytam czy ktos probowal moze taki zestaw przylaczeniowy od chlopakow z far far east?Cena ciekawa bo 30 usd. jest tam solenoid, zaworek precyzyjny i licznik w zestawie.
nie zalozylbym od razu z gory ze jak ze wschodu to pewnie jakis bubel, bo od dwoch lat dosyc sporo zamawiam roznych pierdolek i nie odbiega jakoscia jesli dobrze sie poszpera. a ten zestaw wyglada przyzwoicie.

Avatar użytkownika

Aquarecki
Początkujący
 
Posty: 21
Dołączył: 05 sty 2017, 02:56
Miasto: Reda

18 lis 2019, 15:54 Re: Pytanie o reduktor  (#12)  

Nie mialem z tym modelem nic wspólnego, ale prawda jest taka, że czy ten, czy wspomniany jbl, czy magnum mają ten sam rodowód



Dark
Poznaje temat
 
Posty: 138
Dołączył: 22 wrz 2018, 15:08

18 lis 2019, 20:38 Re: Pytanie o reduktor  (#13)  

Aquarecki napisał(a):witam,
tak dolaczajac sie do tematu zapytam czy ktos probowal moze taki zestaw przylaczeniowy od chlopakow z far far east?Cena ciekawa bo 30 usd. jest tam solenoid, zaworek precyzyjny i licznik w zestawie.
nie zalozylbym od razu z gory ze jak ze wschodu to pewnie jakis bubel, bo od dwoch lat dosyc sporo zamawiam roznych pierdolek i nie odbiega jakoscia jesli dobrze sie poszpera. a ten zestaw wyglada przyzwoicie.


Zastanawiałem się nad podobnym - kto pierwszy testuje? :lol:


Avatar użytkownika

Akaruz
Stały bywalec
 
Posty: 375
Dołączył: 08 kwi 2017, 16:36
Miasto: Kraków

19 lis 2019, 00:13 Re: Pytanie o reduktor  (#14)  

Czy ten elektrozawor bedzie pasowal do reduktora m001? Obydwa to jbl.

images.jpg
images.jpg (11.26 KiB) Przeglądane 799 razy

Avatar użytkownika

marikfox
Stały bywalec
 
Posty: 393
Dołączył: 20 lip 2013, 14:06

19 lis 2019, 00:20 Re: Pytanie o reduktor  (#15)  

Jesli ma gwint 1/8", a pobieżnie widac ze ma to tak. Pneumatyka raczej opiera sie wlasnie na tej srednicy. Hydraulika wysokocisnieniowa tylko ma czesto wieksze przylacza.

Avatar użytkownika

Aquarecki
Początkujący
 
Posty: 21
Dołączył: 05 sty 2017, 02:56
Miasto: Reda

19 lis 2019, 00:21 Re: Pytanie o reduktor  (#16)  

Dla pewnosci polecam uzyc suwmiarki

Avatar użytkownika

Aquarecki
Początkujący
 
Posty: 21
Dołączył: 05 sty 2017, 02:56
Miasto: Reda

01 gru 2019, 00:26 Re: Pytanie o reduktor  (#17)  

Zakupilem JBL m001 i niestety stary elektrozawir nie pasuje. Jestem zawiedziony ta firma. Nie wydam nastepnych 100 euro na nowy. W starym reduktorze jest koncowka z elektrozaworu na imbus w srodku ale nie moge tego ruszyc. Patrz zdjecie. Czy to jest przywalone jakos na stale? Moze potraktowac to czyms np. WD40?
Nawet jak odkrece to nie ma gwarancjii ze spasuje do m001 ale nie mam innych pomyslow.


Avatar użytkownika

marikfox
Stały bywalec
 
Posty: 393
Dołączył: 20 lip 2013, 14:06

01 gru 2019, 00:30 Re: Pytanie o reduktor  (#18)  

marikfox napisał(a):Zakupilem JBL m001 i niestety stary elektrozawir nie pasuje. Jestem zawiedziony ta firma. Nie wydam nastepnych 100 euro na nowy. W starym reduktorze jest koncowka z elektrozaworu na imbus w srodku ale nie moge tego ruszyc. Patrz zdjecie. Czy to jest przywalone jakos na stale? Moze potraktowac to czyms np. WD40?
Nawet jak odkrece to nie ma gwarancjii ze spasuje do m001 ale nie mam innych pomyslow.

IMG_20191130_221726.jpg
Skoro jest miejsce na klucz to można odkręcić. Widocznie się zapiekło. Stuknij kilka razy młoteczkiem to powinno puścić. WD40 też możesz spróbować.


Avatar użytkownika

Krzysztof Radziszewski
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 6284
Dołączył: 16 lut 2007, 11:46
Miasto: Zamość PL, Manchester UK.

01 gru 2019, 00:32 Re: Pytanie o reduktor  (#19)  

Skoro jest na imbus to jest możliwość rozkręcenia. Możliwe, że oryginalnie gwinty smarują klejem aby nie puściło TAL lekko. Jeśli tak to te kleje są zrywalne, proponuję założyć na imbus przedłużkę i spróbować odkręcić.
Sprawdź czy Twój doradca posiada zbiornik ,który Ci odpowiada...w innym przypadku uważaj na glony...




gazownik
Znający temat
 
Posty: 1735
Dołączył: 24 kwi 2010, 08:13

01 gru 2019, 11:01 Re: Pytanie o reduktor  (#20)  

Tak zrobilem./ Zalozylem przedluzke ale sruba zaczyna sie wyrabiac w srodku a puscic nie chce.
Jest jeszcze taka opcja:



Czy to jest tylko na wezyku?

Avatar użytkownika

marikfox
Stały bywalec
 
Posty: 393
Dołączył: 20 lip 2013, 14:06

01 gru 2019, 11:10 Re: Pytanie o reduktor  (#21)  

A sprawdzałeś czy przypadkiem gwint nie jest lewy? Czasem tak bywa, ludzie rózne twory produkuja.


Avatar użytkownika

ŁukaszCupiał
Stały bywalec
 
Posty: 473
Dołączył: 25 lis 2016, 14:40

01 gru 2019, 11:54 Re: Pytanie o reduktor  (#22)  

Raczej nie bo gwint zewnetrzny jest prawy wiec nie mialo by to sensu.

Avatar użytkownika

marikfox
Stały bywalec
 
Posty: 393
Dołączył: 20 lip 2013, 14:06

01 gru 2019, 16:09 Re: Pytanie o reduktor  (#23)  

To pozostaj użyc imbusa ale z plaskim końcem bez kulki.


Avatar użytkownika

ŁukaszCupiał
Stały bywalec
 
Posty: 473
Dołączył: 25 lis 2016, 14:40

01 gru 2019, 21:24 Re: Pytanie o reduktor  (#24)  

Tak robilem ale imbus zaczyna objezdzac srube w srodku. Poki co podlaczylem bez elektrozaworu i napisalem do JBL o jakies rozwiazanie. W koncu to ich produkty. Jak nie umieja robic standardowych przylaczy tylko co model to co innego to niech kombinuja.

Avatar użytkownika

marikfox
Stały bywalec
 
Posty: 393
Dołączył: 20 lip 2013, 14:06

01 gru 2019, 22:07 Re: Pytanie o reduktor  (#25)  

Niestety jak mosiadz na kleju to lipa. Jest miekki a klucz twardy, jak klej noe pusci to tak jak piszesz z szescookatnego zrobi sie okragly otwor:).


Avatar użytkownika

ŁukaszCupiał
Stały bywalec
 
Posty: 473
Dołączył: 25 lis 2016, 14:40







Powiązane tematy
  • Witam i mam pytanie w sprawie bimbrowni

    Witam Jestem nowy na tym forum. Mam 112 litrowe akwarium. Roślinne. Mam nadzieje że przyjmiecie mnie do swego grona. Mam pytanie. Jestem raczej świeży w temacie co2 i bimbrowni. Mam bimbrownie skład...

    Wyświetlenia: 750 | Odpowiedzi: 23 czytaj więcej...

  • Pytanie o montaż sondy kontroler Macro PH T2

    Cześć, pytanie do użytkowników tego ustrojstwa :) Zakupiłem i póki co działa ale potrafię lub brak w zestawie jakiegoś uchwytu dzięki, któremu można by zamocować sondę do szyby zbiornika.... też tak...

    Wyświetlenia: 793 | Odpowiedzi: 7 czytaj więcej...

  • Reduktor Magnum 50

    Posiadam reduktor Magnum 50. Niestety ostatnio szybko zeszło co2. Być może za dużo odkręciłem. Przyduchy w akwarium nie było. Pytanie dotyczy czarnego pokrętła zakręcającego reduktor. Czy to normalne,...

    Wyświetlenia: 513 | Odpowiedzi: 3 czytaj więcej...

  • Reklamować czy zostawić? Reduktor

    Witam zakupiłem reduktor do co2 w jednym ze sklepów akwarystycznych. Dzisiaj zauważyłem, że jedna ze wskazówek nie pokazuje wartości 0. Przypuszczam że będzie zawyżać wynik ciśnienia w butli. Jakie j...

    Wyświetlenia: 1297 | Odpowiedzi: 12 czytaj więcej...

  • Reduktor Aquario BLUE Twin PRO

    Witam Czy jest ktos kto uzywa takiego dwuwylotowego reduktora? https://sklep.roslinyakwariowe.pl/technika-co2/reduktory/reduktor-dwuwylotowy-aquario-blue-twin-professional-elektrozaworem-p-29022.htm...

    Wyświetlenia: 599 | Odpowiedzi: 1 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 400 gatunków i odmian roślin. Ponad 10 000 produktów z wysyłką w 24 godziny lub
odbiorem osobistym w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).)
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: wojtacho i 15 gości

Copyright © 2001-2019 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.