Jesteś tutaj: Serwis Forum Ogólne Forum ogólne


Witam, akwarium betonowe 2500l



Aktualności akwarystyczne oraz posty nie pasujące do innych działów. + nowy temat

24 kwi 2008, 21:49 Witam, akwarium betonowe 2500l  (#1)  

Czy do tego akwa(320x100x80h) które no może za miesiąc będzie zalane jak dobrze pójdzie wystarczy 9 lamp HQI każda po 150W. Ile taka lampa Hqi 150 W 5600k ma lumenów ?? nigdzie nie moge znaleźć konkretnych danych byłem w sklepie a sprzedawca mi się pyta co to sa lumeny W internecie znalazłem że taka lampa ma 11800lm - czyli łączna suma lumenów z 9 lamp wynosi 106200lm, a z kolei na jeden litr przypada 43lumeny- będzie coś rosło w miare, nie zależy mi na szybkim wzroście i na jak najczęstrzym przycinaniu. Są gdzieś do kupienia żarniki 150w 7000k słyszałem że ładnie akwarium wygląda z tymi lampami. Pozatym może się ktoś orientuje czym najlepiej ogrzewac taki zbiornik ? Głównym pomysłem ogrzewania jak narazie są rury w podłode akwarium podłączone do pieca (chyba taki piec na trociny który sam dozuje sobie ilośc trotów)- musze jeszce ocś pokombinować. Narazie mam zrobione zbrojenia i szalunki w miare jakie takie, zamówiłem żywice i mate, żeby wyłożyć ściany wewnętrzene akwarium. Zastanawiam się czy zrobić ścianki głoadkie czy zrobić jakieś nieregularne kształty żeby to naturalniej wyglądało. Całość pomaluje czarną farbą Faust- sprawdziłą się w akwarium z pyszczakami. Akwarium (teraz jego szkielet) stoi w takiej wnęce i gdy będą już ściągnięte szalunki zabuuje akwarium równo ze ścianą pokoju. Tym samym stworzy się zaplecze dla akwarium - ciepło nie będzie "uciekać" będzie tam stał sump i różne inne pieerdoły. Tak to sobie umyslałem. Szukałem na forach o zbiornikach betonowych ale albo to były spekulacje dotyczące budowy lub jeśli już ktoś brał się za robote nad takim zbiornikiem okazywało się to wielkim bublem :( Dzięki za odpowiedzi



Vigo
 

24 kwi 2008, 22:13   (#2)  

te rury to niezły pomysł ,bardzo ekonomiczny, co do zarników to zależnie od producenta powinny mieć między 11000 a 12000 lumenów, nie wiem czy przy tej wysokości nie sprawdziły by się lepiej 250W żarniki



dadi321
Zainteresowany tematem
 
Posty: 180
Dołączył: 27 sie 2005, 18:46

25 kwi 2008, 15:44   (#3)  

Vigo
Masz moze rysunki albo zdjecia zbrojenia do tego akwa? Czy wiesz jak rozwiazac detal polaczenia szkla i betonu? Napisz jak najwiecej o projekcie to moze bede umial ci pomoc lub podpowiedziec gdzie ustrzec sie bledow. Nigdy nie robilem betonowego akwa, ale jestem inzynierem konstruktorem budowlanym i projektowalem przemyslowe zbiorniki i silosy betonowe.
Pozdrowienia
... sypnijcie no tu szwagrze, jeszcze łopatę fosforu do tej nalewki i będzie git.
Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika

spider72
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2654
Dołączył: 16 sty 2008, 16:30
Miasto: Wick, Szkocja

25 kwi 2008, 19:53   (#4)  

Bardzo miło z Twojej strony Spider72 :) Więc tak akwarium ma mieć długość 320cm szerokość 100cm i wysokość słupa wody 80cm + 10 cm poniżej poziomu dolnej krawędzi szyby żeby wsypać tam biogrunt i bazalt. Więc całkowita głębokość akwarium w środku wynosi 90cm. Moim zamiarem jest trzymać w nim P. Altum. Objętość akwarium 25600l. Na jednym z forów budowlanych jeden Pan brygadier napisał mi taką odpowiedź "Grubość ścianek wystarczy 10 cm. Beton z domieszkami. Hydroizolacja najlepiej polimerowo-cementowa 2-warstwowa zbrojona siatką szklaną. Najtaniej. Izolowanie żywicą epoksydowo-poliuretanową zbrojoną matą szklaną, ale wymaga wysuszenia betonu do wilgotności 4%" - i nic z tego nie wiem. Wszysstkie ścianki zbiornika mają mieć po 10 cm, a wysokość podstawy zbiornika ma mieć ok 80 lub 85 cm żeby się dobrze patrzyło siedząc. Myśle że akwarium stało by na 6 takich podłużnych nogach. Co do ogrzewania zamierzam zrobić ogrzewanie centralne i w podłodze akwarium zrobić albo z rurek metalowych albo z rurek z jakiegoś tworzywa ogrzewanie coś w stylu ogrzewanie podłogowe w domu. Ale w sumpie w ostatniej komoże znajdować się będzie też takie ustrojstwo żeby miało jak największą powierzchnie grzania. to ustrojstwo to nic innego jak rura która będize prowadzić do ogrzewania podłogi akwarium tylko powiginana żeby miałą jak największą powierzchnie hgrzania.Co do połączenia szyby z betonem : Chce mieć za wszelką cene szybe optiwhite wiem że max długość wynosi 320 więc co będe ją skracał :). NAjpierw miałem robić takie akwarum ale na zamówienie z szyb ale jakiś kolega na forum poddał pomysl betonowego i tam było dobre rozwiązanie a mianowicie: Żeby w betonie zalać profil ze stali nierdzewnej w kształcie litery U. NArysowałem rysunki tak jak ja to widze. Sory za niechluje rysunki ale mi isę spieszy a zależy mi też na postępach w sprawie zbiornika. Całoś będize zbrojona drutem żebrówką bo mi się go tyle pląta koło domu, że hohoh
Załączniki
akwa betonowe.JPG
akwa beton 2 .jpg



Vigo
 

25 kwi 2008, 20:41   (#5)  

:shock: :shock: :shock: basen w domu :D :D :D niezły projekt :D życzę powodzenia :D

Avatar użytkownika

bati
Zainteresowany tematem
 
Posty: 272
Dołączył: 04 lut 2008, 20:14
Miasto: Uniejów

25 kwi 2008, 23:46   (#6)  

Z tego co kojarzę to beton z racji składu chemicznego zatwardza wodę więc rozumiem, że nastawiasz się tylko i wyłącznie na Tanganikę itp. ?



chupa
 

26 kwi 2008, 07:02   (#7)  

nie, skłaniam się ku roślinnemu lub na typowym biotopowym dla P. Altum. Woda nie będzie miała styczności z betonem ponieważ ściany betonu w środku zbiornika będą zabezpieczone żywica epoksydową do celów spożywczych lub innym syfem. Narazie z tym jest największy problem bo każdy budowniczy i specjalista mówi co innego. Jeden żeby zamknąc beton w jakiejś masie, drugi że żywica i mata. Nikt nie robił takiego zbiornika w polsce i nie ma się na kim wzorowac ani uczyć się na błędach innych. Dlatego pytam szukam co będize najlepsze żeby po miesiącu od zalania woa nie kapała mi na podłoge :D



Vigo
 

26 kwi 2008, 08:13   (#8)  

A czemu uparles sie na ten beton. Raczej uroku to on nie doda poza tym jak sam mowisz kupa problemow bo zamowienie dosc nie typowe. Uwazam ze lepiej i zdecydowanie prościej bylo by postawic zbiornik ze szkla. Pozdrawiam

Avatar użytkownika

Andrzej Bondaruk
Poznaje temat
 
Posty: 135
Dołączył: 10 sty 2008, 21:30
Miasto: Katowice

26 kwi 2008, 09:49   (#9)  

Mi sie pomysl bardzo podoba. Zywica powinna byc dobrym odizolowaniem wody od betonu, przecierz ozdoby do akwariow robia z zywic, a zbrojona wloknem nie powinna pekac. co do mocawania szyby to rozumie ze bedzie wklejona na sylikonie. Dodatkowo zeby nie miec duzych strat ciepla moglbys scianki ocieplic.

Avatar użytkownika

dimmus
Stały bywalec
 
Posty: 461
Dołączył: 09 lis 2006, 23:26
Miasto: okolice Opola

26 kwi 2008, 10:47   (#10)  

Vigo napisał(a):nie, skłaniam się ku roślinnemu lub na typowym biotopowym dla P. Altum. Woda nie będzie miała styczności z betonem ponieważ ściany betonu w środku zbiornika będą zabezpieczone żywica epoksydową do celów spożywczych lub innym syfem. Narazie z tym jest największy problem bo każdy budowniczy i specjalista mówi co innego. Jeden żeby zamknąc beton w jakiejś masie, drugi że żywica i mata. Nikt nie robił takiego zbiornika w polsce i nie ma się na kim wzorowac ani uczyć się na błędach innych. Dlatego pytam szukam co będize najlepsze żeby po miesiącu od zalania woa nie kapała mi na podłoge :D


Jest taka zaprawa - nazywa się Ceresit CR65, jest bezpieczna dla organizmów żywych, posiada atest na kontakt z wodą pitną i była wielokrotnie stosowana do celów akwarystycznych. Jednak co do przeciekania to nie wiem, IMO estetyczniej wyglądałoby szkło.



Kapitan Ortografia
Początkujący
 
Posty: 25
Dołączył: 24 kwi 2008, 17:36
Miasto: KrK

26 kwi 2008, 19:42   (#11)  

Vigo
Grubosc scianek 10cm jest ok, grubosc plyty dna 15cm jest tez ok. Beton powinien byc klasy min B-15 konsystencji gestoplastycznej, aby ograniczyc skurcz przy wiazaniu i powstawanie rys. Otulenie zbrojenia betonem min1.5 cm, chociaz ja zalecalbym 2cm. Zbrojenie dna i scian najlepiej polaczyc. Przykroje najlepiej podwojnie zbrojone. Profile w narozach sa niepotrzebne, ale mozesz ich uzyc dla wygody jezeli nie sa za duze. Napisz jaki jest rozmiar tych profili i podaj mi srednice pretow zebrowanych jakie masz to naszkicuje Ci uklad zbrojenia. Podaj tez wymiar profilu do szyby. Szyba moze byc tak osadzona, ale nie moze byc za blisko konca scianki bo beton sie wylupie. Do profili szyby powinny byc przyspawane wasy z pretow zbrojeniowych, albo przyspawac je do zbrojenia, dlatego profil szyby powinien miec dosc gruba scianke, bo przepali sie przy spawaniu albo zdeformuje. Ja bym sugerowal grubosc scianki min 4mm ale lepiej 6mm. Przy grubosci dna 15cm dwie nogi jako podpory wystarcza. Na czym to wszystko bedzie stalo, bo zbiornik po zalaniu (zelbet+woda) bedzie wazyl ok 6ton i powinien miec wlasny fundament. Moze stac na posadzce betonowej, ale jezeli pod posadzka jest izolacja to posadzka ponad izolacja musi byc zbrojona i miec ok10cm grubosci. Jezeli chodzi o hydroizolacje to unikalbym mas opartych o zaprawy cementowe, bo jak napisal Chupa zwiekszaja twardosc wody i cement w kontakcie z woda daje odczyn alkaliczny. Mysle, ze rurek ogrzewania lepiej nie wbetonowywac tylko zasypac je w podlozu albo w piasku.
Moim zdanie szyba powinna byc oparta na czterech krawedziach a poza tym musi byc gruba. Nie wiem jak gruba, ale przy dlugosci 3.2m pewnie bardzo gruba i nie wiem czy dostaniesz szybe optiwhite o takiej grubosci.
Pozdrowienia
... sypnijcie no tu szwagrze, jeszcze łopatę fosforu do tej nalewki i będzie git.
Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika

spider72
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2654
Dołączył: 16 sty 2008, 16:30
Miasto: Wick, Szkocja

26 kwi 2008, 20:06   (#12)  

co do ocieplenia to cały zbiornik będzie obłożony steropianem może 5 albo 8 jeszce nie wiem jak postawie ten zbiornik zabuduje go ścianką tak że będzie to wyglądać od frontu jak by stał za ścianą. Ta ściana od wewnątrz też będize obłożona steropianem żeby to ciepło nie uciekało - po co marnowac pieniądze w ogrzewanie jeśli można zapobiec utracie ciepła a tym samym zmniejszyć koszty ogrzewania. Całe zbrojenie będize pospawane ścianki dno w jedną całość tak aby się wszystko trzymało kupy i "czołg tego nie zniszczył" Te profile w narożach sa mi potrzebne przynajmniej z przodu po to żeby złąpać poziom przedniego profilu i potem szyby. Bo jak zalleje to betonem nie poradze sobie. Spider72 tak zauważyłęm że gdy metal jest łączony z betonem i nie ma zachowanej odległości od krawędzi czy to na balkonach czy w innych użytkach społecznych można zaobserwowac pęknięcia rógów kantów itd :). A te Profile mają wymiary 5cmx5cm a Drut do zbrojenia mam troche 8mm i 6mm które mi się plątają.Spider 72 wystarczą 2 nogi na zewnątrz??? ja na wszelki wypadek dałbym jeszce 2 w środku bo i tak nie planuje zagospodarowania miejsca pod akwarium od spodu też wyłoże chyba steropianem i pociągne siatką i na to klej żeby steropian nie zółkł. Hmmmmmmm niektórzy też mi odradzali budowe betonowego akwa. Ale za 2600l z Argusa chca 27 tys zł w tym szafka i pokrywa. A ja z betonowym zmieszce się w 10 tys spokojnie i jeszcze zostanie. Pozatym jak człowiek sobie zrobi coś sam jest z tego satysfakcja. Tło też sobie zrobie nie jakieś kanciaste tylko myślałem nad takim tłem które zgubi rogi akwarium i to tło będzie miało 3 ścianki tylnią i 2 boczne. W bocznych ścianach akwarium będą kominy przez całą długość bocznych ścian ale z wlotem od dołu coś takiego
Załączniki
komin.JPG



Vigo
 

26 kwi 2008, 20:45   (#13)  

Nogi na koncach bylyby ok ale masz mala srednice zbrojenia wiec musialoby byc gesto. Jak dasz dwie nogi w srodku, to dno musi byc podwojnie zbrojone nas podporami. Mysle, ze bedzie lepiej dac dwie nogi w srodku, wtedy bedzie mozna lepiej wykorzystac zbrojenie, ktore masz no i ciezar zbiornika rozlozy sie na wieksza powierzchnie. Profile 5x5cm na naroza sa ok. Wlasnie licze ile potrzebujesz zbrojenia. Jak skoncze to zrobie szkic.
Pozdrowienia
... sypnijcie no tu szwagrze, jeszcze łopatę fosforu do tej nalewki i będzie git.
Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika

spider72
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2654
Dołączył: 16 sty 2008, 16:30
Miasto: Wick, Szkocja

26 kwi 2008, 21:09   (#14)  




slawekopak
Początkujący
 
Posty: 33
Dołączył: 22 gru 2007, 11:45

26 kwi 2008, 22:52   (#15)  

Vigo
W pliku jest przeroj pokazujacy jak zazbroic zbiornik. Dno jest pokazane o gr.15cm, ale moze byc 10cm. Pamietaj. ze beton uzyskuje pelna wytrzymalosc po 28 dniach i wczesniej nie radze zalewac go woda. W trakcie "dojrzewania" betonu polewaj go codziennie woda zeby nie popekal.
Jak masz jakies pytania to pisz.
Załączniki
Przekroj.JPG
Przekroj
Pozdrowienia
... sypnijcie no tu szwagrze, jeszcze łopatę fosforu do tej nalewki i będzie git.
Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika

spider72
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2654
Dołączył: 16 sty 2008, 16:30
Miasto: Wick, Szkocja

28 kwi 2008, 09:57   (#16)  

Spider72 dzięki wielkie za szkic, wieczorem opisze jeszce pytania które mnie nurtują :D



Vigo
 

28 kwi 2008, 11:09   (#17)  

A moze by ze sklejki jak tutaj http://www.ghrom.com/akwarium-ze-sklejki powinno byc jeszcze taniej.
Pozdrowienia
... sypnijcie no tu szwagrze, jeszcze łopatę fosforu do tej nalewki i będzie git.
Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika

spider72
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2654
Dołączył: 16 sty 2008, 16:30
Miasto: Wick, Szkocja

28 kwi 2008, 21:41   (#18)  

heheh najbardziej podoba mi się stwierdzenie blokada psychologiczna. Jaka jest żywotność takiego akwarium ? Dało by się zrobić z takiej sklejki akwarium o pojemności 2500l ? A co do mojego pomysłu na jednym z forów majster napisał mi tak: " Beton z domieszkami.
Hydroizolacja najlepiej polimerowo-cementowa 2-warstwowa zbrojona siatką szklaną. Najtaniej.
Izolowanie żywicą epoksydowo-poliuretanową zbrojoną matą szklaną, ale wymaga wysuszenia betonu do wilgotności 4%." JEst to napisane bardzo chaotycznie:(
Co to jest ta Hydroizolacja polimerowo-cementowa- dodaje się ją do betonu i po zdjeciu szalunków wystarczy ścianki wewnątrz pomalowac np farbą faust albo jak w przypadku akwarium ze sklejki farbą poliuretanową do mostów ?? i ma być szczelne ??



Vigo
 

28 kwi 2008, 21:54   (#19)  

mówię nie!
Ostatnio edytowano 31 lip 2009, 21:24 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz



Gość
 

28 kwi 2008, 22:19   (#20)  

akwarium betonowo szklane funkcjonowało w śląskim ogrodzie zoologicznym , nie wiem czy jeszcze jest bo nie byłem tam ze 4 lata



dadi321
Zainteresowany tematem
 
Posty: 180
Dołączył: 27 sie 2005, 18:46

29 kwi 2008, 09:40   (#21)  

Znalazłem poządną strone z żywicami i nawet jest objasnione jak za pomoca żywicy wykonać oczko widne - czyli dokładnie to o co chodzi w zabezpieczeniu zbiornika z betonu :D http://www.zywica.eu/sklep/index.php?cat_id=28



Vigo
 

14 maja 2008, 21:13   (#22)  

spider72 bardzo Cie prosze, jeśli to tylko możliwe zaglądnij na forum http://www.pawiookie.pl/index.php?optio ... tstart=100. Na tym forum jest założony temat budowa dużych zbiorników betonowych. Kolega z tego forum prosił mnie żebym Cie zapytał czy byłbyś chętny do udzielenia kilku porad i odpowiedzi na wiele pytan i przy okazjii uczestniczył w budowach zbiorników betonowych. Mam jeszcze kontakt do jednego forumowicza który posiada zbiornik betonowy powyżej 2000l ale jak narazie nie odpowiada :(. JEszce raz bardzo prosze zaloguj się na tym forum :D



Vigo
 

15 maja 2008, 10:06   (#23)  

Ok. Do zobaczenia na pawiookie.pl.
Pozdrowienia
... sypnijcie no tu szwagrze, jeszcze łopatę fosforu do tej nalewki i będzie git.
Obrazek Obrazek

Avatar użytkownika

spider72
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2654
Dołączył: 16 sty 2008, 16:30
Miasto: Wick, Szkocja







Powiązane tematy


Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5

Copyright © 2001-2020 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.