Jesteś tutaj: SerwisForumOgólneForum ogólne


Rośliny in vi-tro w transporcie



Akwarystyka roślinna ogólnie oraz posty nie pasujące do innych działów. + nowy temat
Witam, mam problem kurier miał mi wczoraj dowieść paczkę na którą czekałem od samego rana.
W środku akwarium i rośliny ( 1 w koszyku reszta z hodowli in-vitro).
Sprawę z kurierem zgłosiłem bo zmyślił, że nie było mnie w domu chodź czekałem na niego....
Prawdopodobnie paczka dojdzie w Poniedziałek i teraz pytanie czy rośliny wytrzymają tyle czasu ? W paczce od czwartku mniej więcej od godziny 13~~. Zakupiłem je ze strony xxxx niestety dzisiaj sobota i raczej nie do dzwonie się do nich.
Co w przypadku gdy rośliny przyjadą suche etc. mogę nie przyjąć paczki (płatna przy odbiorze)



Rafvi
Początkujący
 
Posty: 10
Dołączył: 23 mar 2019, 10:41

Witam! Lacze sie w bolu bo pomimo uprzejmosci kolegi z forum, ktory wyslal paczke w srode blyskawicznie rano, inpost "zagubil" paczuszke i po interwencji dopiero wczoraj cos ruszylo i bede mial pewnie w poniedzialek. Co do invitro to bym sie wogole nie martwil (teraz nie ma takich mrozow) a one i tak tygodniami nieraz siedza bez swiatla na polkach jedna na drugiej wiec te kilka dni w podrozy nie powinno nic im zrobic. Ta w koszyszku zalezy jak zapoakowana zostala. Tak naprawde wszystko okaze sie jak odbierzesz. Co do odbioru paczki to kurier nie wyda Ci bez uiszczenia pobrania (przynajmniej nie powinien). Wiec albo odbierasz i pozniej reklamujesz gdzie zakupiles albo nie odbierasz wogole.

Avatar użytkownika

gonzolak83
Stały bywalec
 
Posty: 350
Dołączył: 08 maja 2014, 14:31

Siemka
Cztery, pięć dni to jest standardowy czas dostawy paczek w EU. Roślinki na pewno są dobrze spakowane i taki czas bez światła i wody akwariowej dadzą radę. Gorzej bywa z reakcją na niskie temperatury. Ja bym otworzył paczkę przy kurierze i jeśli roślinki będą wyglądały na jasnozielone i miały białe korzonki a zbiornik będzie bez uszkodzeń to bym brał i zapłacił. Jeśli coś będzie wyglądało podejrzanie to wtedy zwrot.


Avatar użytkownika

Krzysztof Radziszewski
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 5619
Dołączył: 16 lut 2007, 11:46
Miasto: Zamość PL, Manchester UK.

gonzolak83 napisał(a):Witam! Lacze sie w bolu bo pomimo uprzejmosci kolegi z forum, ktory wyslal paczke w srode blyskawicznie rano, inpost "zagubil" paczuszke i po interwencji dopiero wczoraj cos ruszylo i bede mial pewnie w poniedzialek. Co do invitro to bym sie wogole nie martwil (teraz nie ma takich mrozow) a one i tak tygodniami nieraz siedza bez swiatla na polkach jedna na drugiej wiec te kilka dni w podrozy nie powinno nic im zrobic. Ta w koszyszku zalezy jak zapoakowana zostala. Tak naprawde wszystko okaze sie jak odbierzesz. Co do odbioru paczki to kurier nie wyda Ci bez uiszczenia pobrania (przynajmniej nie powinien). Wiec albo odbierasz i pozniej reklamujesz gdzie zakupiles albo nie odbierasz wogole.

W zależności jaką firmą została nadana przesyłka.W niektórych firmach kurierskich przesyłki za pobraniem mogą być otwarte i sprawdzone przed uiszczeniem kwoty pobrania kurierowi.Bynajmniej tak jest w mojej firmie :wink:
Oczywiście szanuję w tym momencie powagę sytuacji,mając świadomość , że zbędne tu jest pocieszanie w przypadku kiedy odbiorca miał zaplanowaną zabawę w akwarium właśnie na ten weekend.
Sebastian


Avatar użytkownika

Sebastian1977
Aktywny użytkownik
 
Posty: 663
Dołączył: 02 maja 2014, 19:02
Miasto: Nysa

Tyle dobrze, że Pan z ww sklepu odpisał błyskawicznie na e-mail i zagwarantował w razie złej kondycji roślin ich wymianę ale do jasnej cholery ten człowiek nie zawinił tylko kurier .... Sprzedawca napisał również, że rośliny powinny wytrzymać byle akwarium nie potłukli .... Dzięki Panowie za informacje.



Rafvi
Początkujący
 
Posty: 10
Dołączył: 23 mar 2019, 10:41

Na początku grudnia zamówiłem kilka rzeczy w sklepie RA. Dwie paczki na jednym liście przewozowym, kurier InPost. Jedną paczkę dostarczylibw terminie na drugą czekałem prawie miesiąc... Na nic się zdały moje telefony czy ekipy ze sklepu... Tak więc raczej odradzam InPost jeśli chodzi o rośliny.


Avatar użytkownika

Skajor
Zainteresowany tematem
 
Posty: 251
Dołączył: 25 sty 2017, 14:51
Miasto: Poznań - Grunwald

Sebastian1977 napisał(a):W zależności jaką firmą została nadana przesyłka.W niektórych firmach kurierskich przesyłki za pobraniem mogą być otwarte i sprawdzone przed uiszczeniem kwoty pobrania kurierowi.Bynajmniej tak jest w mojej firmie :wink:
.


Żadna firma kurierska ,czy poczta polska nie pozwoli ci otworzyć paczki przed ujszczeniem opłaty .
Powód prosty ,bo za paczkę do momentu dostarczenia ,a za taki uważa się ujszczenie opłaty i podpis odbioru odpowiada przewoźnik .
Jak ty sobie otworzysz paczkę ,coś i uszkodzisz lub się rozmyślisz ,koszta musi pokryć kurier z własnej kieszeni .

CO innego jak nadawca opłacił opcje sprawdzenia zawartości przed odbiorem ,ale to już mało kto oferuje .

Co do roślin to spokojnie wytrzymają ,nie nakręcaj się nie potrzebnie .




akwaAmator
Aktywny użytkownik
 
Posty: 690
Dołączył: 03 cze 2016, 15:54

Jeśli chodzi o otwieranie przed zapłaceniem nie masz racji.Tak jak napisałem powyżej,w mojej firmie (w której pracuję) istnieje możliwość sprawdzenia przed zapłaceniem :wink: Nie wiem jak jest w innych,nie będę zgadywał.
W związku z powyższym,nie używaj słowa "żadna" bo to jest nie prawda. :wink:
Sebastian


Avatar użytkownika

Sebastian1977
Aktywny użytkownik
 
Posty: 663
Dołączył: 02 maja 2014, 19:02
Miasto: Nysa

Sebastian1977 napisał(a):Jeśli chodzi o otwieranie przed zapłaceniem nie masz racji.Tak jak napisałem powyżej,w mojej firmie (w której pracuję) istnieje możliwość sprawdzenia przed zapłaceniem :wink: Nie wiem jak jest w innych,nie będę zgadywał.
W związku z powyższym,nie używaj słowa "żadna" bo to jest nie prawda. :wink:


Jak to firma napisz .

Przepisy cywilno prawne mówią jasno ze paczkę możesz otworzyć sprawdzić dopiero po ujszczeniu opłaty i ten sam zapis mają wszyscy przewoźnicy w PL jak i UE .
I tak jak pisałem wyżej jest możliwość sprawdzenia zawartości ale tylko wtedy jak nadawca zanaczy taką opcję i opłaci ją dodatkowo o ile taką opcję daje przewoźnik .A od dobrych kilku lata firmu kurierskie tego nie oferują kiedyś miała to Poczta ,obecnie chyba też już nie ma
http://www.challengegroup.pl/czy-mozna- ... d-kuriera/




akwaAmator
Aktywny użytkownik
 
Posty: 690
Dołączył: 03 cze 2016, 15:54

DPD ma niezmiennie od wielu lat tę zacną możliwość odbierającej osobie w przypadku wątpliwości przesyłkę pobraniową sprawdzić przed uregulowaniem pobrania.Jest to możliwość , która nie wymaga dodatkowych opłat osobie/firmie wysyłającej przesyłkę pobraniową.
Pomijam tu sytuacje w której nie jeden z Was usłyszał od kuriera DPD , że nie ma takiej możliwości gdy chcieliście sobie sprawdzić pakę.To wynika z pośpiechu i lenistwa kurierów,ale to już osobna historia.
Sebastian


Avatar użytkownika

Sebastian1977
Aktywny użytkownik
 
Posty: 663
Dołączył: 02 maja 2014, 19:02
Miasto: Nysa

Sebastian1977 napisał(a):DPD ma niezmiennie od wielu lat tę zacną możliwość odbierającej osobie w przypadku wątpliwości przesyłkę pobraniową sprawdzić przed uregulowaniem pobrania.Jest to możliwość , która nie wymaga dodatkowych opłat osobie/firmie wysyłającej przesyłkę pobraniową.
Pomijam tu sytuacje w której nie jeden z Was usłyszał od kuriera DPD , że nie ma takiej możliwości gdy chcieliście sobie sprawdzić pakę.To wynika z pośpiechu i lenistwa kurierów,ale to już osobna historia.


Kolego o czym ty piszesz :D , my tu piszemy o sprawdzeniu paczki przed dokonaniem płatności i takiej OPCJI NIE MA U ŻADNEGO PRZEWOŹNIKA


A Ty podajesz przykład gdzie paczka nosi ślady uszkodzenia co może świadczyć o uszkodzeniu zawartości i w takiej sytuacji kurierzy sami proponują otwarcie i sprawdzenie aby zaoszczędzić sobie czasu i spisać protokół od razu a nie wracać do klienta na drugi dzień .
Istotna sprawa taką podejrzaną paczkę otwiera kurier w obecności klienta lub klient o ile kurier mu pozwoli .

Dwie różne sytuacje

I nie wprowadzaj ludzi w błąd bo piszesz nie wiesz o czym piszesz .




akwaAmator
Aktywny użytkownik
 
Posty: 690
Dołączył: 03 cze 2016, 15:54

akwaAmator napisał(a):
Sebastian1977 napisał(a):DPD ma niezmiennie od wielu lat tę zacną możliwość odbierającej osobie w przypadku wątpliwości przesyłkę pobraniową sprawdzić przed uregulowaniem pobrania.Jest to możliwość , która nie wymaga dodatkowych opłat osobie/firmie wysyłającej przesyłkę pobraniową.
Pomijam tu sytuacje w której nie jeden z Was usłyszał od kuriera DPD , że nie ma takiej możliwości gdy chcieliście sobie sprawdzić pakę.To wynika z pośpiechu i lenistwa kurierów,ale to już osobna historia.


Kolego o czym ty piszesz :D , my tu piszemy o sprawdzeniu paczki przed dokonaniem płatności i takiej OPCJI NIE MA U ŻADNEGO PRZEWOŹNIKA


A Ty podajesz przykład gdzie paczka nosi ślady uszkodzenia co może świadczyć o uszkodzeniu zawartości i w takiej sytuacji kurierzy sami proponują otwarcie i sprawdzenie aby zaoszczędzić sobie czasu i spisać protokół od razu a nie wracać do klienta na drugi dzień .
Istotna sprawa taką podejrzaną paczkę otwiera kurier w obecności klienta lub klient o ile kurier mu pozwoli .

Dwie różne sytuacje

I nie wprowadzaj ludzi w błąd bo piszesz nie wiesz o czym piszesz .

Pisze o możliwości sprawdzenia przesyłki "za pobraniem". Nie koniecznie uszkodzonej.Ewentualny odbiór przesyłki uszkodzonej to zupełnie inny rozdział i procedury.
Nie wprowadzam nikogo w błąd bo mam to głęboko w poważaniu czy ktoś o tym wie lub nie i czy ma o tym wiedzieć czy nie.A pisząc słowa "o ile kurier pozwoli" Ty wprowadzasz ludzi w błąd.
Kurier jest pracownikiem/przewoznikiem którego łączy umowa i konkretne regulacje wobec danej firmy kurierskiej dla której pracuje , nie on jest wyrocznią w danej sprawie u klienta.Jego też zobowiązuje procedura , której powinien się trzymać.Piszę celowo "powinien" bo wiem że w rzeczywistości robią jak chcą i co chcą a rzeczywistość przejawiająca się brakiem potencjalnych chętnych do podjęcia pracy w firmie kurierskiej powoduje że ukaranie takiego kuriera jest symboliczne albo żadne.Oczywiście w trosce aby się czasem nie zwolnił :mrgreen:
A skąd to wiem?12 rok (niestety :wink: )minie w listopadzie jak nosze identyfikator tej firmy kurierskiej.Nie jestem kurierem.
Sebastian


Avatar użytkownika

Sebastian1977
Aktywny użytkownik
 
Posty: 663
Dołączył: 02 maja 2014, 19:02
Miasto: Nysa

Problemem wysyłki in-vitro jest też możliwość odwracania paczki do rury nogami. Dostajemy wtedy naleśnik z zieloną częścią na denku. Miałem przyjemność otrzymania kilka razy czegoś takiego.
Nie udzielam porad na PW.
https://www.youtube.com/watch?v=aD4SdwjW8g8
https://www.youtube.com/watch?v=_VvspUYMeWk

Zanim zastosujesz się do czyjejś rady zobacz jak to wygląda w zbiorniku u osoby która Ci radzi. Unikaj porad ludzi którzy zbiornik roślinny widzieli na zdjęciu a jest tu kilku takich.


Avatar użytkownika

weder
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 5251
Dołączył: 24 lut 2012, 22:59
Miasto: Gdynia

A szczęście doszło całe wczoraj już stoi ale ma problem został mi jeden cały kubek Parvuli. Jak go trzymać, żeby nie zdechła planuje już następne akwarium z drzewkiem bonsai i parvula jako trawniczek :)



Rafvi
Początkujący
 
Posty: 10
Dołączył: 23 mar 2019, 10:41

Rafvi napisał(a):A szczęście doszło całe wczoraj już stoi ale ma problem został mi jeden cały kubek Parvuli. Jak go trzymać, żeby nie zdechła planuje już następne akwarium z drzewkiem bonsai i parvula jako trawniczek :)
Jak długo chcesz ją przetrzymać?


Avatar użytkownika

Krzysztof Radziszewski
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 5619
Dołączył: 16 lut 2007, 11:46
Miasto: Zamość PL, Manchester UK.

Miesiąc może krócej.



Rafvi
Początkujący
 
Posty: 10
Dołączył: 23 mar 2019, 10:41

Rafvi napisał(a):Miesiąc może krócej.
To albo dosadź do tego zbiornika, a za miesiąc będziesz miał ładne szczepki do nowego. Albo postaw nie otwarty kubeczek w naświetlonym miejscu i powinna wytrzymać. Tylko prawdopodobnie przerośnie w tym małym pojemniczku.


Avatar użytkownika

Krzysztof Radziszewski
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 5619
Dołączył: 16 lut 2007, 11:46
Miasto: Zamość PL, Manchester UK.







Powiązane tematy


Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 400 gatunków i odmian roślin. Ponad 10 000 produktów z wysyłką w 24 godziny lub
odbiorem osobistym w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).)
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Copyright © 2001-2019 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.