Jesteś tutaj: Serwis Forum Ogólne Forum ogólne


restart



Akwarystyka roślinna ogólnie oraz posty nie pasujące do innych działów. + nowy temat

01 lut 2007, 12:39 restart  (#1)  

Witam
Poniewaz moje stare akwa 70L odchodzi na zasłuzoną emeryture a na jego miejsce bedzie 200L mam kilka pytan.
Czy jesli nie bede mył filtra Fluval 305, dam troche starego zwirku powiedzmy 1cm na dno i cala wode z siedemdziesiątki przeleje do nowego a reszta świeza plus jakies srodki do uzdatniania wody plus moze troche bakterii nitryfikacyjnych to bede mogl od razu wpuscic ryby?

Avatar użytkownika

majes
Zainteresowany tematem
 
Posty: 284
Dołączył: 08 gru 2003, 11:25
Miasto: Przasnysz

01 lut 2007, 15:01   (#2)  

zalezy jakie rybki. jesli nie beda jakies wrazliwe to wymiana 3/4 wody nie powinna ich ruszyc. tym bardziej jesli nowa woda nie bedzie zbytnio parametrami sie roznic od starej.

rozumiem ze nie masz co z dziatwa zrobic przez okres dojerzewania. :)



farmazone
Poznaje temat
 
Posty: 60
Dołączył: 20 maja 2006, 09:31
Miasto: Warszawa

01 lut 2007, 22:01   (#3)  

Ja kiedyś przy restarcie zostawiłem swoje rybki w starym baniaku z niewielką ilością wody (tak aby rybki swobodnie pływały) + filtracja i grzałeczka, resztę wlałem do nowego i wypłukałem brudne wkłady ze starego filtra. Po dniu filtracji było wszystko ok i rybki na tym nie ucierpiały :)

Avatar użytkownika

igi
Zainteresowany tematem
 
Posty: 188
Dołączył: 12 cze 2006, 17:46
Miasto: Łódź

02 lut 2007, 10:28   (#4)  

farmazone napisał(a):rozumiem ze nie masz co z dziatwa zrobic przez okres dojerzewania. :)


No właśnie :)
Nie mam gdzie postawić starego akwa zeby ryby w nim przetrzymac.
czyli zrobie tak jak napisalem. moze nic sie dziatwie nie stanie:)

A i jeszcze jedno pytanie odnosnie swietlowek.
Planuję kupić taki zestaw i włozyć w takiej kolejności od przodu:
1 aquarelle,
2 840
3 aquarelle
4 865

Co o tym myslicie? Cos zmienić?

Avatar użytkownika

majes
Zainteresowany tematem
 
Posty: 284
Dołączył: 08 gru 2003, 11:25
Miasto: Przasnysz

02 lut 2007, 10:48   (#5)  

majes napisał(a):Planuję kupić taki zestaw i włozyć w takiej kolejności od przodu:
1 aquarelle,
2 840
3 aquarelle
4 865

Co o tym myslicie? Cos zmienić?


tak:) kolejnosc dokladnie odwrotnie tj 865 na przod
Jabol-Radek Jablonski - Lodz
GSM: 693748547

Avatar użytkownika

jabol
Aktywny użytkownik
 
Posty: 732
Dołączył: 06 sie 2003, 12:11

02 lut 2007, 10:59   (#6)  

majes napisał(a):Planuję kupić taki zestaw i włozyć w takiej kolejności od przodu:
1 aquarelle,
2 840
3 aquarelle
4 865

Co o tym myslicie? Cos zmienić?


bardzo dobry wybór, mam taki sam zestaw i polecam :)
co do kolejności to ja mam u siebie od przodu:
1 aquarelle
2 865
3 840
4 aquarelle



pts
 

03 lut 2007, 05:37   (#7)  

pts napisał(a):
majes napisał(a):Planuję kupić taki zestaw i włozyć w takiej kolejności od przodu:
1 aquarelle,
2 840
3 aquarelle
4 865

Co o tym myslicie? Cos zmienić?


bardzo dobry wybór, mam taki sam zestaw i polecam :)
co do kolejności to ja mam u siebie od przodu:
1 aquarelle
2 865
3 840
4 aquarelle


tak a jak robisz fotki roślin z przodu baniaka to są różowe!!! :lol:

Avatar użytkownika

kresone
Zainteresowany tematem
 
Posty: 193
Dołączył: 29 mar 2006, 12:07
Miasto: Świętochłowice

03 lut 2007, 08:37   (#8)  

Czyli jednak 865 na przód.

A co co do wody to zrobie tak:
podmienie dzisiaj 50% i wode zleje do wiadra i bede mial juz jakies 30l wiecej starej wody.

Jesli ta woda postoi we wiaderku przez kilka dni to nie rozwina sie jakies szkodliwe bakterie w niej?

Avatar użytkownika

majes
Zainteresowany tematem
 
Posty: 284
Dołączył: 08 gru 2003, 11:25
Miasto: Przasnysz

03 lut 2007, 12:45   (#9)  

kresone napisał(a):tak a jak robisz fotki roślin z przodu baniaka to są różowe!!! :lol:


szczerze mówiąc nie zauważyłem żeby miały odcień różowy, a raczej bardziej zielonkawy jeśli już w ogóle jakiś :)



pts
 

15 lut 2007, 21:07   (#10)  

no i stanęło 200L. Pierwsze wrażenie mam bardzo pozytywne. Tak jak teraz jeszcze w życiu nie bąblowały mi rośliny. Ale niestety pojawił się zielony nalot na dosłownie wszystkim :( Jak widać na zdj nawet i on bąbelkuje (jednak nie widac ale uwierzcie że bąbluja :) moze uda się to w nidługim czasie opanowac wydaje mi się ze nie mam równowagi między no3 a po4. Problemy mam tez z temperatura. połączeniu oświetlenia w ciągu dnia z 25 wzrasta wieczorem do 28 stopni. Chyba bede musial zmodyfikowac pokrywę (wyciąć tylną ściankę)

no3 5
po4 0,5
no2 0,2
kh 10
gh 16
ph 6,8
co2 47
temp 27
Załączniki
IMG00232a.jpg
IMG00236a.jpg

Avatar użytkownika

majes
Zainteresowany tematem
 
Posty: 284
Dołączył: 08 gru 2003, 11:25
Miasto: Przasnysz







Powiązane tematy
  • Rośliny w akwarium. Mały restart akwarium

    Witam. Mam kilka pytań ponieważ jestem świeżo upieczonym akwarystom.. Więc tak.. Chcę założyć trawnik ponieważ bardzo mi się spodobał taki w akwarium, widziałem wiele filmów gdzie był on głównie z Hem...

    Wyświetlenia: 1198 | Odpowiedzi: 23 czytaj więcej...

  • Restart i dobór roślin. Proszę o poradę

    Witam, wraz z planowanym restartem akwarium chciałbym dobrać rośliny do mojej planowanej aranżacji. Na razie pomysł w głowie. Co do konkretów to baniak 200l Oświetlenie lampa diy power led 72w Filtrac...

    Wyświetlenia: 1759 | Odpowiedzi: 18 czytaj więcej...

  • Restart zbiornika-kilka pytań.

    Witam. Po prawie trzech latach nadszedł czas na restart.Czytając forum i prowadząc zbiornik przez ten czas trochę się nauczyłem choć nie ukrywam ,że nadal mam drobne kłopoty z nawożeniem i innymi spra...

    Wyświetlenia: 2348 | Odpowiedzi: 39 czytaj więcej...

  • 200l - Restart po latach - Doniamk12

    Witam Jak w tytule, kilku znajomych w pracy, po latach odświeżyło we mnie miłość do akwarystyki. Odkurzyłem moje stare rupiecie i stwierdziłem, że na start się nadają. Akwarium - 200l. Oświetlenie -...

    Wyświetlenia: 5795 | Odpowiedzi: 10 czytaj więcej...

  • Restart zbiornika i zakładanie Iwagumi.

    Witam wszystkich forumowiczów. Planuje restart akwarium bo panuje tam chaos. Nie pasujące do siebie roślinki, gatunki ryb itp. Chciałem pójść w jakimś konkretnym kierunku i padło na... Iwagumi. Zbior...

    Wyświetlenia: 7338 | Odpowiedzi: 19 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 400 gatunków i odmian roślin. Ponad 10 000 produktów z wysyłką w 24 godziny lub
odbiorem osobistym w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).)
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: akwaAmator i 40 gości

Copyright © 2001-2019 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.