Jesteś tutaj: SerwisForumOgólneForum ogólne

Pierwsze akwarium roślinne

Akwarystyka roślinna ogólnie oraz posty nie pasujące do innych działów.
+ nowy temat

09 cze 2017, 12:38 Pierwsze akwarium roślinne  (#1)  

Witam, jako iż jestem nowy na forum chciałbym się przedstawić. Mam na imię Franek pochodzę z Województwa Dolnośląskiego a dokładniej z Wrocławia i jestem początkującym akwarystą. A więc do rzeczy. Od dwóch lat mam akwarium 60l, lecz glony mnie niszczą więc postanowiłem założyć nowe - 160l Akwarium. Spróbowałem pójść w roślinne, bo 60 był baniaczkiem bardziej z fauną niż florą. I teraz tak. Nie wiem co zrobić, aby moje rośliny w przyszłym akwarium zrobiły bardzo gęstą florę. Będę mieć standardowe świetlówki 2x 23w + 13w LED. Nawożę Mikro I makro. Zapewne kupię jakieś kapsułki do żwirku, i będzie też postawiona butlaCO2 Czy to wystarcza aby rośliny się rozrosły na piękne? Użyję głównie z zestawu
Jak już mówiłem jestem początkującym akwarystą i nie znam się na roślinach. Moje akwarium nie będzie w pełni holenderskie, bardziej chciałbym aby rośliny układały ładne tło korzenia i całego akwarium. Nigdy nie mierzyłem parametrów wody. Oczywiście przycinki i inne sprawy co do utrzymania tego akwarium mam już zapewnione. Tylko, jak zacząć, aby to miało sens? Czy to, co zamierzam przygotować może mi zapewnić ładne akwarium w połowie holenderskie? :)

Żabek
Poznaje temat

Miasto: Wrocław

Cześć. Moje porady traktuj z przymrużeniem oka z racji, że tez zaczynam i moje akwarium rozpoczęło drugi miesiąc. Mogę napisać na podstawie, tego co przeczytałem przygotowując się do swojego.
Oświetlenie, które chcesz mieć wydaje mi się absolutnym minimum a pewnie, żeby roślinki rosły ładnie i miały kolory to nie wystarczy. Szczególnie jeśli chcesz dać CO2. Poczytaj o LT i HT.
Zamiast kulek pod żwir lepiej pewnie dać ziemię ogrodową albo podłoże aktywne ale tu musisz sam poczytać. Ja zdecydowałem się na podłoże aktywne i jestem zadowolony ale drugi raz spróbuję chyba czegoś innego:)