Jesteś tutaj: Serwis Forum Ogólne Forum ogólne

Echinodorusy nie chcą rosnąć.

Akwarystyka roślinna ogólnie oraz posty nie pasujące do innych działów. + nowy temat
Witam, mam pewien problem, kupiłem w jednym sklepie i posadziłem ehinodorusy (jakie nie wiem, metek nie było, zamieszczam fotki) akwarium na ziemi, inne rośliny rosną ładnie, między innymi ludwigia rubin, a te nie. Liści nie straciły ale wegetują. Ten ciemniej zielony ma nowe liście ale jest bardzo niski, jak by skarłowaciał, dosłownie liście nie są dłuższe jak 10cm.

Co ciekawe w innym sklepie kupiłem koszyk Ehinodorusa Ocelota, którego rozerwałem na 3 osobne rośliny, posadziłem obok, i te rośną bardzo ładnie i szybko.. Liści nowych jest bardzo dużo i są długie a w akwarium jest krócej niż wyżej wymienione.

Prosił bym o rozpoznanie rodzajów tych ehinodorusów oraz o porady co może być nie tak?
Załączniki
IMG_20181026_190525.jpg
IMG_20181026_190609.jpg

mar2509
Aktywny użytkownik

Witaj,
Odrazu się przyznaje, że nie znam się na Żabienicach. Problem z ich rozpoznaniem polega na tym, że jest tyle krzyżówek, iż trudno jest jednoznacznie stwierdzić na 100%, która to odmiana. I albo znamy informację z plantacji czego u Ciebie brak lub rozpoznajemy je po kwiatostanach. Moja rada, jeśli nie gniją to zostaw w spokoju i cierpliwie czekaj skoro reszta roślin rośnie bez problemów.

Krzysztof Radziszewski
Z dużym doświadczeniem

Miasto: Zamość PL, Manchester UK.

Widzę że nikt nie umie pomóc, no trudno. Być może to jakieś emersy.. nie wiem, Red Flame rośnie jak szalony.

mar2509
Aktywny użytkownik

Powiązane tematy
  • Rośliny nie rosną. Analiza parametrów wody

Cześć Akwarium ma 1,5 roku. Podstawowe dane to: pojemność 63l, oświetlenie 1x T8 15w i pasek led z allegro na diodach 5630. Aktualnie zmieniłem świetlówkę na moduł led aquael retrofit 10w plant. Podł...

Wyświetlenia: 2113 | Odpowiedzi: 62 czytaj więcej...

• 112l - Epifity i nie tylko - Mizurka