Lista działów » Aktualności i ciekawostki


Czy tak może być z co2



Aktualności i ciekawostki akwarystyczne oraz dyskusje nie pasujące do innych działów.



03 sty 2007, 20:52 Czy tak może być z co2  (#1)  

Witam
Jestem tu początkujący więc opiszę wszystko szczegółowo co i jak.
Posiadam akwa 25 litrów, mam następujące roslinki wgłębka wodna, wąkrotka.
Oświetlenie 8W neonówka i 25W żarówka (orginalnie w pokrywie).
Ryby to 2 żałobniczki, mieczyk, 2 danio.
Na roślinach mam wysyp krasnorostów. Mam pytanie jak zwalczyć te krasnorosty.
W dzień chodzi filtr AQUA SZUT MINI (który ma zatkany dopływ powietrza), oraz CO2 z bimbrowni ( dzwon )
W nocy Filtr aqua szut mini jest wyłączony a załączony jest napowietrzacz firmy atman który idzie całą noc, dotego jeszcze jest bimbrownia której nie zatrzymuje.
I tu moje pytanie czy taki system co2 oraz napowitrzania jest dobry aby zwalczyć krasnorosty i aby roślinki rosły.
Proszę o pomoc POZDRAWIAM tomekkemot :roll:

tomekkemot


03 sty 2007, 21:11 Re: Czy tak może być z co2  (#2)  

tomekkemot napisał(a):Witam
Na roślinach mam wysyp krasnorostów. Mam pytanie jak zwalczyć te krasnorosty.
W dzień chodzi filtr AQUA SZUT MINI (który ma zatkany dopływ powietrza), oraz CO2 z bimbrowni ( dzwon )
W nocy Filtr aqua szut mini jest wyłączony a załączony jest napowietrzacz firmy atman który idzie całą noc, dotego jeszcze jest bimbrownia której nie zatrzymuje.
I tu moje pytanie czy taki system co2 oraz napowitrzania jest dobry aby zwalczyć krasnorosty i aby roślinki rosły.
:roll:


Ja na twoim miejscu postarał bym się o lepszy dyfuzor a może by podpiąć co2 z bimbrowni pod wlot powietrza a filtrze

oczywistym faktem jest i to bez względu na to czy filtr będzie rozpylał dwutlenek węgla czy nie, że nie powinieneś go wyłanczać na noc

krasnorosty lubią silny prąd wody więc może da się ten filterek jakoś przytłumić lub skierować np na szybę