Jesteś tutaj: Serwis Forum Społeczność ADA


ADA traci dystrybutorów na Ukrainie i w USA



Nowości firmy Aqua Design Amano (ADA)
Dział dla fanów firmy. + nowy temat
Firma Aqua Design Amano poinformowała na swojej stronie internetowej iż ukraińska firma Zoonet Ltd oraz amerykańska Aquatic Nurseries nie będą już reprezentowały marki ADA oraz dystrybuowały jej produktów na terenie swojego kraju.

Jako aktualnego dystrybutora ADA w USA wskazano AquaFores Aquarium:
https://aquaforestaquarium.com


Źródła:
http://www.adana.co.jp/en/release/detail?id=352
http://www.adana.co.jp/en/release/detail?id=353


Moderacja: wątki OT zostały przeniesione do Hydeparku:
https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusj ... 62710.html
mgr biologii, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 10373
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

Hmmm. Myślałem, że to właśnie Aqua Forest był od zawsze dystrybutorem marki ADA na rynku amerykańskim.
Właśnie u nich zamawiałem moje pierwsze nawozy ADA. Miałem także okazje być przed ich siedzibą, bo akurat do środka nie miałem szczęścia się dostać, było zamknięte - takie zezowate szczęście :wink: Sklep w fajnym miejscu, San Francisco robi niezapomniane wrażenie.

Ogólnie ADA ma trochę słabą reklamę w USA. Praktycznie we wszystkich liczących się sklepach w pierwszej kolejności jesteśmy bombardowani produktami innych firm, np. Seachem.
ADA funkcjonuje tak naprawdę tylko w sprzedaży internetowej, a tą generują ludzie zorientowani w tematach akwarystyki roślinnej. Klienci mniej zorientowani, trafiają w większości przypadków na tą marke zupełnie przypadkiem.
Moim skromnym zdaniem, brak agresywniejszej postawy firmy oraz jej dystrybutora na tamtejszym rynku jest głównym powodem takiej sytuacji.
Dziwi to tym bardziej, że amerykanie uznawani są za społeczeństwo raczej wygodne i lubiące proste rozwiązania. ADA wraz ze swym systemem nawożenia taką prostotę właśnie daje, a mimo to akwaryści częściej korzystają tam z marek których systemy nawożenia są bardziej "skomplikowane" przy ich użytkowaniu, dlatego że dzięki reklamom wiedzą o nich więcej.

Podobnie zresztą wygląda sytuacja u nas w kraju. Gdyby nie strona roślinyakwariowe, to w jak aktywny sposób promowało się tu przez wiele lat produkty marki ADA, jak przez wiele lat rozpropagowana została akwarystyka naturalna, to znacznie marki było by znacznie mniejsze.
Polski dystrybutor wydaje się tego nie doceniać. Nie widzę by np. podpinał się pod jakieś ciekawe akcje na forum. Nie widzę by brał częsty udział w organizacji jakiś akwarystycznych przedsięwzięć. Dla przykładu firma Nattec czyli polski dystrybutor marki CAL Aqua Labs choć znacznie krócej działający na rynku, organizując wraz z RA konkurs aranżacji akwarium już przewyższył swą aktywnością polskiego dystrybutora marki ADA. Nie wspominając o ciągłej aktywności marki Tetra.


Avatar użytkownika

aquamateo
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 3090
Dołączył: 04 sty 2010, 23:54

W UK np. produkty ADA można kupić tylko w jednym sklepie, w którym kupować więcej nie zamierzam. Niestety nikt inny nie posiada produktów ADA i korzystam z produktów Tropica.


Avatar użytkownika

Rfck
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2953
Dołączył: 24 mar 2010, 23:34
Miasto: Gdańsk/UK

Fakt, od jakiegoś czasu mało się dzieje, ale dotyczy to nie tylko dystrybutora ADA, który jak by nie było swój wkład ma chociażby w postaci udostępnienia niepowtarzalnych zdjęć.

O podejściu niektórych dystrybutorów mógłbym napisać książkę ;p
Powiem Wam jedno - od kiedy po 7 latach przestaliśmy robić wszystkim wszystko za darmo chcąc zdobyć środki, żeby pchnąć stronę do przodu to staliśmy się "Ci źli" :)

Jak dla mnie to sponsorzy poprzez uczciwą reklamę powinni inwestować w rozwój strony a nie żeby trzeba było żebrać o Konta Premium od akwarystów - ale to Polska, tu nic nie jest cywilizowane i trzeba "stawać na rzęsach", żeby coś wartościowego robić z pożytkiem dla innych i przy okazji nie wylądować pod mostem.
mgr biologii, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 10373
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

Piotr napisał(a):Fakt, od jakiegoś czasu mało się dzieje, ale dotyczy to nie tylko dystrybutora ADA, który jak by nie było swój wkład ma chociażby w postaci udostępnienia niepowtarzalnych zdjęć.
.


Piotrze wiem że zawsze starasz się być delikatnym, sam chyba dobrze wiesz, że zdjęcia choć może i piękne nie są tym zainteresowaniem jakie powinien wykazać względem promocji dystrybutor marki.
Dla przykładu można wkleić masę filmów instruktarzowych z zakładania zbiorników na produktach marki Tropica. Dziesiątki różnych layout-ów, w których to bardzo ciekawie dla klienta przedstawia się sposób kreowania podwodnego świata.

Nie chcę wyjść tu na osobę która nagle stała się napastliwa w stosunku do dystrybutora, ale jakby na to nie patrzeć jego aktywność, promocja przez uczestnictwo w akwarystycznych wydarzeniach, zaangażowanie na forum które bardzo przez wiele lat wspierało markę z której sprzedaży on żyje, jest praktycznie zerowe. Przyznasz, że to trochę obciach, szczególnie gdy popatrzy się na to jak młodsi uczestnicy rynku wnoszą więcej.

Piotr napisał(a):O podejściu niektórych dystrybutorów mógłbym napisać książkę ;p
Powiem Wam jedno - od kiedy po 7 latach przestaliśmy robić wszystkim wszystko za darmo chcąc zdobyć środki, żeby pchnąć stronę do przodu to staliśmy się "Ci źli" :)
.


Niestety to trochę i Wasza wina. Przyzwyczailiście ich do tego, zbyt mało wymagając za możliwość promocji wynikającej z możliwości jakie daje strona i forum.
Można byłoby przecież bardziej pozycjonować tych którzy coś chcą zrobić, angażują się w życie forum, w wydarzenia akwarystyczne itp.
Dzięki temu ta mniej aktywna reszta może szybciej zrozumiałaby, że warto coś zmienić.


Avatar użytkownika

aquamateo
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 3090
Dołączył: 04 sty 2010, 23:54

Tym bardziej, że konkurencja nie śpi ;) Widać to przy oświetleniu, filtrach, podłoża mamy też mnóstwo do wyboru.

Coś o zbiornikach mam 2 ADA i NACD i już to pisałem te zbiorniki NACD mogłyby śmiało z nimi konkurować.

Co do lamp ADA aquasky na znanym portalu nie polskim można dostać lampę ADA aquasky z Niemiec + wysyłką prawie 50 zł i wszystko jest tańsze o 250 zł niż u nas w Polsce.

Na stronie dystrybutora nie doszukałem się informacji czy w Tychach( mam tam śmiesznie blisko) jest możliwość przyjść/podjechać z buta i pozwiedzać studio.

Avatar użytkownika

87Brad87
Aquascaping Team Poland
 
Posty: 1711
Dołączył: 10 wrz 2010, 19:07
Miasto: Ruda Śląska

To fakt,

np. Nattec - dystrybutor marki CAL zorganizował z nami konkurs z niemałymi nagrodami,
Oase zainwestowało w baner, dzięki któremu mogliśmy podpiąć wersje mobilne.

Gdyby tak każdy dystrybutor się spiął i zamiast podstawiać swoich pracowników, których musimy banować na Forum za spam - zainwestował w reklamę, moglibyśmy rozbudowywać stronę w o wiele szybszym tempie a o powiększeniu redakcji nawet nie wspomnę.

Ale to sfera marzeń i skoro od 2001 roku to się nie udało to trzeba małymi kroczkami - inicjatywami własnymi i z pomocą ludzi pchać rozwój do przodu.

@87Brad87 nieistniejący już producent akwariów o którym właśnie piszesz jest właśnie przykładem takiej dziwnej polityki. Swego czasu wąskie grono osób probowało stosować nachalną reklamę ich produktów (za jakie fanty można się domyślić), pomyślałem więc, że może warto byłoby ucywilizować takie działania i rozpocząć uczciwą, poważną współpracę. Najpierw ciężko było złapać kontakt, następnie stwierdzono, że jednak nie chcą reklamy ani dystrybucji ponieważ jesteśmy dla nich konkurencją (sic!).

Przez takie podejście nie ma więcej zezwolenia na akcje "u was bez was".
mgr biologii, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 10373
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

Piotr napisał(a):@87Brad87 nieistniejący już producent akwariów o którym właśnie piszesz jest właśnie przykładem takiej dziwnej polityki. Swego czasu wąskie grono osób probowało stosować nachalną reklamę ich produktów (za jakie fanty można się domyślić), pomyślałem więc, że może warto byłoby ucywilizować takie działania i rozpocząć uczciwą, poważną współpracę. Najpierw ciężko było złapać kontakt, następnie stwierdzono, że jednak nie chcą reklamy ani dystrybucji ponieważ jesteśmy dla nich konkurencją (sic!).

Przez takie podejście nie ma więcej zezwolenia na akcje "u was bez was".


Piotrze ja mogę odnieść się tylko do tego co stoi u mnie na szafce, czyli do szkła ;) Trudno, że z nimi wam nie wyszło.

Avatar użytkownika

87Brad87
Aquascaping Team Poland
 
Posty: 1711
Dołączył: 10 wrz 2010, 19:07
Miasto: Ruda Śląska

Udział ich w wydarzeniach akwarystycznych, konkursach, włączanie się do inicjatyw na forum jest delikatnie mówiąc słaby. Przykład jak "dąb" - wspomniany dystrybutor marki ADA.
Przez tyle lat rewelacyjnie promowany, a dający niewiele w zamian.
Dla przykładu, pomijając już rodzime konkursy, wspieranie forum itd.,itp. nawet taka prosta rzecz jak np. wsparcie grupy ATP która będzie między innymi reprezentować nasz kraj na konkursie IAPLC organizowanym przez ADA właśnie nie wpadła do głowy dystrybutorowi tej marki w naszym kraju. Tyle możliwości a zero aktywności, nawet się zrymowało :wink:

Jako przeciwwagę mamy dystrybutora produktów CAL firmę Nattec, współorganizatora razem z Wami konkursu na aranżację zbiornika. Krótko na rynku, a jednak zauważył że trzeba coś zrobić i wychylić się z szeregu. Czy chociażby firma Tetra, stale w mniejszym lub większym stopniu starająca się uczestniczyć w różnych projektach.

Wydaje mi się, że tak jak pisałem wcześniej powinniście przemyśleć lepsze pozycjonowanie
tych dzięki którym strona może się rozwijać, poświęcając znacznie mniej uwagi tym na których aktywność nie można liczyć.
Ostatnio edytowano 25 kwi 2017, 19:41 przez aquamateo, łącznie edytowano 1 raz


Avatar użytkownika

aquamateo
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 3090
Dołączył: 04 sty 2010, 23:54

Dokładnie tym bardziej, że są inne formy promocji/konkursów chociażby obecny teraz Facebook ;) Sam niedawno co nieco wygrałem w pewnej znanej firmie na A książkę, którą i tak bym kupił sam a wystarczyło ,tylko zdjęcie wysłać.

Z tego co obserwuję Fb to dystrybutor nasz ADA realizuje/zaprasza osoby z poza Polski do różnych projektów oczywiście są one świetne bo sam je potem oglądam, ale jednak... Nie widziałem chyba, że takie są to proszę mnie poprawić żadnych warsztatów ani nawet promocji samej akwarystyki już nie piszę dla nas "starych koniów" ale młodzieży/dzieci ;)

Avatar użytkownika

87Brad87
Aquascaping Team Poland
 
Posty: 1711
Dołączył: 10 wrz 2010, 19:07
Miasto: Ruda Śląska

To fakt trochę szokujące jest, że nie dba się o zaszczepianie akwarystyki u dzieciaków. Liczy się tylko tu i teraz

Avatar użytkownika

Silveroak
Poznaje temat
 
Posty: 86
Dołączył: 27 gru 2016, 18:44
Miasto: Piaseczno

87Brad87 napisał(a):Dokładnie tym bardziej, że są inne formy promocji/konkursów chociażby obecny teraz Facebook ;) Sam niedawno co nieco wygrałem w pewnej znanej firmie na A książkę, którą i tak bym kupił sam a wystarczyło ,tylko zdjęcie wysłać.

Z tego co obserwuję Fb to dystrybutor nasz ADA realizuje/zaprasza osoby z poza Polski do różnych projektów oczywiście są one świetne bo sam je potem oglądam, ale jednak... Nie widziałem chyba, że takie są to proszę mnie poprawić żadnych warsztatów ani nawet promocji samej akwarystyki już nie piszę dla nas "starych koniów" ale młodzieży/dzieci ;)


Bo polski dystrybutor, w zasadzie nie realizuje promowania czegokolwiek. Promocja ADA leży po całości, imprezy tylko dla kolegów, nic jakichkolwiek działań. Ludzie interesują się akwarystyką roślinną i nie wiedzą co to ADA. Na FB całkowity brak wpisów w języku polskim.

Moderacja: wątki OT zostały przeniesione do Hydeparku:
https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusj ... 62710.html

Avatar użytkownika

maslo_82
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2955
Dołączył: 09 lut 2010, 18:04
Miasto: Poznań

Mnie się troszkę wydaje, że ADA strzeliła sobie w stopę troszkę tym, że swego czasu wymusiła na sprzedających jednolite ceny produktów przez co skończyły się możliwości rabatowania czy też innego negocjowania cen. Przy tych cenach podłoży biorąc pod uwagę większe zbiorniki to ADA wychodziła zawsze zaporowo przez co duża część klientów poszła w stronę konkurencji. Skoro nie widać aż tak różnicy to po co przepłacać szczególnie, że potem taka Amazonia się popsuła.

Chyba potrzeba nowej krwi i świeżych pomysłów bo póki co wielu handlowców się zwyczajnie wypaliło i stąd ten trend.
Ostatnio edytowano 28 kwi 2017, 12:12 przez Prospero, łącznie edytowano 1 raz
[b]Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Avatar użytkownika

Prospero
Znający temat
 
Posty: 1933
Dołączył: 14 lip 2010, 20:56

Tak to po części wygląda.
Tylko czyż nie naturalnym mógłby wydawać się w takim wypadku ruch dystrybutora w kierunku akwarystow, w kierunku promocji np. przez aktywność w wydarzeniach akwarystycznych. Tym bardziej że to właśnie to forum było największym propagatorem marki w ostatnich latach.
Nie widać żadnej aktywności, wygląda to trochę tak jakby dystrybutor był przyzwyczajony do tego, że i tak forum w rozmowach na nim będzie wspominać produkty marki i na tej darmowej reklamie może spokojnie "płynąć" przez następne lata.
Zresztą nie jest w tym odosobniony bo inni zachowują się podobnie.
Oczywiście mamy mile wyjątki jak wspomnianego dystrybutora marki CAL.
Zobaczcie jaka różnica.
Moim zdaniem Piotr powinien przemyśleć sprawę lepszego pozycjonowania tych dzięki którym forum zyskuje lub może się rozwijać.


Avatar użytkownika

aquamateo
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 3090
Dołączył: 04 sty 2010, 23:54

Zgadzam się że forum powinno wspierać te marki, które coś od siebie dają. Inaczej nie nauczy się nikt, że za darmo nic nie ma. A forum, zwłaszcza tak duże i popularne, jak może zrobić reklamę to tak samo może zrobić antyreklame

Avatar użytkownika

Wojtekxxx9
Stały bywalec
 
Posty: 484
Dołączył: 26 sty 2017, 06:18

@Prospero każdy świadomy dystrybutor dbający o obecność jego marki na rynku dba o ceny sugerowane.
Warto tez zauważyć, że ceny ADA w Polsce bardzo rzadko rosną, od wielu lat były na jednym poziomie., kiedy inni dystrybutorzy podnosili swoje nawet do 20%.

To działa tak, że gdy zaczyna się walka cenowa - sprzedawca zarabia coraz mniej i nie ma środków na inwestycje. Nie inwestuje to pada lub w najlepszych wypadku stoi w miejscu. Dla zwykłych akwarystów oznacza to niższe ceny i to grupa, która najwięcej skorzysta ad hoc - jednak brak funduszy na inwestycje to brak propagowania akwarystyki poza obręby lokalu takiego sprzedawcy. W konsekwencji jest coraz mniej akwarystów, więc aby dystrybutorzy pokryli swoje potrzeby - regularnie podnoszą ceny. Na końcu tracą wszyscy.

Często pojawiają się głosy, że przecież taki sprzedawca może zwiększyć obroty.
Tak, może - ale ktoś ten towar musi zamawiać, fakturować, magazynować, potem obsłużyć fachowo większą ilość Klientów - w konsekwencji zwiększyć zatrudnienie. A pracownik to spory koszt, wie o tym każdy kto prowadzi firmę, więc zatrudnia się niewykwalifikowane osoby i potem czytamy o niekompetentnej obsłudze w sklepach. Bo fachowcy i pasjonaci są szybko gaszeni ze swoimi zapałami (coś o tym wiem). Poza tym obroty przy tak niszowym hobby to kwestia złudna.

Też kiedyś wydawało mi się, że oferowanie najniższych cen to super sprawa, ale szybko przekonałem się, że nie uda się w ten sposób pokryć wszystkich kosztów. Troszkę dokształciłem się w tej kwestii i poznałem kilka mechanizmów, które rządzą handlem. Na czymś sprzedawca biorący udział w wojnie cenowej musi zacząć przycinać - na jakości obsługi, na wartościach dodanych, itd. itp.. Bez gliny garnka nie ulepi się, dlatego mamy tylu sprzedawców i sklepów a tak mało się w rzeczywistości dzieje, czy to w zakresie promocji samej akwarystyki, czy popularyzacji wiedzy.

Z krótkowzrocznego punktu widzenia dla dystrybutora najlepiej jest gdy cena końcowa jest jak najniższa - towar się sprzeda w dużej ilości a on zarobi zawsze tyle samo pomnożone przez ilość rozdystrybuowanych sztuk. Tylko, że to ślepa uliczka - mniej zarobi sprzedawca, który po jakimś czasie wybierze korzystniejszy dla niego produkt konkurencyjnego dostawcy.

W akwarystyce jest troszkę wolna amerykanka, to stosunkowo niedojrzała branża porównując je do innych - np. budowlanej. W zasadzie mało który dystrybutor posiada kompetentnego handlowca.
W sumie nie ma się co dziwić - odbiorców jest niewielu, więc i firmy nie dysponują odpowiednimi budżetami aby zatrudniać fachowców, którzy są wykształceni w tym kierunku.
Zresztą - zobaczcie co stało się z branżą elektroniczną - małe prywatne sklepy zostały niemal praktycznie wyeliminowane na rzecz molochów RTV/AGD i placówek pracujących na franczyźnie. A pieniądze są wyprowadzane z kraju.

Oczywiście nie liczę na to, że ktoś będzie płacił więcej dla idei. Każdy patrzy na siebie, nie jesteśmy zamożnym społeczeństwem i jakoś trzeba przeżyć i jeszcze mieć hobby.
Tylko, że jeśli narzekamy, że akwarystyce w Polsce dzieje się mniej niż w czasach naszych starszych kolegów w latach 80 to warto mieć świadomość co częściowo ma na to wpływ.

A polski dystrybutor zaprasza nie tylko kolegów, na eventach pojawiają się i zagraniczni aquascaperzy i nasi rodacy także hobbyści. Ale nie dziwcie się, że nie nagrywa materiałów z Romkiem, który stosuje ziemię ogrodową albo konkurencyjne produkty - bo dla niego prywatnie takie działania nie mają sensu. Wypromuje kogoś, kto poleca inne produkty. Raczej nikt z Was by tego nie robił na jego miejscu.
Przecież jego siedziba i galeria to też koszt. To nie działalność charytatywna.

Trochę w zasadzie chyba brak pomysłów na promocję - kolejny poradnik o tym samym albo film o zakładaniu akwarium mają niewiele sensu. 10 lat temu tak, ale dziś są tego setki online.
Organizowanie konkursów z nagrodami - często są jedynie miejscem dla "łowców okazji", ani taka osoba Amazonii potem nie kupi, ani nie założy zbiornika na produktach ADA.
Z kolei gdyby zrobić konkurs, ale warunkiem będzie stosowanie produktów ADA - akwaryści sami podniosą głosy niezadowolenia - tak jak było w przypadku poprzedniej edycji konkursu CAL. Sami zabili tą inicjatywę. Zresztą - widzieliście aby na jakimś forum lub profilu pojawiła się wzmianka o tym konkursie? Można policzyć na palcach jednej ręki ;)

Na pewno macie rację w kwestii edukowania młodzieży.
Mało ma alternatyw do gier komputerowych i wpatrywania się wiecznie w smartfony.

Ze swojej strony uważam, że ADA Polska zrobiła dla Serwisu i Forum wiele i bardzo sobie cenię możliwość ilustrowania artykułów ładnymi zdjęciami.
Oczywiście czas biegnie dalej i mogła by się bardziej zaangażować - ale bądźmy sprawiedliwi, jest wiele innych marek które korzystają z istnienia Serwisu a nie zrobiły jeszcze NIC.
mgr biologii, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 10373
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

aquamateo napisał(a):Tak to po części wygląda.
Tylko czyż nie naturalnym mógłby wydawać się w takim wypadku ruch dystrybutora w kierunku akwarystow, w kierunku promocji np. przez aktywność w wydarzeniach akwarystycznych. Tym bardziej że to właśnie to forum było największym propagatorem marki w ostatnich latach.
Nie widać żadnej aktywności, wygląda to trochę tak jakby dystrybutor był przyzwyczajony do tego, że i tak forum w rozmowach na nim będzie wspominać produkty marki i na tej darmowej reklamie może spokojnie "płynąć" przez następne lata.
Zresztą nie jest w tym odosobniony bo inni zachowują się podobnie.
Oczywiście mamy mile wyjątki jak wspomnianego dystrybutora marki CAL.
Zobaczcie jaka różnica.
Moim zdaniem Piotr powinien przemyśleć sprawę lepszego pozycjonowania tych dzięki którym forum zyskuje lub może się rozwijać.


W całej rozciągłości zgadzam się z Twoim zdaniem ale zastanawiam się jakie mogą być powody takiego zachowania polskiego dystrybutora ADA, widzę przynajmniej 2 prawdopodobne powody:

Powód pierwszy:
Polityka marketingowa producenta ADA jest tak skonstruowana że nie pozwala na dużą swobodę działania i dysponowania nazwą marki w ramach lokalnych przedsięwzięć. Działania marketingowe są realizowane centralnie poprzez np. IAPLC i dystrybutorzy maja niejako trochę związane ręce. Podaje to jako przykład ponieważ wiem że np. firma która jest liderem na rynku małych kamer wszelakiego zastosowania (głównie w sporcie) ma bardzo rygorystyczne zasady dotyczące marketingu lokalnego.

Powód drugi:
Strategia dystrybutora opiera się na tym że marka ADA jest tak znana i ma tak dobre jakościowo produkty że "broni się sama" i nie są konieczne żadne działania marketingowe. W tym przypadku jest to działanie dość krótkowzroczne. Jakieś 2 lata temu kiedy na naszym rynku zaczęły pojawiać się nowe ciekawe produkty np. marki Chihiros wiele było komentarzy w stylu "podróbka ADA". Dziś mam wrażenie że udało im się wypracować bardzo przyzwoitą markę i sądzę że mają liczący się udział w polskim rynku. To pokazuje że magia słowa ADA nie jest czymś co ma szansę działać wiecznie. Tym bardziej może dziwić brak zaangażowania polskiego dystrybutora w sytuacji kiedy nikt nie zrobił dla ADA Polska więcej niż firma RA.

Avatar użytkownika

Andrzej_Nowak
Aquascaping Team Poland
 
Posty: 251
Dołączył: 26 gru 2010, 21:05
Miasto: Poznań

Jeszcze jedna kwestia - kiedyś wydawało mi się, że fajnie aby na forum były działy sponsorowane.
Wiecie - każda firma na swój dział, tam ludzie zadają pytania, co jakiś czas promotor marki coś napisze, zaprezentuje nowe produkty, pokaże jak je używać itd. itp. Wszystko fajnie w jednym miejscu.

Ale tyle razy usłyszałem od wielu, że boją się działać na forach bo pojawiają się złośliwe komentarze, docinki i próby zdyskredytowania marki - że dla nich to wręcz niekorzystne bo trzeba wydelegować pracownika, który będzie na takie posty odpisywał i je prostował lub moderował dyskusje wycinając głupie wypowiedzi. A wiecie co się wtedy dzieje - "komuna", "białoruś", "ukraina", "brak wolności słowa" itd. itp. - nie ważne jaka nie była by to treść.

A w przypadku marki ADA, której produkty są drogie to łatwo domyślić się co by się działo :)

Kiedyś, gdy dostęp do internetu był jeszcze drogi i wolny i nie zjadał go "rak" - sporo takich działów funkcjonowało np. na forach związanych ze sportem. Dziś praktycznie zanikają, jak wszedłem poczytać co się tam wypisuje to powiem Wam, że się wcale nie dziwię.

A u nas w akwarystyce to jest trochę jak przy wyborze pierwszego dyżurnego na początku roku klasowego - patrzą wszyscy na siebie i czekają kto się pierwszy zgłosi ;)
Ale gdy na koniec roku są nagrody dla zaangażowanych uczniów to wszyscy patrzą z zazdrością i myślą sobie "kujon", "lizus" i znęcają się nad kolegą przez całe wakacje :)
mgr biologii, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 10373
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

Nie mam do sklepów pretensji, że worek Amazonii kosztuje tyle i tyle. Szkoda tylko, że kupując karton czy trzy nie mogę otrzymać rabatu tak jak to było wcześniej. Właśnie takie działanie powoduje, że szukam alternatyw. Dla mnie ADA to marka sama w sobie ale nie wiem czy uda jej się utrzymać na fali bez jej Głównego Sternika na dłuższą metę. (Nie)Stety są dobre alternatywy dla niej. Jedne już prawie niedostępne w Polsce jak np. FERKA (szkoda) inne przeciwnie np. taki CAL, który też sobie chwalę.

Tak po prawdzie to widzę jeden główny trend wszędzie... nikomu nic się nie chce! A jeżeli już się chce to doświadczenia wymieniane są w zamkniętych grupach. W pewnych kwestiach panuje też wszechobecne tabu to i nowym trudniej o wiedzę, która przy odrobinie chęci jest pod przyciskiem... szukaj. Starzejemy się czy jak?

Piotrze, był czas, że pewnie i ja bym tak powiedział, że komuna (10 lat temu) itp. ale patrząc na inne fora te w Polsce jak i za granicą to tam takie działy sponsorowane bez problemu działają. Baa, na jednym polskim forum są firmy i dystrybutorzy, którzy normalnie kiedyś tutaj by na pewno obrzucali siebie błotem a teraz? Tam potrafią być te działy obok siebie ale tutaj? Nie ma! Tam każdy ma swój dział, każdy prezentuje nowości i promocje. Każdy wrzuca do sakiewki tyle ile się należy za taką formę promocji na forum bo najpierw sponsoruje to forum a potem się promuje! Forum się rozwija, ludzie chętniej zaglądają i każdemu jest to na rękę.

Można przeczytać o produktach X czy Y i jest fajnie. Są oczywiście fanboye ale to już inna para kaloszy :)

Uważam, że forum powinno nadal zabiegać o uruchomienie takich działów no chyba, że sklepy, dystrybutorzy czy inne firmy z branży uważają, że to obciach być na RA.
Obciachem to jest NIE być na RA :lol:
[b]Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Avatar użytkownika

Prospero
Znający temat
 
Posty: 1933
Dołączył: 14 lip 2010, 20:56

Prospero napisał(a):Nie mam do sklepów pretensji, że worek Amazonii kosztuje tyle i tyle. Szkoda tylko, że kupując karton czy trzy nie mogę otrzymać rabatu tak jak to było wcześniej. Właśnie takie działanie powoduje, że szukam alternatyw. Dla mnie ADA to marka sama w sobie ale nie wiem czy uda jej się utrzymać na fali bez jej Głównego Sternika na dłuższą metę. (Nie)Stety są dobre alternatywy dla niej. Jedne już prawie niedostępne w Polsce jak np. FERKA (szkoda) inne przeciwnie np. taki CAL, który też sobie chwalę.


Może cena była już tak niska, że sprzedawcy się nie kalkuluje.
Jeśli musiałby domawiać przy takiej ilości, pokryć koszt dostawy (podłoże jest ciężkie, więc niewiele go wejdzie do taniej przesyłki) i jeszcze rabatu, a potem zapłacić vat, podatek dochodowy i koszt obsługi zamówienia i zarobić kilka złotych...to odmówi. Wiadomo.

Prospero napisał(a):Tak po prawdzie to widzę jeden główny trend wszędzie... nikomu nic się nie chce! A jeżeli już się chce to doświadczenia wymieniane są w zamkniętych grupach. W pewnych kwestiach panuje też wszechobecne tabu to i nowym trudniej o wiedzę, która przy odrobinie chęci jest pod przyciskiem... szukaj. Starzejemy się czy jak?


Np. na Forum jest zamknięta grupa dla członków ATP, ale tylko dlatego, że omawiają tam między sobą zbiorniki przygotowywane na IAPLC a te nie mogą być publicznie pokazywane zgodnie z regulaminem konkursu. Zresztą grupa jest otwarta i każdy może do niej dołączyć.

A co co chciejstwa - to może przemilczę :)
A odnośnie tabu - fajny pomysł na nowy wątek do dyskusji :)

Prospero napisał(a):Piotrze, był czas, że pewnie i ja bym tak powiedział, że komuna (10 lat temu) itp. ale patrząc na inne fora te w Polsce jak i za granicą to tam takie działy sponsorowane bez problemu działają. Baa, na jednym polskim forum są firmy i dystrybutorzy, którzy normalnie kiedyś tutaj by na pewno obrzucali siebie błotem a teraz? Tam potrafią być te działy obok siebie ale tutaj? Nie ma! Tam każdy ma swój dział, każdy prezentuje nowości i promocje. Każdy wrzuca do sakiewki tyle ile się należy za taką formę promocji na forum bo najpierw sponsoruje to forum a potem się promuje! Forum się rozwija, ludzie chętniej zaglądają i każdemu jest to na rękę.

Można przeczytać o produktach X czy Y i jest fajnie. Są oczywiście fanboye ale to już inna para kaloszy :)


Masz rację - tak to powinno w cywilizowany sposób wyglądać.

@Prospero napisał(a):Uważam, że forum powinno nadal zabiegać o uruchomienie takich działów no chyba, że sklepy, dystrybutorzy czy inne firmy z branży uważają, że to obciach być na RA.


Wszystko na to wskazuje ;)
mgr biologii, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 10373
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

To może w takim razie warto zrobić promocję dla pierwszego chętnego! A co!? Niech ma! Pierwsze koty za płoty dzięki czemu ma promocję a inni nich płaczą :P

Nie bardzo rozumiem dlaczego wszędzie np. taki dystrybutor lamp led marki X tam się reklamuje a w swoim sklepie ma ofertę konkurencji X i Y a nawet XYZ :) a tu siara!?

To forum ma dużo większy zasięg niż wszystkie inne polskie razem wzięte :) no chyba, że cena była zaporowa? Ja bym dał jedną prostą zasadę. Jedna cena za to samo dla wszystkich bez wyjątku i cudowania i rozdrabniania się na czynniki pierwsze. Musi wypalić! Każdy będzie zadowolony!
[b]Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Avatar użytkownika

Prospero
Znający temat
 
Posty: 1933
Dołączył: 14 lip 2010, 20:56

Cennik jest jawny i niezmienny od wielu lat, wzorowany na stronach z innych branż z podobną liczbą odwiedzin - dostępny w prawym dolnym rogu strony:
https://www.roslinyakwariowe.pl/reklama.html

Przy kampanii na dłuższy okres czasu zniżka to normalna sprawa.

Prospero a może chciałbyś spróbować zabawy w sprzedaż powierzchni reklamowej na stronie za procent od faktury? W sumie to fajny sposób, żeby dorobić - wiem, że masz sporo wydatków związanych z rehabilitacją córeczki może tak będę mógł pomóc. Sam nie mam na poszukiwania za bardzo czasu (są obowiązki zawodowe i społeczne przy stronie) i chętnie bym to zlecił komuś.
mgr biologii, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 10373
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

Andrzej_Nowak napisał(a):[W całej rozciągłości zgadzam się z Twoim zdaniem ale zastanawiam się jakie mogą być powody takiego zachowania polskiego dystrybutora ADA, widzę przynajmniej 2 prawdopodobne powody:

Powód pierwszy:
Polityka marketingowa producenta ADA jest tak skonstruowana że nie pozwala na dużą swobodę działania i dysponowania nazwą marki w ramach lokalnych przedsięwzięć. Działania marketingowe są realizowane centralnie poprzez np. IAPLC i dystrybutorzy maja niejako trochę związane ręce. Podaje to jako przykład ponieważ wiem że np. firma która jest liderem na rynku małych kamer wszelakiego zastosowania (głównie w sporcie) ma bardzo rygorystyczne zasady dotyczące marketingu lokalnego.

Powód drugi:
Strategia dystrybutora opiera się na tym że marka ADA jest tak znana i ma tak dobre jakościowo produkty że "broni się sama" i nie są konieczne żadne działania marketingowe. W tym przypadku jest to działanie dość krótkowzroczne. Jakieś 2 lata temu kiedy na naszym rynku zaczęły pojawiać się nowe ciekawe produkty np. marki Chihiros wiele było komentarzy w stylu "podróbka ADA". Dziś mam wrażenie że udało im się wypracować bardzo przyzwoitą markę i sądzę że mają liczący się udział w polskim rynku. To pokazuje że magia słowa ADA nie jest czymś co ma szansę działać wiecznie. Tym bardziej może dziwić brak zaangażowania polskiego dystrybutora w sytuacji kiedy nikt nie zrobił dla ADA Polska więcej niż firma RA.


Wydaje mi się Andrzeju, że bardziej za taki stan rzeczy odpowiada ten drugi powód.
Nie sądzę by firma ADA strzelała sobie aż tak w kolano wiążąc ręce dystrybutorom marki w reklamie i propagowaniu ich produktów i wizerunku firmy.
Pewnego rodzaju lenistwo jest bardzo często drogą do równi pochyłej w biznesie oraz we wszystkim co robimy.
T.Amano odświeżył oblicze akwarystyki, pchnął ją na zupełnie nowe tory, to sprawiło że w naturalny sposób wypromował swoją markę. Wszędzie o nich było głośno, a dzięki forom akwarystycznym w szczególności takim jak RA ten fenomen mógł rozrastać się i wbijać w świadomość potencjalnych klientów.
Taki właśnie obrót sprawy był przysłowiową wodą na młyn dla dystrybutorów marki, bo reklama w zasadzie robiła się sama. Ten przebieg zdarzeń bardzo szybko powoduje jednak fałszywe poczucie biznesowego bezpieczeństwa w myśl zasady marka obroni się sama.
Oczywiście jeszcze parę lat temu można było spokojnie wychodzić z takiego założenia.
Czas jednak leci do przodu, inne firmy - czyli konkurencja, już dawno małymi kroczkami widząc potencjał tej dziedziny zaczęły działać intensywnie w tym obszarze i dziś sytuacja na rynku jest zupełnie inna. Dlatego też we własnym interesie dystrybutor powinien wykazać znacznie wyższą aktywność, niestety tego nie robi.
Żeby dyskusja nie dotyczyła tylko dystrybutora marki ADA, ten problem dotyczy też i innych firm.
Zupełnie nie rozumiem jak można nie wykorzystywać możliwości jakie daje społeczność skupiona na forach.
Być może nie znam wszystkich aspektów prowadzenia takiego biznesu, a może wspomniane lenistwo i maksyma "jakoś to będzie" staje się coraz częstszym sposobem prowadzenia interesu.
Nie wiem, ja nie oceniam, ja tylko opisuję to co widzę i zastanawiam się dlaczego ?


p.s

@Prospero, Piotr swoim pomysłem dał Ci fajną możliwość. Dobrze podjęta może przynieść potrzebną korzyść.


Avatar użytkownika

aquamateo
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 3090
Dołączył: 04 sty 2010, 23:54

Dzięki pomysłowi Prospero uruchamiamy pilotażowy format reklamowy dedykowany dystrybutorom związanym z akwarystyką roślinną. Każdy z nich otrzyma dział sponsorowany na próbę - jeśli będzie zainteresowany to zainwestuje w rozwój naszego Forum. Przez najbliższe miesiące przetestujemy czy to ma rację bytu.

Liczę na Wasze wsparcie i zadawanie pytań w działach co z pewnością zmobilizuje firmy do stałej aktywności i dostarczania nam nowinek na temat swoich produktów.

Prospero poświęcił swój czas na zbadanie tematu pro publico bono.
Za co dziękuję mu w imieniu redakcji i wszystkich użytkowników Forum.
mgr biologii, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 10373
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

Dzięki Piotr!

Mam nadzieję, że pomysł wypali co pozwoli na jeszcze większą integrację producentów, dystrybutorów sprzętu i chemii oraz sklepów z akwarystami :) oraz dodatkowo pozwoli dalej rozwijać się redakcji RA.
[b]Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Avatar użytkownika

Prospero
Znający temat
 
Posty: 1933
Dołączył: 14 lip 2010, 20:56







Powiązane tematy


Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 400 gatunków i odmian roślin. Ponad 10 000 produktów z wysyłką w 24 godziny lub
odbiorem osobistym w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).)
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Copyright © 2001-2019 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.