Warto zobaczyć


Ranking akwariów

Obejrzyj ranking akwariów i oddaj swój głos
 
Forum dyskusyjne
Ponad 45 000 akwarystów wymieniających swoje doświadczenia i dzielących się wiedzą na forum.
Galerie, recenzje, nowości i ciekawostki.
 
Ten dział Forum przegląda 48 użytkowników:
8 zalogowanych, 0 ukrytych i 40 gości
Jesteś tutaj: SerwisForumAranżacjaGaleria naszych akwariów


250l - BN/T - michalkrk



Opisy i prezentacje naszych zbiorników.
Dzienniki prowadzenia akwarium.
Galeria naszych akwariów.

09 sie 2017, 22:33 250l - BN/T - michalkrk  (#1)  

DSC_0820.JPG

Witam wszystkich ,zakladam akwarium ala iwagumi i tak;
Szklo 100x50x50 10mm fullopt
Podloze: Amazonia 4x9l plus dalem w ponczochach zony powersand special M 6L
Filtr jest eheim 2275 napakowalem do niego sporo keramzytu ,narazie czeka
Oświetlenie: Lampa aquel leddyslim 36w plant ,jak bedzie malo to kupie druga
Narazie bedzie suchy start, aby heniek sie trochę ukorzenił i to chyba narazie tyle



michalkrk
Początkujący
 
Posty: 18
Miasto: Kraków

 



Fajne skały :)



Żabek
Początkujący
 
Posty: 49
Miasto: Wrocław

DSC_0825.JPG

DSC_0824.JPG


Witam ponownie,mam pytanie ,po wsadzeniu glownie malego henka zauwazylem lekkie zżółknięcia przy podstawie ,niektore roslinki w zelu byly lekko przyzolkniete ,bede to rwal z czasem :roll: czy henio sobie poradzi?



michalkrk
Początkujący
 
Posty: 18
Miasto: Kraków

Prosilbym o porade jaka rosline wybrac do posadzenia w szczelinach skal ,daloby to ciekawy efekt pozdr.



michalkrk
Początkujący
 
Posty: 18
Miasto: Kraków

Henia dobrze zraszaj a akwarium przykryj jakąś folią żeby wilgoć nieodparowywała. Miedzy skały polecam monte carlo, u mnie zdaje egzamin.

Wysłane z SM-G920F przy użyciu aplikacji mobilnej roslinyakwariowe.pl




maciekm88
Zainteresowany tematem
 
Posty: 211

Dzieki za odpowiedz ,roslinki sa zraszane a akwa pod folia stretch :)



michalkrk
Początkujący
 
Posty: 18
Miasto: Kraków

Mój heniek z żelu też był zżółknięty jak to sądziłem, ale szybko odbił i ładnie rośnie, tylko ja startowalem tradycyjnie. Zaczął ładnie się krzewić po drugim przycięciu.

Avatar użytkownika

dimmus
Stały bywalec
 
Posty: 454
Miasto: okolice Opola

Narazie póki co roslinki rosna ,nabraly zieleni ,zwiekszylemm czas swiecenia do 12h a heniu nabiera przyrostow w oczach :) ,do stawary przy przedniej szybie postanowilem podac troche bakterii tetry filter active ,mam nadzieje ze nie zaszkodzi



michalkrk
Początkujący
 
Posty: 18
Miasto: Kraków

 



Mala aktualizacja ,akwa zalane od jakiegos czasu ,dolozylem lampe Chihiros a901 ,zalozylem wstretna gabke na wlot filtra poniewaz zjadlo mi dwie redy :x ,zaczalem kombinowac z podawaniem fosfo i chyba przez to wywalilo mi zielenice plus pyl i glony pedzelkowate ,nastapila zmiana planow i podaje tropice specialized 3clik /dz plus seachem potas nakretke /dz ,w rezultacie wszystko dostalo kopa a duzy heniek posadzony z tylu rosnie w oczach :mrgreen: ,juz nie moge sie doczekac sciany z henka hehe :lol: ,tak wiec glony w odwrocie ,atak trwal jakies 3-4dni .
Zaczynam sie ogladac za jakimis nozyczkami typu fala bo chyba zbliza sie ten czas :) a nuż zacznie sie maly henio szybciej krzaczyc :D ,narazie to chyba tyle pozdr.
DSC_00011.jpg

DSC_00022.jpg

DSC_00033.jpg

DSC_444.jpg



michalkrk
Początkujący
 
Posty: 18
Miasto: Kraków

Akwarium super.

Z moich doświadczeń z "heńkiem" to już ostatni dzwonek na jego przycięcie, bo to będzie chwila jak pójdzie w górę i będzie go później ciężko utrzymać jako cały ładny zielony dywanik.

Avatar użytkownika

Akaruz
Poznaje temat
 
Posty: 83
Miasto: Kraków

Ooo widzisz, a ja sie zastanawiam ciac, czy czekac. Heh, dzieki za cenna rade :mrgreen:



michalkrk
Początkujący
 
Posty: 18
Miasto: Kraków

Akaruz napisał(a):Akwarium super.

Z moich doświadczeń z "heńkiem" to już ostatni dzwonek na jego przycięcie, bo to będzie chwila jak pójdzie w górę i będzie go później ciężko utrzymać jako cały ładny zielony dywanik.


Dopóki nie wyciągnie go wyporność wody nie jest za późno :) Tylko że jak będziesz tak zwlekał to będziesz musiał oglądać przez jakiś czas przyżółkłe łodygi :). Henia trzeba ciąć często, nawet jak wizualnie na pierwszy rzut oka tego nie potrzebuje.


Avatar użytkownika

Rfck
Zaawansowany użytkownik
 
Posty: 992
Miasto: Gdańsk/UK

Co masz na myśli pisząc "zaczalem kombinowac z podawaniem fosfo "? Pytam bo sam walczę z zielenicami.

Avatar użytkownika

pt123
Zainteresowany tematem
 
Posty: 164
Miasto: Kraków

Jako ze w testach ciagle P null a wszyscy, ze aktywne to lej do slupa ..to lalem i majac azot kolo 20 a fosfor 0,25 0,5. Jak mi wywalilo na zielono to masakra wiec postawilem na Tropica spec. i zobaczymy co bedzie. Narazie azot zbilo mi do 5 a fosfor do 0,25 i nic nie robie. Teraz dla odmiany pojawily sie krasnale copsopogon, ze niby malo co2 wiec oprocz wspomnianego, leje carbo 10ml/dz. Troche pyla mi szyby, ale nie ma tragedii. Pewnie przez mikro w malo dojrzalym akwa..



michalkrk
Początkujący
 
Posty: 18
Miasto: Kraków

11.jpg

Mala aktualizacja ,heniek rosnie duzy jak i maly ,szyby pyla ,krasnale mam nadzieje w odwrocie ,po aplikacji carbo zdychaja az milo ,tyle ze z usuwaniem ich jest troche zabawy
Szklana rurka zasilajaca filtr wyleciala z akwa poniewaz bardzo mocno ograniczala przeplyw wody ,po zalozeniu eheimowskiej filtr nabral impetu ,musze poszukac szklanej z wieksza iloscia
otworow :D
Kupilem sobie test ca-mg ,i ku mojemu zdziwieniu Ca wyszlo 90! a magnez zero :shock:
postanowilem kupic magnez aquaforestu 750g 26pln do wlasnego montazu :) ,rozrobilem lyzke stolowa w litrze i do akwa ,podbilo mg do 15ppm i tyle narazie zostawie czyli Ca90 Mg15 Gh12
po podmianie Ca napewno spadnie ,SCENERY STONE rządzi :mrgreen: ,na youtubie tez sie kilku zdziwilo :D ,tak wiec zobacze co sie bedzie dzialo i albo to zostawie ,wywale kamienie a moze zaczne podmieniac wodą RO ,taka mala uwaga po podaniu magnezu duzy heniek dostal turbo :lol:
i moze krasnale i pylenie ma cos z tym wspolnego .. :roll: ,to chyba narazie tyle ,pozdr. :)



michalkrk
Początkujący
 
Posty: 18
Miasto: Kraków

Witam, maly update, a wiec.. duzy henio w natarciu :D ,bedzie przycinka ,jak ktos chetny resztki oddam w dobre rece :) ,dolozylem phenix moss ,kupilem ostatnia w RA troche bidna ale dojdzie do siebie :mrgreen: ,lokalizacja z prawej na kamieniach .
Glony troche odpuscily zwlaszcza krasnale ,jesli chodzi o nawozenie to:

Tropica specialized 5klikow/day ,jakby ktos posiadal wiedze na temat jej pierwiastkowej zawartosci bylbym wdzieczny ,zwlaszcza makro
Fosfor 0,3-0,4ppm /d (na rano zostaje mi go 0,5 ppm a azotu 5ppm ,zastanawiam sie nad podbiciem do 10az-1fos)
Potas co drugi dzien wg.producenta ,utrzymuje kolo 20ppm
Mg rozpuszczam co tydzien dwie lyzki czyli okolo 20ppm
Carbo 10ml/d
Czy ktos z Was stosowal Siporax Sery ? Zastanawiam sie nad wymiana keramzytu na cos ew. lepszego .. :)
Ok, biore sie za cotygodniową podmianke wody,pozdr. :mrgreen:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg



michalkrk
Początkujący
 
Posty: 18
Miasto: Kraków

Witam ,zrobilem kilka zmian a mianowicie..
zmodyfikowalem uklad wkladow w filtrze ,kupilem 3l Siporaxu SERY ,ktore idealnie wkomponowaly sie w dwa koszyki ,kupilem rowniez gabke fine niebieska ktora docialem na wymiar ,zatem uklad wkladow idac od dolu leci tak ,gabka fine ,fizelina a na koniec dwakoszyki siporaxu biologia ,oczywiscie mam gabke na wlocie i seria wstepny w filtrze ,po operacji troche zmetniala mi woda ale juz powoli wraca do siebie :)
Pojawila mi sie sinica ,maly fragment przy dyfuzorze ,doradzcie co z ia zrobic ,polac czyms czy co :roll: ,jak zobaczylem w tesco zwyciezki zbiornik konkursowy Marcina Zajaca porosniety caly sinica to sie przerazilem :? ..chyba bym sie zalamal :|
podnioslem fosor i azot ,pylenie szyb jest teraz znikome :mrgreen:
bardzo fajnie zaczal sie kotwiczyc mech do skaly ,tak jakby w nia wrastal :mrgreen:
to chyba tyle pozdr.
1.jpg

2.jpg

3.jpg



michalkrk
Początkujący
 
Posty: 18
Miasto: Kraków

Witam update :)
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg



michalkrk
Początkujący
 
Posty: 18
Miasto: Kraków

Bardzo ładny.

Avatar użytkownika

Oman
Poznaje temat
 
Posty: 143
Miasto: Radzionków







Powiązane tematy
  • 250l - Mój pierwszy raz - Marcin

    Witam Was serdecznie, Pozwólcie, że się przedstawię. Mam na imię Marcin i chciałbym zaprezentować Wam moje pierwsze w życiu akwarium. Już od dziecka zawsze marzyłem o posiadaniu akwarium, lecz nieste...

    Wyświetlenia: 3532 | Odpowiedzi: 52czytaj więcej...

  • 250l - Roots and Stones 2 - ynfqaab

    Witajcie przedstawiam Wam nowy aranż. Wymiary akwarium - 100x50x50 Optiwhite Szafka made by roslinyakwariowe.pl Skały i korzenie manten stone i tree wood Aranżacja: Ancient Stone Oświetlenie - sanris...

    Wyświetlenia: 1640 | Odpowiedzi: 8czytaj więcej...

  • 250l - Kamienie i korzenie - Bart

    Po 20 latach powróciłem do tego hobby. Taki jest początek. Dużo chaosu. Wymiary akwarium + objętość: 120x45x45 Oświetlenie: świetlówki 2x54W + 1x40W Nawożenie: firmy Akwarium-net.pl: Potas 80 ml na...

    Wyświetlenia: 1305 | Odpowiedzi: 5czytaj więcej...

  • 250l - No Rock Inside - Paweł K.

    Chciałbym przedstawić moje drugie akwarium roślinne. Akwarium zalane 29.04.2017. Fauna i flora została przełożona z mojego poprzedniego akwarium "Cave" - 180L. Akwarium ma być typowym holend...

    Wyświetlenia: 4964 | Odpowiedzi: 18czytaj więcej...



Serwis roslinyakwariowe.pl


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad 44 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się naszym doświadczeniem. zamów e-Magazyn na e-mail

Salon firmowy w Krakowie

Zapraszamy do odwiedzin naszego sklepu i galerii
akwariów w Krakowie przy ul. Wielickiej 42a.

Poniedziałek-piątek: 11:00 - 19:00
Sobota: 10:00 - 14:00

mapa dojazdu


Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Kordek, marlowe, mkrzeminski, na1910, piwkes, PMA, Yahoo [Bot] i 40 gości