Jesteś tutaj: Serwis Forum Aquascaping Nasze akwaria


030l - Piotr Piechniak



Galeria naszych akwariów roślinnych.
Opisy i dzienniki prowadzenia. + nowy temat

05 gru 2005, 20:37 030l - Piotr Piechniak  (#1)  

Wymiary:
50x20x30 cm

Oswietlenie:

jakas dupna swietlowka 14 W :D

Nawozenie:

narazie brak...
moglby mi ktos powiedziec jaki mam nawoz zastosowac ? bo juz sie gubie w tym ( swiezy jestem ) w czwartek bedzie symfonia zlota z sklepie w moim miescie i sie zastanawialem nad tym... cos tam slyszalem o PPMD ale musze o nim doczytac... pomozcie mi rozwiazac ten problem.

CO2
bimbrownia... zrobiłem i podłączyłem pod filtr FANmini, pomimo, że nie znam kh i TwW :/ nie mam testow i nawet nie wiem co to oznacza...
TwW - to chyba twardosc wody
a kh - nie mam pojecia... ( moze mi ktos napisac ? :D )

Podloze:
zwir - ma chyba z 8 lat juz ten zwirek...

Paramtery wody:
?

Temperatura:
25 *C

Filtracja:

Aqua el - FANmini.
Dzis kupilem dopiero... akwa ma juz tydzien. Do tej owiewki zamontowalem nawozenie CO2. tzn wzialem lutownice i wypalilem w tym dziurke na grubosc rurki od biombrowni i wlozylem na styk - na 2mm wystajacy. i babelki co2 leca sobie po akwarium...

Gatunki roslin:
opisze w nastepnym poscie bo nie znam wszystkich jeszcze. Jest ich 15.

Gatunki ryb:
12x gupik :D - jako ze nie znalem parametrow wody i uzywalem co2 i gupik to jak biala myszka do testow...
3x kirysek - kocham ta rybke

---
jak sie dowiem wszytskich parametrow i do czego one sluza i jak je sie wykorzystuje :D to zamieniam gupiki na 20x brzanka sumatrzanska :-) - swietne rybki :)

Zdjecia:

dwa takie ogolne...
Obrazek

Obrazek

enjoy...
czekam na opinie, komentarze, rady, pytania i na calą resztę :D

Avatar użytkownika

c4sper
Poznaje temat
 
Posty: 119
Dołączył: 26 lis 2005, 01:56
Miasto: Miętne

05 gru 2005, 20:52   (#2)  

Heyah!

Akwarium zrobilo na mnie dobre wrazenie, jak czytalem opis myslałem ze bedzie przerazajaco a tu taka niespodzianka :D:D:D


Pozdrawiam i zycze dalszych sukcesów w akwarystyce
chętnie poznam akwarystów z okolic 3miasta jak i z reszty Polski
moje gg 3916637
---------------------------------------
Pozdrawiam
Krzychu



Bauer1000
Początkujący
 
Posty: 41
Dołączył: 27 maja 2005, 20:29
Miasto: Rumia

05 gru 2005, 20:58   (#3)  

opis musi naprawde brzmiec tragicznie... bede powoli poznawac sekrety akwarystki :D jak bylem maly i mialem akwa to co tydzien szorowalem to akwarium cale wylewajac wode i wszysto czyszczac doszczetnie... teraz juz weim ze to jest be! :D moze za prae lat sie dowiem czegos o nawozie PPMD :D

Rosliny w tym baniaku 3 dni temu dostalem dopiero bo na allegro kupilem ale jak sie troche rozrosna to podrzuce nowe zdjecia...

moze mi ktos powiedziec do jakiej temp mam ogrzewac akwa ? jakas jest najbardziej odpowiednia dla roslin i rybek :D ? ( wiem ze to glupie pytanie nie musicie mnie uswiadamiac... )

Avatar użytkownika

c4sper
Poznaje temat
 
Posty: 119
Dołączył: 26 lis 2005, 01:56
Miasto: Miętne

06 gru 2005, 17:32   (#4)  

Co do oznaczen skrotow KH, GH, TwW, TwO to wystaczylo wpisac je w google :/
KH to twardosc weglanowa (po polsku TwW)
GH to twardosc ogolna (po polsku TwO)
wiecej znajdziesz tu: http://www.artnet.com.pl/lkozicki/thekr ... em.html#kh

A nawoz PPMD to nawoz "samorobka".



elfir
 

06 gru 2005, 19:49   (#5)  

aha a nawoz samorobka z uzyciem symfonii zlotej to dobry nawoz ?

Avatar użytkownika

c4sper
Poznaje temat
 
Posty: 119
Dołączył: 26 lis 2005, 01:56
Miasto: Miętne

06 gru 2005, 20:34   (#6)  

ja uzywalem nawoz z SZ i mi sie dobrze sprawowal, ale teraz testuje supraflore complex ciekawe co jest lepsze
chętnie poznam akwarystów z okolic 3miasta jak i z reszty Polski
moje gg 3916637
---------------------------------------
Pozdrawiam
Krzychu



Bauer1000
Początkujący
 
Posty: 41
Dołączył: 27 maja 2005, 20:29
Miasto: Rumia

16 gru 2005, 17:05   (#7)  

ehhh ma szybkach mi sie pojawil zielony nalot - glony...
moglby ktos mapisac jak to zwalczyc i czym to jest spowodowane w moim akwa ?

Avatar użytkownika

c4sper
Poznaje temat
 
Posty: 119
Dołączył: 26 lis 2005, 01:56
Miasto: Miętne

16 gru 2005, 17:39   (#8)  

zwalcza sie najlepiej reka i karta telefoniczna. Schodzi cudownie!



elfir
 

17 gru 2005, 13:46   (#9)  

to je trzeba skrobac ?
ja myslalem ze to jakies niedobory sa i mam cos zastosowac i same zginą :/

edit:
a zeby to zeskrobac to mam spuszczac wode ? jak tak to ile ? calosc ?

jezeli w takim malym akwa mam problem to nie wiem czyu kupowac sobie 126 litrow.... a mialem po sylwestrze kupowac...

Avatar użytkownika

c4sper
Poznaje temat
 
Posty: 119
Dołączył: 26 lis 2005, 01:56
Miasto: Miętne

18 gru 2005, 17:45   (#10)  

Mysle ze glony na szybach rosna w 80% akwariow.
Ja akurat skrobie szyby przy okazji podmiany wody, ale to nie ma znaczenia.



elfir
 

18 gru 2005, 20:04   (#11)  

no ja tez poczekalem do podmiany. przy okazji lekka przycinka i oczywiscie te glony z szyb, nawet troche palcami chcialem z lisci roslin "zeskrobac" ale jakos nie wiem czemu nie dalo rady... trzymaja sie te glony... ale na nowych lisciach glonow nie widze, wiec jak troche podrosna jeszcze to utne podstawe i wyrzuce i bede mial bez glonow :-) a szybki to 2 minuty w 30 litrowym akwa :P
po sylwku moze 130 bede mial :-) juz mam na akwarium ale poczekam az nazbiera sie zebym z pokrywa kupil.

jezeli dostarczam co2 z bimbrowni, swiatlo mam 0,5 W na litr a mam dwa gatunki roslin ktore mi marnieja to chodzi o nawoz ??

w tym tygoniu pojde po symfonie zlota do sklepu i sprobuje cos wykminic... ale chce sie jeszcze upewnic

Avatar użytkownika

c4sper
Poznaje temat
 
Posty: 119
Dołączył: 26 lis 2005, 01:56
Miasto: Miętne

19 gru 2005, 14:33   (#12)  

Czekam na nowe fotografie, bo na tych akwarium jest przedstawione 3 dni po zasadzeniu roślin.

Przydałoby się popracować nad aranżacją.

Pozdrawiam
Dziad Borowy



Dziad Borowy
 

19 gru 2005, 16:34   (#13)  

z trzydziestki juz nie wrzuce fotek bo aranzacji nie bedzie :P tzn nie bedzie lepszej bo to tylko zeby mi sie troche roslinki rozrosly zanim kupie 126 litrow

i beda sobie narazie rosly, zeby pomkupnie nowego akwa nie bylo w nim zbyt pusto.

Avatar użytkownika

c4sper
Poznaje temat
 
Posty: 119
Dołączył: 26 lis 2005, 01:56
Miasto: Miętne

13 sty 2006, 01:25   (#14)  

w sumie juz od dwoch tygodni stoi nowe akwa - 126 l ale wypisze jeszcze roslinki z poprzedniego:

1. cryptocoryna balansea
2. saggitaria subulata
3. echinodorus ozelot green
4. anubias nana
5. ludwiga repens
6. cabomba carolinae
7. hygrophila polysperma
8. bacopa monieri
9. valisineria rubra
10. ricca fluitans
11. pistia
12. nie wiem
13. nie wiem
14. nie wiem

kazda nazwa pewnie jest lekko przekrecona ale nie mam glowy do laciny :-)
hop sa sa

Avatar użytkownika

c4sper
Poznaje temat
 
Posty: 119
Dołączył: 26 lis 2005, 01:56
Miasto: Miętne

23 sty 2006, 22:23 Re: 030l - Piotr Piechniak  (#15)  

c4sper napisał(a):Nawozenie:[/b]
narazie brak...

no przeciez masz nawozenie... bimbrownia az kipi :)
z innymi odzywkami... uwazaj przy takim litrazu.



femko
 

24 sty 2006, 20:53   (#16)  

juz nie ma co uwazac bo ten zbiornik sluzy jako kwarantanna
hop sa sa

Avatar użytkownika

c4sper
Poznaje temat
 
Posty: 119
Dołączył: 26 lis 2005, 01:56
Miasto: Miętne

25 sty 2006, 21:21 Nawóz  (#17)  

Moim zdaniem najlepiej zastosować nawóz Aqua Art - Planta Gainer Pro Macro i AquaArt - Planta Gainer Ferro :wink:



P.przemek
 

10 lut 2006, 22:12   (#18)  

Każdy nawóz jest dobry na swój sposób :!: :!: :!:
A odnośnie zmiany baniaczka na większy - to cieszę się że niezmieniłeś zdania obserwując wzrost glonów w zbiorniku 30 litrowym
Im większy litraż tym mniej kłopotu - przynajmniej ja tak myślę :mrgreen:
Obrazek

Avatar użytkownika

tom.pol
Poznaje temat
 
Posty: 116
Dołączył: 16 mar 2005, 11:50
Miasto: Lublin / Bruxela

11 lut 2006, 13:52   (#19)  

niekoniecznie.
w mniejszym akwa maly blad z nawozeniem kosztuje Cie nowa aranzacją :D
dlatego oprocz CO2 nie nawozilem trzydziestki
teraz robie z niej krewetkarium :D
moze niedlugo fota bedzie :D
hop sa sa

Avatar użytkownika

c4sper
Poznaje temat
 
Posty: 119
Dołączył: 26 lis 2005, 01:56
Miasto: Miętne

12 lut 2006, 17:18   (#20)  

Będę czekał :D
Może ja zrobie u siebie jedno niewielkie krewetkarium :?
Obrazek

Avatar użytkownika

tom.pol
Poznaje temat
 
Posty: 116
Dołączył: 16 mar 2005, 11:50
Miasto: Lublin / Bruxela

12 lut 2006, 23:56   (#21)  

30 byla nieszczelna lekko i po kroplami wyciekala wiec ja wymienilem na 25 l ( mialem na strychu stare ) - umylem, nalalem wody z akwa wiekszego i czekam na krewetki - beda w walentynki. :-) jak zdobede aparat to cykne jakies zdjecie. narazie sa tam same granity i troche zasterofilii ale tam bedzie tylko eleocharis accicularis jak nazbieram troszke na niego, bo ostatnio splukany jestem...
hop sa sa

Avatar użytkownika

c4sper
Poznaje temat
 
Posty: 119
Dołączył: 26 lis 2005, 01:56
Miasto: Miętne

14 maja 2006, 23:33   (#22)  

Bombowo wygląda to akwarium, skąd pozyskać takie ładnie wyglądające roślinki bo w moim mieście w sklepach sprzedają jakieś koszmarne ochydztwa.



sonic01
 

17 maja 2006, 17:24   (#23)  

Świetna kondycja roślin.
Akwarium świetnie się prezentuje,lecz bez tej bimbrowni na wiarzchu.



BYNTAS
 

18 maja 2006, 20:47   (#24)  

rosliny byly zakupionu u mirkocisa na allegro i w sklepie w moim miescie
hop sa sa

Avatar użytkownika

c4sper
Poznaje temat
 
Posty: 119
Dołączył: 26 lis 2005, 01:56
Miasto: Miętne

11 cze 2006, 11:02   (#25)  

A czy przy takim oświetleniu roślinki Ci bąbelkują :roll: ??



Gość
 







Powiązane tematy
  • 030l - HT na podłożu Platinum Soil - Adamsky41

    Witajcie. Po 9 miesiącach kombinacji z nawożeniem na podłożu Rotala Maflora Intense, w tym EI, poddałem się i zdecydowałem się na restart na podłożu Platinum Soil. Mam zamiar nawozić to akwarium tak ...

    Wyświetlenia: 1099 | Odpowiedzi: 11 czytaj więcej...

  • 030l - BN/T - Kaczmar202

    Chciałbym zaprezentować swoja kostkę aquaela. Wymiary: 29x29x35 Oświetlenie: początkowo aquel sunny, teraz chihirios rgb a plus Podłoże: aquaart substrat pro Nawożenie: potas, później albo tropica alb...

    Wyświetlenia: 2570 | Odpowiedzi: 30 czytaj więcej...

  • 030l - Mała niby sosna - Stompek

    Witam starych i nowych forumowiczów, chciałbym wam zaprezentować moją kostekę, niestety musiałem zrobić mięki restart, akwarium przez miesiąc było pod opieką teściowej tzn tylko karmiła rybki. Akwari...

    Wyświetlenia: 2143 | Odpowiedzi: 21 czytaj więcej...

  • 030l - Natura - Mario

    Akwarium: 40x30x25 (30L) Filtracja: Aqua Szut kaskada Oświetlenie: DYI 18 Power Led Ogrzewanie: 20W Podłoże: Aqua Substrate II Nawożenie:Linia Aqua Art Flora Micranthemum "monte carlo" Pogo...

    Wyświetlenia: 871 | Odpowiedzi: 5 czytaj więcej...

  • 243l - Piotr Topolski - Silence

    Jak wcześniej już obiecałem prezentuje akwarium którym zająłem 102 miejsce w tegorocznym konkursie IAPLC Akwarium - 90x60x45 optiwhite 10mm Oświetlenie - Ada Solar RGB Filtracja - Oase Biomaste...

    Wyświetlenia: 1566 | Odpowiedzi: 25 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5

Copyright © 2001-2020 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.