Jesteś tutaj: Serwis Forum Aquascaping Inspiracje


[182] Nowy świat by artur_89



Aquascaping - zasady aranżacji: trendy, style, inspiracje. Układanie kamieni i korzeni. + nowy temat

30 sie 2010, 20:34 [182] Nowy świat by artur_89  (#1)  

Witam, niestety po serii upałów poprzedni aranż upadł :roll: dlatego postanowiłem, stworzyć coś nowego prawdopodobnie aranżacja będzie już na IAPLC 2011, lub jakiś inny konkurs.

Objętość: 90x45x45 [182l] OW
Oświetlenie: 2x39W Philips Aquarelle 10000K T5 + 1x39W Philips 865 6500K T5
Nawożenie: szwagrowski NPK oraz nawozy Easy Life
CO2: butla wysokociśnieniowa, dyfuzor ze spiekiem ceramicznym
Podłoże: ADA Amazonia I (27 litrów)
Wystrój: korzenie + kamienie Frodo Stone
Parametry wody: pH ok. 7-7,5
Temperatura: 26-28 stopni *C
Ogrzewanie: brak
Filtracja: filtr zewnętrzny Tetra tec ex 700. wkłady (gąbki-ceramika-ceramika-lawa wulkaniczna), filtr zewnętrzny Fluval 205, dodatkowo Koralia I dla lepszej cyrkulacji
Podmiana wody: co tydzień 40%

Flora:

- Cryptocoryne wendti green
- Anubias barteri var. nana
- Cryptokoryne Parva
- Hedyotis salzmannii
- Bolbitis
- Lobelia cardinalis mini
- Blyxa japonica
- Ludwigia brevipes
- Rorippa aquatica
- Taiwan moss


Fauna:
- Otocinclus affinis .
- Loricaria
- Krewetki Amano
- Neon simmulans
- Bystrzyk Amandy
- Microrasbora (ostatki z upałów :neutral: )

Co do aranżacji to na pewno trochę się zmieni, jakaś roślina dojdzie koło korzenia na środku, żeby go lekko stonować. I tutaj do Was sprawa, poproszę propozycję, odpada Anubias itp. raczej roślina średniego planu. Pozdrawiam.
Załączniki
akwa 1.jpg
1 tydzień ;)
Rodzisz się - płaczesz, a świat się cieszy.

Umierasz - świat płacze, ale ty możesz osiągnąć wielkie wyzwolenie.

Avatar użytkownika

artur_89
Znający temat
 
Posty: 1585
Dołączył: 06 kwi 2007, 16:05
Miasto: Jaworzno

03 wrz 2010, 00:11   (#2)  

Bardzo ładnie się zapowiada. Lubię takie akwaria i trzymam kciuki.

Pozdrawiam
George Best- Belfast Superboy!

Obrazek

Avatar użytkownika

psicho
Zainteresowany tematem
 
Posty: 241
Dołączył: 27 maja 2006, 20:42
Miasto: Tarnów

04 wrz 2010, 08:25   (#3)  

Mi się podoba, jak zarośnie na pewno będzie cieszyć oko!



Anonim 1811
 

04 wrz 2010, 22:31   (#4)  

Dzięki chłopaki :wink: Wczoraj była 1 przycinka łodygowców, może dorzucę w następnym tygodniu jakąś V. nana.

Takie małe pytanie, czy jak startujecie na dojrzałej Amazonii i z dojrzałymi filtrami, macie jakieś problemy z wodą i glonami :?:
Rodzisz się - płaczesz, a świat się cieszy.

Umierasz - świat płacze, ale ty możesz osiągnąć wielkie wyzwolenie.

Avatar użytkownika

artur_89
Znający temat
 
Posty: 1585
Dołączył: 06 kwi 2007, 16:05
Miasto: Jaworzno

05 wrz 2010, 20:06   (#5)  

Raczej nie ma takich problemów. Glony zawsze mogą się na początku zdarzyć, ale woda powinna być ok.



Anonim 1811
 

05 wrz 2010, 21:05   (#6)  

Mnie tez się podoba, jak zarosnie bedzie miód! Mój klimat.....

Avatar użytkownika

Grzesiek Mosurek
Poznaje temat
 
Posty: 70
Dołączył: 18 maja 2004, 10:00
Miasto: Kraków

05 wrz 2010, 21:10   (#7)  

zapowiada się ciepły klimacik korzonki zostaną gołe jak teraz bo jest Ok w sumie
Więcej o 450L kliknij w bańkę
Obrazek

Avatar użytkownika

kylon
Poznaje temat
 
Posty: 106
Dołączył: 06 sie 2009, 17:56
Miasto: Opoczno

19 wrz 2010, 20:05   (#8)  

Dzięki za opinie chłopaki :wink:

Mały update :wink: Pojawiło się trochę krasnorostów, ale nie rosną w zatrważającym tempie, raczej są tylko na roślinach wolno rosnących i sprzęcie. Ogólnie pozytywnie jak na razie. Doszło parę nowych roślin. Blyxa dopiero odbiła po miesiącu i w końcu wyłonił się Hedyotis, koło Ludwigii.

Obrazek
Rodzisz się - płaczesz, a świat się cieszy.

Umierasz - świat płacze, ale ty możesz osiągnąć wielkie wyzwolenie.

Avatar użytkownika

artur_89
Znający temat
 
Posty: 1585
Dołączył: 06 kwi 2007, 16:05
Miasto: Jaworzno

19 wrz 2010, 20:17   (#9)  

Śliczne......

Avatar użytkownika

Przemus_M
Poznaje temat
 
Posty: 66
Dołączył: 07 wrz 2010, 16:48
Miasto: Świnoujście

07 lis 2010, 21:45   (#10)  

Mała aktualizacja. Glonów na roślinach brak, natomiast panosza się na Frodo Stone, przez co pozwalam mchu, żeby je obrastał, pogodziłem się z ich "stratą". :wink: Trzeci plan jest, aczkolwiek odbija, co sprawne oko wychwyci, musiałem go zagęścić. C. parva powoli sobie rośnie, do stycznia myślę będzie fajny trawnik. Poza tym to wszystko super.

Pozdrawiam.

Chyba 1 raz ze zdjęcia jestem zadowolony jak na małpkę :wink:


Obrazek
Rodzisz się - płaczesz, a świat się cieszy.

Umierasz - świat płacze, ale ty możesz osiągnąć wielkie wyzwolenie.

Avatar użytkownika

artur_89
Znający temat
 
Posty: 1585
Dołączył: 06 kwi 2007, 16:05
Miasto: Jaworzno

07 lis 2010, 21:49   (#11)  

Bardzo ładnie! Podoba mi się rozmieszczenie roślin.Gratulacje!

Avatar użytkownika

sebolerro
Aktywny użytkownik
 
Posty: 536
Dołączył: 24 cze 2009, 14:17
Miasto: Bydgoszcz







Powiązane tematy
  • Nowy projekt roślinnej 80l

    Witam wszystkich. Dzisiaj postanowiłem zrobić restart mojej 112 tym razem na podłożu H.E.L.P Advanced Soil Plants i 100 % wody ro z mineralizatorem firmy VIMI w związku z czym przygotowałem sobie mały...

    Wyświetlenia: 2235 | Odpowiedzi: 35 czytaj więcej...

  • 1470l - Nowe mieszkanie nowy salon i aranżacja japan

    Cześć. Mam na imię Darek jestem z Bielska. Z racji ze powoli i dopiero kończę remont mieszkania i ma sie w nim znajdowac zbiornik, zakładam ten temat raczej bardziej w formie pomocy dla siebie samego...

    Wyświetlenia: 24665 | Odpowiedzi: 203 czytaj więcej...

  • Nowy hardscape - kviatek

    Szybka aranżacja z tego co było pod ręka. Szkiełko 25x25x40 znalezione bo ktoś wyrzucił. Będzie to DSM start. Cała skala będzie pokryta mini pelia a po lewej stronie Eleocharis xingu IMG_0430.JPG ...

    Wyświetlenia: 2899 | Odpowiedzi: 1 czytaj więcej...

  • Nowy projekt Ada M

    Witam jestem na topie zakładania nowego baniaka i jeszcze waham sie czy to bedzie 36x22x26 czy 40x25x25 a swiatło ma być w obu przypadkach 2x8W T5 belka. Jak myślicie jaki baniak bedzie dobry na biu...

    Wyświetlenia: 712 | Odpowiedzi: 1 czytaj więcej...

  • 025l - Podwodny świat - Mateusz Cedro

    Witam, przedstawię wam moje akwarium, ale nie do końca bo jestem początkującym akwarystą. Pojemność akwarium:25l Żwir: -biały -czarny Preparaty które używam do akwarium: -Tropical Antychlor (żadko) -...

    Wyświetlenia: 504 | Odpowiedzi: 4 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 400 gatunków i odmian roślin. Ponad 10 000 produktów z wysyłką w 24 godziny lub
odbiorem osobistym w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).)
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Copyright © 2001-2019 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.