Tetra oczko wodne
Jesteś tutaj: Serwis Forum Aranżacja Aquascaping


13l - The roots - Łukasz M.



Aranżacja akwarium - zasady, trendy, style. Inspiracje i ciekawostki dla aquadesignerów. Próbne projekty.
Hej :D
Już nastąpiła zmiana w górach http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje ... 57193.html

Teraz czas na korzenie w mini S :D

Trochę danych:
Szkło: Blau Cubic 13l 31x18x24
Oświetlenie: Aquasky by Dzejson90
Filtracja: Tetra Ex 700
Podłoże: "stare dno" Rataja (część nowego na spód i reszta z poprzedniego akwa na wierzch), drobny żwirek
Ogrzewanie: brak
Co2: zestaw z butlą, podawane przez dyfuzor Zen 15mm
Nawożenie: linia Rataja, na początku potas
Dekoracje: korzenie driftwood, suropu stone
Fauna: jeszcze nie wiem
Flora:
- hemianthus callitrichoides
- utricularia graminifolia
- eleocharis parvula
- eleocharis vivipara
- micranthemum umbrosum
- anubias minima bonsai
- riccardia chamedryfolia
- fissidens fontanus

Na razie powstał sam hardscape (wczoraj), bawiłem się z akwarium ponad 4 godziny. Ułożenie kamyczków przy plątaninie gałązek jest strasznie trudne, szczególnie w tak wąskim zbiorniczku :wink:

Krótka fotorelacja, zapraszam do oceniania i komentowania :P















cdn... jak dojadą rośliny :wink:
Ostatnio edytowano 05 kwi 2014, 21:15 przez Yabby, łącznie edytowano 2 razy

Avatar użytkownika

Yabby
Znający temat
 
Posty: 1021
Dołączył: 10 lut 2013, 16:06
Miasto: Tomaszów Maz.

 

Yabby napisał(a):cdn... jak dojadą rośliny :wink:

Zbiorniczek wygląda... Cdn. :wink:
080L ATP Slope Piotr Mierzejewski
https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusj ... 72612.html
Nawozy do podłoża - tania alternatywa
http://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje ... 59403.html


Avatar użytkownika

msnolan
Aquascaping Team Poland
 
Posty: 2443
Dołączył: 29 gru 2011, 21:10
Miasto: Pisz

 
Yabby jak już będziesz startował to nie zapomnij filtra zdławić bo Ci aranż zdemoluje :lol:

Czekamy na cdn.


Avatar użytkownika

weder
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 5222
Dołączył: 24 lut 2012, 22:59
Miasto: Gdynia

Ciekawe ciekawe :) Już mi się podoba :D czekam na cdn ....

Avatar użytkownika

Dragonita
Zainteresowany tematem
 
Posty: 246
Dołączył: 08 kwi 2012, 12:39
Miasto: Gliwice

Ehe może wyjść...cdn:P :mrgreen:

Avatar użytkownika

kakarot
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2218
Dołączył: 14 sie 2010, 13:12
Miasto: Kraków

Dzięki msnolan, weder, Dragonita, kakarot za miłe słowa :wink:

weder napisał(a):nie zapomnij filtra zdławić bo Ci aranż zdemoluje

Nie taki diabeł straszny :wink:
kakarot napisał(a):Ehe może wyjść...cdn:P

A co już się nie możecie doczekać :mrgreen:
Nie ma pośpiechu, jak na spokojnie dojadą rośliny to pokażę resztę :wink:
Na razie muszę się nacieszyć tym co jest :P bo jestem mega zadowolony, że udało mi się zrobić to co planowałem, a na początku nie było tak łatwo (nie wszystko widać na zdjęciach :wink: )

Sorki jeśli za wcześnie narobiłem Wam smaku, ale chyba dacie rade i poczekacie jeszcze trochę na cdn. :)

Avatar użytkownika

Yabby
Znający temat
 
Posty: 1021
Dołączył: 10 lut 2013, 16:06
Miasto: Tomaszów Maz.

Nie ale na serio,podziwiam że robisz taką aranżację w Mini S jak to potem czyścić i do tego mój styl.Mam nadzieję ze będzie plażunia :wink: chociaż po roślinach widzę że chyba nie :?: :?

Avatar użytkownika

kakarot
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2218
Dołączył: 14 sie 2010, 13:12
Miasto: Kraków

kakarot napisał(a):Nie ale na serio,podziwiam że robisz taką aranżację w Mini S jak to potem czyścić i do tego mój styl.

Powiedzmy że lubię wyzwania :lol:
kakarot napisał(a):Mam nadzieję ze będzie plażunia :wink: chociaż po roślinach widzę że chyba nie :?: :?

Pierwsza myśl zawsze najlepsza :wink:
Plażunia będzie... a może nawet już jest 8) ... kto to może wiedzieć :wink:

Avatar użytkownika

Yabby
Znający temat
 
Posty: 1021
Dołączył: 10 lut 2013, 16:06
Miasto: Tomaszów Maz.

Dobra zdradziłeś się :P dawaj fotki zalanego akwarium :D Po aranżacji mam wrażenie ze to jakieś mini M lub L :D

Avatar użytkownika

Dzejson90
Aktywny użytkownik
 
Posty: 536
Dołączył: 02 kwi 2011, 16:13
Miasto: Gogolin

Hmmm co tu oceniać, nie pozostaje mi nic innego jak podpisać się obiema rękami i nogami pod tym co napisali poprzednicy :)

Widzę Łukasz, że odnalazłeś się w tych mini-mkach ;-) ładnie ci to wszystko wychodzi, gratulacje i będę odwiedzał temat :)


Avatar użytkownika

87Brad87
Aquascaping Team Poland
 
Posty: 1615
Dołączył: 10 wrz 2010, 19:07
Miasto: Ruda Śląska

No pochwal się co zmajstrowałeś :))

Avatar użytkownika

czarnulka71
Zainteresowany tematem
 
Posty: 194
Dołączył: 21 wrz 2013, 14:48
Miasto: Białystok

Takie nano są najlepsze :) sam przymierzam się do takich, także czekam co tobie z tego wyjdzie :) Daj jakieś nowe zdjęcia ! Pozdrawiam.



Kiloos
Początkujący
 
Posty: 13
Dołączył: 31 gru 2013, 16:55

Dziękuję wszystkim za bardzo pozytywne opinie :D

Ze względu na Wasze zniecierpliwienie dorzucam kilka zdjęć do pierwszego postu :wink:
Żeby nie było tak pięknie to cdn... :twisted:


Dzejson90 napisał(a):Dobra zdradziłeś się :P [...] Po aranżacji mam wrażenie ze to jakieś mini M lub L :D

Haha a jednak :wink: Cieszę się że choć trochę powiększyłem zbiorniczek wizualnie :D
Co do mini M/L to może kiedyś w takim rozmiarze też coś ułożę.

87Brad87 napisał(a):Widzę Łukasz, że odnalazłeś się w tych mini-mkach ;-) ładnie ci to wszystko wychodzi, gratulacje i będę odwiedzał temat :)

To Twoje piękne miniaki tak mnie zachwyciły, że poszedłem w stronę nano zbiorniczków :wink:

------------------------------
btw. Macie pomysł jakiego wycioru mogę użyć żeby wyczyścić szklany wlot, zwykły eheim'a do węży nie wejdzie, a metoda którą wcześniej używałem czyli ACE niestety nie daje rady tym razem, a zawsze działało :?

Avatar użytkownika

Yabby
Znający temat
 
Posty: 1021
Dołączył: 10 lut 2013, 16:06
Miasto: Tomaszów Maz.

Wreszcie się zazieleniło :mrgreen:

Podziękowania dla kolegi Prospero za piękne roślinki in-vitro :wink:














A tak bombluje dyfuzor Zen :wink:
"Artysta jest niczym bez talentu, a talent jest niczym bez pracy" E. Zola.

Aktualne:
13l - The roots - Łukasz M.
25l - Crystal Island - Łukasz M.

Pozdrawiam Łukasz M.

Avatar użytkownika

Yabby
Znający temat
 
Posty: 1021
Dołączył: 10 lut 2013, 16:06
Miasto: Tomaszów Maz.

Fajnie, że wszystko doszło bezpiecznie. Utrucularię sadź w bardzo małych sadzonka to szybciej się przyjmie i zacznie rozrastać. Widzę, że pudełko też się na coś przydało. Recykling górą!
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny!
Sklep charytatywny http://www.dlajagody.pl/ - chcesz pomóc Małej Jagódce? Zamów zawieszki grupy Akwarystyka Holenderska dla Zaawansowanych, kup i pomagaj! Każda złotówka się liczy!


Avatar użytkownika

Prospero
Znający temat
 
Posty: 1933
Dołączył: 14 lip 2010, 20:56

Prospero napisał(a):Utrucularię sadź w bardzo małych sadzonka to szybciej się przyjmie i zacznie rozrastać.

Sadzonki podzieliłem na ok 5x5mm, już mniej się nie dało :wink: Mam nadzieję że będzie dobrze :mrgreen:
Prospero napisał(a):Widzę, że pudełko też się na coś przydało. Recykling górą!

Recykling przede wszystkim :!:
Zawsze wykorzystywałem tak pojemniczki są idealne do nalewania wody, czy to przy starcie czy po podmianach.
"Artysta jest niczym bez talentu, a talent jest niczym bez pracy" E. Zola.

Aktualne:
13l - The roots - Łukasz M.
25l - Crystal Island - Łukasz M.

Pozdrawiam Łukasz M.

Avatar użytkownika

Yabby
Znający temat
 
Posty: 1021
Dołączył: 10 lut 2013, 16:06
Miasto: Tomaszów Maz.

No i wygląda super,nic dodać nic ująć.Trzymam kciuki żeby wszystko fajnie rosło :)

Avatar użytkownika

kakarot
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2218
Dołączył: 14 sie 2010, 13:12
Miasto: Kraków

Wszystko pomału się kręci :wink:
Z czystej ciekawości zrobiłem testy, te podstawowe (pH, KH) plus te których nie robiłem od ponad roku :lol:
Podstawowe w normie pH 6,8 ; KH 8
Jednak zabawę miałem z testem na NO3. Test zoolek'a nigdy nie był bardzo wiarygodny ale na początku zabawy z akwarium roślinnym pomagał mi zrozumieć nawożenie :wink:
Robię wszystko zgodnie z instrukcją i jestem w szoku wynik 0,00 :shock:
Coś mi nie pasowało i zrobiłem roztwór gdzie powinno mi wywalić kolor poza skalę, wynik testu pokazuje 5 mg/l
Test niby jeszcze nie przeterminowany ale już wylądował w koszu :wink:
Po dzisiejszej próbie po raz kolejny stwierdzam, że lepiej obserwować zbiornik niż robić testy :wink:

Od jutra albo piątku w akwarium pojawią się pierwsze rybki tak żeby cykl azotowy ruszył (chociaż myślę że przy dojrzałym filtrze, części podłoża i wody powinno być względnie dobrze) Prawdopodobnie będą to gupiki endelera (samce) ok 3-4 sztuki.
Teraz do podmian (dwa razy na tydzień) podaję potas i bakterie ML-SB, a od następnego zacznę już podawać Makron w połowie zalecanych dawek i z czasem będę korygował nawożenie.
Jak ukorzenie się rośliny to wpuszczę starych mieszkańców czyli dwa otoski :wink:

To tyle z planów na następne tygodnie :D
"Artysta jest niczym bez talentu, a talent jest niczym bez pracy" E. Zola.

Aktualne:
13l - The roots - Łukasz M.
25l - Crystal Island - Łukasz M.

Pozdrawiam Łukasz M.

Avatar użytkownika

Yabby
Znający temat
 
Posty: 1021
Dołączył: 10 lut 2013, 16:06
Miasto: Tomaszów Maz.

szacuneczek :shock:

Avatar użytkownika

jasiek79
Poznaje temat
 
Posty: 68
Dołączył: 04 sie 2013, 19:02
Miasto: Kraków

Zoolek, zoolekiem a u mnie w morskim dziś już nie ma... amoniaku :lol:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny!
Sklep charytatywny http://www.dlajagody.pl/ - chcesz pomóc Małej Jagódce? Zamów zawieszki grupy Akwarystyka Holenderska dla Zaawansowanych, kup i pomagaj! Każda złotówka się liczy!


Avatar użytkownika

Prospero
Znający temat
 
Posty: 1933
Dołączył: 14 lip 2010, 20:56

Yabby serca nie masz?Same samce co to ma być :lol:

Planujesz jakieś krewecie?


Avatar użytkownika

weder
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 5222
Dołączył: 24 lut 2012, 22:59
Miasto: Gdynia

Dzięki jasiek79 :wink:

Prospero napisał(a): dziś już nie ma... amoniaku :lol:

No to gratuluję... ładnie przyspieszasz to dojrzewanie :wink:
Powodzenia, oby było jak najmniej glonów :!:

weder napisał(a):Yabby serca nie masz?Same samce co to ma być :lol:

Ja tam jestem tolerancyjny.
:lol:
A tak na serio samce się lepiej nadają bo są mniejsze. Dodatkowo samce mam pod ręką, więc ich użyje... to i tak nie jest docelowa obsada.

weder napisał(a):Planujesz jakieś krewecie?

To jeszcze nie wiem ale pewnie parę redek się pojawi :mrgreen:
Kilka na początek, a później to wiadomo... :D
"Artysta jest niczym bez talentu, a talent jest niczym bez pracy" E. Zola.

Aktualne:
13l - The roots - Łukasz M.
25l - Crystal Island - Łukasz M.

Pozdrawiam Łukasz M.

Avatar użytkownika

Yabby
Znający temat
 
Posty: 1021
Dołączył: 10 lut 2013, 16:06
Miasto: Tomaszów Maz.

Yabby napisał(a):
weder napisał(a):nie zapomnij filtra zdławić bo Ci aranż zdemoluje

Nie taki diabeł straszny :wink:

Żeby nie być gołosłownym nakręciłem na szybko filmik :wink:



Jakość bardzo słaba ale kręciłem sgs3 mini :lol:
Następne filmy nakręcę dopiero jak dorwę dobry sprzęt :!:
"Artysta jest niczym bez talentu, a talent jest niczym bez pracy" E. Zola.

Aktualne:
13l - The roots - Łukasz M.
25l - Crystal Island - Łukasz M.

Pozdrawiam Łukasz M.

Avatar użytkownika

Yabby
Znający temat
 
Posty: 1021
Dołączył: 10 lut 2013, 16:06
Miasto: Tomaszów Maz.

Super filmik muza pierwsza klasa.Ładnie go wyregulowałeś pewnie zaworki mocno skręcone :wink:
Wirnik nie charczy :lol:


Avatar użytkownika

weder
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 5222
Dołączył: 24 lut 2012, 22:59
Miasto: Gdynia

weder napisał(a):Super filmik muza pierwsza klasa.

Haha no co Ty... do super filmiku to mu jeszcze daleko :lol:
weder napisał(a):Ładnie go wyregulowałeś pewnie zaworki mocno skręcone :wink:

Oglądałeś do końca? Bez żadnych cięć... widać że jest na fula odkręcony.
weder napisał(a):Wirnik nie charczy :lol:

Nie mogę powiedzieć że jest bezgłośny (delikatnie szumi) ale działa zdecydowanie ciszej od dyfuzora i wcześniej jak był wyłącznika czasowego analogowego (teraz są już dwa elektroniczne) :wink:

Tak jak pisałem gupiki wylądowały w akwa, więc cyknąłem kilka fotek (nie tylko rybek) :D





"Artysta jest niczym bez talentu, a talent jest niczym bez pracy" E. Zola.

Aktualne:
13l - The roots - Łukasz M.
25l - Crystal Island - Łukasz M.

Pozdrawiam Łukasz M.

Avatar użytkownika

Yabby
Znający temat
 
Posty: 1021
Dołączył: 10 lut 2013, 16:06
Miasto: Tomaszów Maz.







Powiązane tematy
  • Roots and lava - Łukasz Bielawski

    Witam Od jakiegoś czasu akwaria oglądam jedynie w necie. Moje szkiełko trafiło do garażu. Przyczyny takiego stanu rzeczy są dwie. Pierwsza to maly 2 letni diabełek o imieniu Mikołaj a druga to rozbu...

    Wyświetlenia: 2948 | Odpowiedzi: 10 czytaj więcej...

  • 112l - BN/T - Łukasz G. świerzak

    http://www.roslinyakwariowe.pl/images/minaturki/thumb-fp-sw-1-6d8e6208854d2138ad0683ee91060acf.jpg Przepiękne akwarium zbudowane na bazie efektownego korzenia o szerokim pniu imitującym natur...

    Wyświetlenia: 0 | Odpowiedzi: 0 czytaj więcej...

  • [300] Riverside - Łukasz Kucharski

    Akwarium: 120X50X50 Filtracja: JBL e900 Oświetlenie: Aquamedic Aquastarlight future 2X150W 6500K HQI Podłoże: Amazonia I,Power Sand,Pro Soil Dekoracje: Zastosowane korzenie rodzime z red m...

    Wyświetlenia: 13848 | Odpowiedzi: 111 czytaj więcej...

  • Nano 13l i problem z roślinami

    Witam, W pierwszych słowach chciałem się przywitać to mój pierwszy post na forum. A teraz przedstawię wam mój problem. Zakładam nową nano bańkę tym razem jest naprawdę nano bo aż 13 l a dokladnie...

    Wyświetlenia: 490 | Odpowiedzi: 3 czytaj więcej...

  • Iwagumi 25l- Łukasz Przybylski

    Witam, to jest moja druga aranżacja tego nano akwarium. Baniak ma dopiero kilka godzin :D Informacje o zbiorniku: Szkło: zwykłe, float Objętość: 25l Wymiary:40x25x25cm Oświetlenie: 11w,9w ...

    Wyświetlenia: 12223 | Odpowiedzi: 86 czytaj więcej...




Serwis roslinyakwariowe.pl


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad 44 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się naszym doświadczeniem. zamów e-Magazyn na e-mail

Sklep internetowy

Wysyłkowy sklep akwarystyczny z
bogatą ofertą sprzętu i akscesoriów do
pielęgnacji akwarium.
idź do sklepu


Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości