Jesteś tutaj: Serwis Forum Pielęgnacja Zabiegi pielęgnacyjne


Metody przycinania roślin



Utrzymanie czystości i opieka nad akwarium. Rutynowe czynności pielęgnacyjne. + nowy temat

24 paź 2003, 19:27   (#26)  

raffaell napisał(a):A glossostigmę? Jak rośnie płasko jest fajnie, ale z czasem zaczyna rosnąć jedna na drugiej.

Witam
Jak u mnie już tak zaczyna rosnąc,to sadze ją od nowa.Cięzka praca niestety!
Pozdrawiam
Jacek Pawłowski


Avatar użytkownika

Jacek Pawłowski
Znający temat
 
Posty: 1599
Dołączył: 28 cze 2003, 11:03

26 sty 2004, 16:37   (#27)  

Pochwalcie się panowie jakich narzędzi używacie do przycinania roślin. Przyznam że po pracy przy akwarium jestem od pasa w górę mokry :lol: Poszukuję długiej pęsety dzięki której nie będe musiał już wkładać całego ramienia do wody. Nie jestem pewien pomysłu. Miałem przez chwilę do dyspozycji szczypce akwarystyczne sprzedawane w sklepach ale ich końcówka jest toporna i mało precyzyjna. Podzielcie się doświadczeniami a także sugestaiami odnośnie narzędzi ułatwiających życie akwaryście. :wink:



Waldemar Żak
 

26 sty 2004, 17:57   (#28)  

Taa... szczypce akwarystyczne sa bez sensu. Uzywam pensety anatomicznej ok 30 cm dlugiej i nozyczek preparacyjnych ok 25 cm dlugich. Te ostatnie moglyby byc dluzsze gdyby nie to, ze takowe trzeba zamawiac i wtedy kosztuja ok 200 zlotych lub nawet wiecej. Obie rzeczy mozna kupic w sklepach ze sprzetam medycznym. Nie wyobrazam sobie dzis pracy bez tych narzedzi :D
Pozdrawiam
Grzegorz Guzik- Kraków

Avatar użytkownika

Grzegorz Guzik
Znający temat
 
Posty: 1953
Dołączył: 30 cze 2003, 21:53
Miasto: Kraków

26 sty 2004, 18:09   (#29)  

Grzegorz a jaki jest koszt pensety anatomicznej ok 30 cm dlugiej i nozyczek preparacyjnych ok 25 cm dlugich takich jak ty posiadasz. Nie wiesz czy sprzedają to wysyłkowo ?

Avatar użytkownika

enigma
Zasłużony akwarysta
 
Posty: 967
Dołączył: 27 sie 2003, 14:12
Miasto: Wrocław

26 sty 2004, 18:23   (#30)  

Nie pamietam, bo kupowalem 2 lata temu, ale chyba bylo to jakos razem ponizej 100 zlotych. Radze sie przejsc do Cezalu, bo mozna wybrac sobie odpowiednie narzedzia- polecam pensete o w miare cienkim zakonczeniu, nozyczki tez dobre sa ze szpicami na koncach, choc moje sa zaokraglone, a nie dosc tego zakrzywione- przyzwyczailem sie.
Pozdrawiam
Grzegorz Guzik- Kraków

Avatar użytkownika

Grzegorz Guzik
Znający temat
 
Posty: 1953
Dołączył: 30 cze 2003, 21:53
Miasto: Kraków

06 gru 2004, 21:14   (#31)  

Jak przycina się Lileopsis? Czy można to robić tak radykalnie jak w przypadku eleocharisa czy jest jakaś inna metoda?



RedBaron
 

06 gru 2004, 22:07   (#32)  

To ja też się przyłączę do tematu.
Chodzi mi o rośliny o silnej skłonności do krzewienia, które można ciąć od góry np. Hemianthus m., rotala spec. green, r. wallichi, r. "nanjenshan" itd. Po pewnym czasie grupa danej rośliny staje się tak gęsta, że do środkowych partii rośliny (nie wspominając o tej przy podłożu) nie dociera światło. Efektem jest żółknięcie, gubienie liści, obumieranie w dolnej strefie. Ostatnio musiałem z tego powodu wyrwać niemal całego hemianthusa (posadzony w tych miejscach w sierpniu) i zrobić nowe rozsady. Jak chwyciłem podstawę kępy to okazało się że z 50% dolnych części pędów jest niemal w zaniku (mimo prawidłowego wzrostu górnych parti rośliny).
Podobnie sprawa ma się z didiplis diandra. Średnio co 3miesiące trzeba robić nowe rozsady bo dolne części zaczynają gnić i się rozpadać.

Ile u Was trwa okres "życia" kępy tego typu roślin?
Czy Wy także robicie nowe rozsady co 3-4miesiące (oczywiście pod warunkiem, że nie zmieniacie całkowicie aranżacji :lol: )?
Pozdrawiam, Norbert

Avatar użytkownika

Norbert Sabat
Znający temat
 
Posty: 1271
Dołączył: 27 gru 2003, 00:35
Miasto: Deep In Underground

07 gru 2004, 10:28   (#33)  

Zalezy od zielska- ten problem mialem glownie z Hemianthus micranthemoides, nie pamietam po jakim czasie musze kepe odnawiac radykalnie, ale jest to nie mniej niz 4 misiace, a czasem dluzej nawet niz pol roku.
Pozdrawiam
Grzegorz Guzik- Kraków

Avatar użytkownika

Grzegorz Guzik
Znający temat
 
Posty: 1953
Dołączył: 30 cze 2003, 21:53
Miasto: Kraków

14 gru 2004, 18:30   (#34)  

Witam
Ja chciałbym sie poradzić w kwesti przycinania takich roślin jak:
rotala spec. green i Didiplis diandra
Mam akwrium małe, co wiąże sie z moim pytaniem. Wysokość mojego baniaczka wynosi 30 cm. czyli nie dużo. Wyżej wymienionych rosłinek nie mam narazie w akwarium, ale widząc na zdjęciach jak niektórzy robią dzięki nim ładne krzaczki o ładnych kształtach bardzo mnie zainteresowały. I teraz czy w małym awkrium (30cm wysokości) jest możliwe tak przycięcie rosłinki aby stworzyła taki efekt:

Chodzi o rośłinke po prawej stronie, bo to chyba właśnie rotala spec. green
Obrazek

Czy w niskim akwrium jest możliwość takiego efektu? Jeśli tak to jak nisko musze ją przycinać, aby stwozyła właśnie efekt "takiej kuli" która by dorastała PRAWIE do lustra wody. Jaki jest sekret takiego cięcia. Na załączonym obrazku widać jak rosłinka o której mówie, na przodzie jest niżej przycięta a na "tyłach" sięga prawie lustra wody, także może jakieś rady, jak uzyskac taki efekt, sprzodu rosłinka ta prawie dotyka podłoża, bardzo ten feket mi sie podoba.
Prosił bym jakieś informacje jak najlepiej ciąć takie rosłiny, jak je posadzić, w jakim odstępie od siebie, czy np. w pęczkach itd itd.

Pozdrawiam
Marcin
Pozdrawiam
Marcin

Avatar użytkownika

Mregal
Zainteresowany tematem
 
Posty: 179
Dołączył: 25 sty 2004, 17:07
Miasto: Pruszków (pod stolicą :)

14 gru 2004, 18:40   (#35)  

Przy 30cm wysokości spokojnie powinieneś osiągnąć podobny efekt. Rotala sp. green strasznie się krzewi a w górę rośnie jak brakuje jej miejsca żeby upychać poziome pędy. Także o gęstwinę nie trudno. Co do cięcia to Ci nie doradzę, sam będziesz musiał wyczuć.



RedBaron
 

14 gru 2004, 18:53   (#36)  

RedBaron napisał(a):Przy 30cm wysokości spokojnie powinieneś osiągnąć podobny efekt. Rotala sp. green strasznie się krzewi a w górę rośnie jak brakuje jej miejsca żeby upychać poziome pędy. Także o gęstwinę nie trudno. Co do cięcia to Ci nie doradzę, sam będziesz musiał wyczuć.

Rozumiem :)
Ciekawi mnie na jakiej wysokości będe przycinał rośłinke, tak aby łądnie wyglaała na danej wysokości.
Ok teraz musi się trafić ktoś chętny ktoś się podzieli tą rosłinką.
Ktoś ma jeszcze jakieś rady?
Pozdrawiam
Marcin

Avatar użytkownika

Mregal
Zainteresowany tematem
 
Posty: 179
Dołączył: 25 sty 2004, 17:07
Miasto: Pruszków (pod stolicą :)

15 gru 2004, 10:07   (#37)  

OK
A sadzić ?
Łodyżka przy łodyżce, jak najbliżej? Nie sadzic w pęczkach po pare sztuk w jednym miejscu?
Sadzić tak, jak np. sadzi się roślinki na trawnik, blisko siebie pojedyńcze sztuki ?

PS. 1-3 cm ? wow, troche nisko, niespodziewałewm sie że aż tak, ale spoko, spróbuje tak ciąć, nigdy tak nisko nie przycinałem.
Pozdrawiam
Marcin

Avatar użytkownika

Mregal
Zainteresowany tematem
 
Posty: 179
Dołączył: 25 sty 2004, 17:07
Miasto: Pruszków (pod stolicą :)

15 gru 2004, 11:16   (#38)  

Rotalę wystarczy posadzić w kępkach powiedzmy po 3sztuki w rozstawie co 3cm i spokojnie wystarczy aby osiągnąć taki efekt.

Tu masz przyciętą rotalę (po lewej stronie, tylny róg). Osiągnełem efekt podobny do zdjęcia z albumu ADA(wznosząca się kopuła sięgająca prawie powierzchni) w jakieś 3tygodnie od przycinki.
Pozdrawiam, Norbert

Avatar użytkownika

Norbert Sabat
Znający temat
 
Posty: 1271
Dołączył: 27 gru 2003, 00:35
Miasto: Deep In Underground

15 gru 2004, 13:24   (#39)  

OK dzięki Panowie.
Będe próbował, narazie czekam na roślinke.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Marcin

Avatar użytkownika

Mregal
Zainteresowany tematem
 
Posty: 179
Dołączył: 25 sty 2004, 17:07
Miasto: Pruszków (pod stolicą :)

Wczoraj przyciąłem swoją rotalę prawie przy samym podłożu pozostawiając kikuty 3-4 cm,czy z tego odrośnie mi rotala?



Paweł G.
 

16 mar 2006, 23:24   (#41)  

Jesli bedzie miala dostep do swiatla (i bedzie go duzo), to jasne :)
mgr biologii, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 10399
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

08 sie 2006, 10:43   (#42)  

Norbert Sabat napisał(a):Rotalę wystarczy posadzić w kępkach powiedzmy po 3sztuki w rozstawie co 3cm i spokojnie wystarczy aby osiągnąć taki efekt.


panowie, a z didiplis i dużum heniem też można tak postępować, tak je sadzić, czy raczej jakieś inne sposoby są dla nich odpowiedniejsze by uzyskać takie efekty wizualne :?:



kakteo
 

12 sie 2006, 23:32   (#43)  

A mnie ciekawi jak sadzicie Hemianthus callitrichoides.

Spotkałem się z opinią że nie należy całego koszyczka posadzić w jedno miejsce. Czy należy go rozerwać na mniejsze kępki? A może gałązke po gałązce? Należę do osób spokojnych i dokładnych ale sadzenie takiego maleństwa gałązka po gałązce by mnie przerosło :-)

Ja przytwierdziłem całość do zagłębienia w korzeniu i nawet się zaczął mikrus rozrastać. Niestety jak pojawiały mi sę glony kępkę przez wyrywanie nitek rozrywałem. I te niti najbardziej atakują mi heńka więc chyba źle się to dla niego skończy a szkoda bo jest piękny.

pozdrawiam



Hibek
Początkujący
 
Posty: 32
Dołączył: 16 mar 2006, 15:38
Miasto: Gliwice

27 paź 2006, 21:46   (#44)  

A jak najlepiej przycinac:Heteranthera Zosterifolia?? Ma ktos moze jakies doswiedczenie w przycinaniu tej rosliny??. Bo po dodaniu Co2 zaczela mi tak szybko rosnac ale tylko bardziej w gore i teraz nie wiem w jaki sposob przyciac zeby rosla bardziej gesto.



Kuper
 

19 lis 2006, 10:18   (#45)  

Witam! ACzy Heteranthere też można ciąć jak żywopłot.
Ja średnio muszę co miesiąc wyrywać i sadzic nowe pędy od nowa,ale to troche mozolna robota :)



BEHEMOTH
 

04 gru 2006, 20:51   (#46)  

Hibek napisał(a):A mnie ciekawi jak sadzicie Hemianthus callitrichoides.

Spotkałem się z opinią że nie należy całego koszyczka posadzić w jedno miejsce. Czy należy go rozerwać na mniejsze kępki? A może gałązke po gałązce? Należę do osób spokojnych i dokładnych ale sadzenie takiego maleństwa gałązka po gałązce by mnie przerosło :-)

Ja przytwierdziłem całość do zagłębienia w korzeniu i nawet się zaczął mikrus rozrastać. Niestety jak pojawiały mi sę glony kępkę przez wyrywanie nitek rozrywałem. I te niti najbardziej atakują mi heńka więc chyba źle się to dla niego skończy a szkoda bo jest piękny.

pozdrawiam


Jak najbardziej należy podzielić go na pojedyncze sadzonki i posadzić równomiernie po całym obszarze który ma zająć. Najlepiej zrobić to pęsetą można na początku lekko przysypać żwirkiem a po ukorzenieniu usunąć ten żwir.



Gość
 

05 gru 2006, 16:41   (#47)  

Przydatna może okazać się penseta dostępna w sklepie:

http://www.roslinyakwariowe.pl/sklep/pr ... cts_id/223
Załączniki
akces2.jpg
mgr biologii, specjalista z zakresu fizjologii roślin wodnych


Avatar użytkownika

Piotr Baszucki
roslinyakwariowe.pl
 
Posty: 10399
Dołączył: 19 cze 2003, 10:52
Miasto: Nowa Ruda/Wrocław/Kraków

26 gru 2006, 12:40   (#48)  

Witam jestem początkujący i mam takie pytanie: Czym przycinacie rośliny, czy moga to być zwykłe nierdzewne nozyczki?? chodzi mi o to że nie chce wyjmowac roślin tylko przyciąc je w wodzie. Co polecacie??



Bochnia
 

26 gru 2006, 13:31   (#49)  

Tak. Mogą być każde nożyczki ,których skład nie będzie szkodził rybom i roślinom. Nawet zwykłe żelazne(ja używam takich większych do paznokci) bo nie trzymamy ich ciągle w wodzie.



Gość
 

24 sty 2007, 17:30   (#50)  

mam pytanko.
Czy wgłębke przycinacie jak żywopłot cz jakąś inną metodą



misiul
 







Powiązane tematy
  • Przygotowanie roślin do posadzenia w akwarium

    Zapraszam do obejrzenia filmu z serii "Gosia i Tomek - w akwarium". Tym razem autorzy omawiają tematykę przygotowania roślin po zakupie, która sprawia często problem osobom początkującym. ...

    Wyświetlenia: 4334 | Odpowiedzi: 0 czytaj więcej...

  • Hodowla roślin akwariowych dla każdego

    https://www.youtube.com/watch?v=xcEWnZ1X74Y Zapraszam do obejrzenia i podjęcia prób z hobbystyczną mini hodowlą w domowych warunkach.

    Wyświetlenia: 1018 | Odpowiedzi: 2 czytaj więcej...

  • Zniekształcone liście roślin, brak wzrostu.

    Witam kolegów! Jestem po raz pierwszy na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Problem z moim akwarium polega na tym, ze od około dwóch m-cy moje rośliny przestały rosnąć i mają mocno zniekształcone li...

    Wyświetlenia: 12408 | Odpowiedzi: 51 czytaj więcej...

  • Taśma do mocowania roślin

    https://www.roslinyakwariowe.pl/images/minaturki/thumb-fp-tasma-2-78b24326593a773a7c45b35505749d2c.jpg Miło nam poinformować iż do oferty dołączyły taśmy i nici do mocowania roślin. Oferujemy...

    Wyświetlenia: 0 | Odpowiedzi: 1 czytaj więcej...

  • Weekendowa promocja roślin akwariowych

    https://www.roslinyakwariowe.pl/images/minaturki/thumb-fp-dostawa3-8feebf95a8b5a402de8f6f2090a3d247.jpg Zapraszamy do skorzystania z weekendowego kodu rabatowego -10%  na zakup roślin akwario...

    Wyświetlenia: 0 | Odpowiedzi: 1 czytaj więcej...



cron

Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 400 gatunków i odmian roślin. Ponad 10 000 produktów z wysyłką w 24 godziny lub
odbiorem osobistym w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).)
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5



Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Copyright © 2001-2019 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.
           


 
Uruchomiono zadanie harmonogramu