Jesteś tutaj: Serwis Forum Pielęgnacja Glony


niebieski glon sinice czy zielenice



Identyfikacja i walka z glonami i sinicami.
Skuteczne metody zapobiegania. + nowy temat
prosze o pomoc w identyfikacji co to za glon jak na fotce i jak sie go pozbyc mam maly problem czy to sinicie czy zielnicie nie wiem co
maja taki jakby turkusowaty kolor rozcieraja sie pod palcami oswietlenie mam 180 wat 2xflora grolux 2 x auarelle 2x osram biolux parametry wody NO3 O NO2 O NH3 O PO4 O PH 7 TWO 12 I SPADA TWW 5
podmiana woda z filtra ro ph 6,5 two i tww 0 wklady we filtrze torf ceramika biobale gabki wklad na azotyny i fosforany fitusa (drobny zwirek) filtr jbl 250 deszczownia nad lustrem wody zbiornik 200 l
oswietlenie
2x od 10.00 do 19.00
2 x 12.00 do 21.00
2 x 14.00 do 23.00
gesta roslinnosc podloze zwirek fitusa
akwarium odmulane raz w tygodniu przy podmianie wody okolo 30 %[list=][/list]
Załączniki
Obraz 005.jpg



TURYSTA
Aktywny użytkownik
 
Posty: 512
Dołączył: 10 paź 2005, 19:43
Miasto: Trzebinia

19 gru 2006, 09:45   (#2)  

witaj

koniecznie musisz ustabilizowac PO4 i NO3 bo nie moga być zerowe a zwłaszcza NO3
to główny składnik pokarmowy roślin więc NO3 na poziomie do 10-15 powinno być ok...
jeśli te glony są niebieskie to prawie napewno sinice i tu pozwole sobie skopiować z poprzedniego wątku co zrobić:
więc zrób zaciemnienie na 4 dni.
ja okryłem akwa czarnym bristolem żeby swiatło się nie dostawało do środka i tak na 4 dni
przed tym podmiana wody w ilości 50% i po zakryciu cały dzień natleniałem wodę
w nocy nie bo by mnie irytował brzęczyk no i zaprzestać nawożenia CO2
po 4 dniach odkryłem baniaczek i woda była kryształ...
kilka roslin bardzo zmarniało a świerzoposadzoną glosie wcieły ampularie doszczętnie.
Po odkryciu baniaka należy znów zrobić dużą podmianę do 50% z dokładnym czyszczeniem i odkurzeniem dna z martwych glonów.
oświetlenie najlepiej włączać stopniowo...dodając np godzinę dziennie i zacząc od 4godzin

Pozdr



Sebciol
 

19 gru 2006, 13:50 no3 po 4  (#3)  

czy no3 i no4 moge ustabilizowac pg pro ?



TURYSTA
Aktywny użytkownik
 
Posty: 512
Dołączył: 10 paź 2005, 19:43
Miasto: Trzebinia

19 gru 2006, 13:51 no3 po 4  (#4)  

czy no3 i no4 moge ustabilizowac pg pro ?
A jak sobie kupie KNO3 ile tego mam dac na jakies 190l zakladajac ze MAM PO4 INO3 O



TURYSTA
Aktywny użytkownik
 
Posty: 512
Dołączył: 10 paź 2005, 19:43
Miasto: Trzebinia

19 gru 2006, 15:40 Re: no3 po 4  (#5)  

TURYSTA napisał(a):czy no3 i no4 moge ustabilizowac pg pro ?
A jak sobie kupie KNO3 ile tego mam dac na jakies 190l zakladajac ze MAM PO4 INO3 O


jesli i azotanow i fosforanow masz ZERO to samym kno3 nie zmienisz poziomu po4
Jabol-Radek Jablonski - Lodz
GSM: 693748547

Avatar użytkownika

jabol
Aktywny użytkownik
 
Posty: 732
Dołączył: 06 sie 2003, 12:11

19 gru 2006, 17:10   (#6)  

TURYSTA - nie można stwierdzić w 100%, na podstawie twojego zdjęcia, czy to sinice.

W tym temacie:
http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/vi ... highlight=
podawałem linki do zdjęć sinic. Obejrzyj je sobie najpierw - jeśli zidentyfikujesz swoje glony jako sinice to porozmawiamy. ;)
Pozdrawiam - Paweł Działowski
Aktualnie
Drzewiej bywało

Avatar użytkownika

diki
Aktywny użytkownik
 
Posty: 685
Dołączył: 10 paź 2003, 13:28

19 gru 2006, 19:23   (#7)  

aha bym zapomniał masz tu linka do dyskusji na innym forum gdzie ja miałem
problem z sinicami są też tam moje fotki na których widać dobrze to świństwo.
jedno jest pewne jak pod palcami się marzą jak krem i śmierdzą bagnem to jest to:
http://www.akwarystyka.com.pl/forum/vie ... sc&start=0



Sebciol
 

19 gru 2006, 22:50   (#8)  

Dki dzieki za linki teraz to juz na 100 % mozna stwierdzic ze to sinice zreszta doszlem do tego juz wczoraj
Akwarium 1 dzien w pelnym zaciemnieniu no ale co dalej w sobote przyjdzie mi je odkryc podmienic wode odmulajac dno i sciagajac sinice resztki no i ile mam dac KNO3 jesli mam po4 i no3 no2 O PH 7 TWO SPADLO DO 10 TWW 5
Albo inaczej jak sprepeparwoac wode z dobrym stosunkiem po4 no3 zakladajac ze woda bedzie z filtra Ro



TURYSTA
Aktywny użytkownik
 
Posty: 512
Dołączył: 10 paź 2005, 19:43
Miasto: Trzebinia

19 gru 2006, 22:59   (#9)  

Dki dzieki za linki teraz to juz na 100 % mozna stwierdzic ze to sinice zreszta doszlem do tego juz wczoraj
Akwarium 1 dzien w pelnym zaciemnieniu no ale co dalej w sobote przyjdzie mi je odkryc podmienic wode odmulajac dno i sciagajac sinice resztki no i ile mam dac KNO3 jesli mam po4 i no3 no2 O PH 7 TWO SPADLO DO 10 TWW 5
Albo inaczej jak sprepeparwoac wode z dobrym stosunkiem po4 no3 zakladajac ze woda bedzie z filtra Ro



TURYSTA
Aktywny użytkownik
 
Posty: 512
Dołączył: 10 paź 2005, 19:43
Miasto: Trzebinia

19 gru 2006, 23:25   (#10)  

1. Pamiętaj o mocnym napowietrzaniu w trakcie zaciemnienia!!
2. Rozumiem, że przykryłeś zbiornik kocem/ręcznikami (niepotrzebne skreślić :wink: ) aby do akwa nie docierało światło dzienne?
3. 4 dni zaciemnienia powinno wybić sinice definitywnie.
Po odsłonięciu zbiornika nie podawaj PO4. Zmierz poziom NO3 i uzupełnij do 10-15 mg/l.
Dawki wyliczysz za pomocą arkusza ze strony głównej serwisu.
PO4 podajesz dopiero po stwierdzeniu że jego poziom spadł do zera. (testy)
Mikroelementy uzupełnij dopiero po zauważeniu objawów chlorozy na młodych liściach.
CO2 od razu na całość.
4. Do preparowania wody z RO polecam Hydro Mineral lub CaCO3 i MgCO3.
5. Usuń z filtra wkłady/pochłaniacze fitusa, torf i biobale. Ceramiki też bym się pozbył. :D :D Zastosuj w to miejsce dobry karamzyt lub lawę wulkaniczną (np. Ehfi Lav).
Pozdrawiam - Paweł Działowski
Aktualnie
Drzewiej bywało

Avatar użytkownika

diki
Aktywny użytkownik
 
Posty: 685
Dołączył: 10 paź 2003, 13:28

20 gru 2006, 15:26   (#11)  

1. Mocno napowietrzam
2 Zbiornik bardzo dobrze zakryty 2 dzien
3 Sobota 23.12.2006 5 dzien odkrycie akwarium
4.Podmiana 50 % wody zmiana wkladow w flitrach
5 Co2 na maxa
6 Czym mam uzuplenic no3 ? mam tylko kno3 i PG pro



TURYSTA
Aktywny użytkownik
 
Posty: 512
Dołączył: 10 paź 2005, 19:43
Miasto: Trzebinia

23 gru 2006, 17:42 sinice  (#12)  

5 dnia odkrylem akwarium sinic zero wymarly chyba rosliny urosly co nieco przez okres zaciemnienia nie stosowalem zadnej chemi ani przed zaciemnieniem nawet male otoski sie pojawily
podmienilem 50 % wody z filtra ro dodajac hydro mineral filtr zewnetrzny wyplukany i zainkubowany nitrivic
otrzymalem nastepujace parametry wody
PH 7
TWO 7
TWW 3
NO3 2
PO4 0
Dodalem pg macro
pg ferro +
Pierwszy dzien oswietlenie tylko 60 wat na 8 godzin (mam 180 wat )
Poradzcie co mam dzialac dalej aby sie juz sinice nie pojawily
kno3 wciaz w drodze pewno otrzymam je po swietach cholipa



TURYSTA
Aktywny użytkownik
 
Posty: 512
Dołączył: 10 paź 2005, 19:43
Miasto: Trzebinia

24 gru 2006, 14:14 sinice  (#13)  

dzien 2 po odkryciu
dokladam kolejne 60 wat oswietlenia razen teraz juz 120 wat zbiornik 200l
rosliny w dalszym ciagunie babelkuja co2 na maxa
parametry wody
ph 7
two 7
tww 4
no3 O
PO4 O
W DALSZYM CIAGU MAM ZLY STOSUNEK NO3 DO PO4 jak zwiekszyc no3 ?



TURYSTA
Aktywny użytkownik
 
Posty: 512
Dołączył: 10 paź 2005, 19:43
Miasto: Trzebinia

26 gru 2006, 11:51 3 DZIEN  (#14)  

3 dzien po odkryciu rosliny sie zazielenily oswietlenie 120 wat z 180 co2 na full
podalem 2 mil pg macro 2 mil micro sinic brak
parametry wody two 7 tww 4 ph 6,8 no3 3 po4 0



TURYSTA
Aktywny użytkownik
 
Posty: 512
Dołączył: 10 paź 2005, 19:43
Miasto: Trzebinia

26 gru 2006, 12:31   (#15)  

Zwiększyć możesz tym KNO3 a ilość wylicz według tego licznika autorstwa Witolda Sławińskiego http://www.roslinyakwariowe.pl/forum/download.php?id=471



Gość
 

26 gru 2006, 23:03   (#16)  

4 dzien po odkryciu
two 7
tww 3 spoadlo z 4
ph 7
no3 5 wzrost z 2
po4 O ani drgnie
oswietlenie 180 wat dzis w pelni wykorzystane po raz pierwszy od zaciemnienia
Pojaawil sie porblem po zaciemnieniu liscie roslin zaczely odpadac i sa bezbarwne babelkowania wciaz brak juz zglupialem czego tym razem brakuje



TURYSTA
Aktywny użytkownik
 
Posty: 512
Dołączył: 10 paź 2005, 19:43
Miasto: Trzebinia

27 gru 2006, 22:23   (#17)  

...
Ostatnio edytowano 10 cze 2007, 18:21 przez epikur2003, łącznie edytowano 3 razy



epikur2003
Poznaje temat
 
Posty: 78
Dołączył: 06 sty 2006, 19:51

28 gru 2006, 11:32   (#18)  

no to zrobilem tak micro mam od goscia od ktorego kupuje rosliny i sie sprawdza
fe podalem tropicala 15 mil na 200 l
pg macro podaje codzienie az wzrosl mi poziom no3 do 10
uzuplenilem to kno3 aby uzyskac poziom no3 20 a po 4 2 dzis jeszce testow nie robilem ale po poludniu zrobie
co2 na maxa
two 7
tww 3
ph 7
fosfor jest podawany w PG MACRO ma przeciez przewage fosforu nad azotem
----------------------
6 dzien po odkryciu
podalem kno3 do zwiekszenia No3 i PO 4
EFEKT JEST TAKI
PH 7
TWO7
TWW3
NO3 10
PO4 0,05
co2 dyfuzor
Teraz mam pytanko czy nawozic pg macro i micro czy zaprzestac nawozenia na kilka dni
Gdy podawalem same macro + mikro to no 3 roslo a po 4 0 stalo w miejcu
Rosliny dalej odlatuja liscie inie widac jakiegos przyrostu oswietlenie 180 wat
Ma ktos pomysl co dalej ?
Ostatnio edytowano 28 gru 2006, 23:07 przez TURYSTA, łącznie edytowano 1 raz



TURYSTA
Aktywny użytkownik
 
Posty: 512
Dołączył: 10 paź 2005, 19:43
Miasto: Trzebinia

21 sty 2007, 21:52 i tak zycie plynie  (#19)  

Po sinicach ani sladu akwarium ma normlane nawozenie i oswietlenie parametry wody stabilne
ph 6.8
no3 10
po4 1
two 6
tww 4
fe 0,05



TURYSTA
Aktywny użytkownik
 
Posty: 512
Dołączył: 10 paź 2005, 19:43
Miasto: Trzebinia







Powiązane tematy
  • Sinice w akwarium

    Witam, Od 2 miesięcy mam problem z sinicami w moim 54l baniaku na podłożu aktywnym black soil. Światła mam około 0,6-07 W/L (mogę mieć więcej lub mniej ponieważ posiadam ściemniacz led). Akwarium do t...

    Wyświetlenia: 702 | Odpowiedzi: 8 czytaj więcej...

  • Zielenice czy inne dziadostwo?

    Do tej pory nie panikowałem.Myślę: zbiornik świeży, tak musi być. Ale czy na pewno musi? Problem pojawił się po 1) pierwszym podaniu mikro lub 2) zarybieniu zbiornika. Niestety zbiegło się to w czasie...

    Wyświetlenia: 392 | Odpowiedzi: 5 czytaj więcej...

  • Glon lub inny organizm do zidentyfikowania

    Witam forumowiczów, ostatnio na szybie i roślinach ( konkretnie na rogatku ) pojawił mi się taki oto "gość" co to może być ? Szukałem w necie po zdjęciu ale nic takiego samego znalazłem. Pro...

    Wyświetlenia: 1052 | Odpowiedzi: 13 czytaj więcej...

  • Czy to gałęzatka i jak to usunąć?

    W moim glonarium prowadzę nieustannie walkę z wszystkimi możliwymi rodzajami glonów. Po zniszczeniu sinic chemicleanem miałem atak krasnych na obumierających częściach roślin. Potem doszły nitki, a te...

    Wyświetlenia: 1559 | Odpowiedzi: 17 czytaj więcej...

  • Długie słabe nitki - do zwalczenia czy restart

    Cześć. Po niespełna miesiącu czasu od startu pojawiła mi się istna plaga glonów, a konkretnie długich słabych nitek. Porosły niemal całe akwarium i niemożliwe jest ich całkowite usunięcie mechaniczne....

    Wyświetlenia: 598 | Odpowiedzi: 5 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5

Copyright © 2001-2020 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.