Jesteś tutaj: Serwis Forum Pielęgnacja Glony


Glony które nie potrafię zwalczyć od dłuższego czasu!



Identyfikacja i walka z glonami i sinicami.
Skuteczne metody zapobiegania. + nowy temat
Witam.
Od bardzo długiego czasu próbuje zwalczyć glony(jak mi sie wydaje to zielenice punktowe I nitkowe plus w niewielkiej ilosci krasnorosty) próbowalem juz prawie wszystkiego jednak za kazdym razem powracają po kilku dniach I naprawdę nie wiem co robię źle. Pyli mi też szybę. Liczę że ktoś mnie nakieruje jak skorygować błędy.

Zbiornik 375l brutto
Parametry które utrzymuje to:
Po4=1
No3=10
K=17
Ph=7
Mg=15
Ca=55
Kh=7
Gh=10
Fe=0
Co2 podaje z butli dość sporo bo klika bąbli na sekundę ale ile jest dokładnie to nie wiem.

Rośliny bąblują cały czas.
Światło to dwa razy Chihiros 1201A plus (każda 130w 19800lm)Posiadam 7-stopniowy moduł sterujący I obecnie lampy są ustawione na 5 poziomie.
Woda w 100% ro podmieniana co tydz ok. 100 l
Co robię źle. Dołączam zdjęcia
Załączniki
53429959_563141784190534_6504329757604184064_n.jpg
54255537_417535965666113_6117200123010220032_n.jpg
54194786_378155219690262_387751614577901568_n.jpg
53548539_382521165635184_2927759870016880640_n.jpg
54161080_2194903197266698_7969292529029873664_n.jpg



klosiu2
Początkujący
 
Posty: 20
Dołączył: 17 maja 2012, 20:03

Hej, widzę, że mamy podobne problemy, tylko ja w 25 l. To co widać po parametrach to trochę za wysoki fosfor. Niestety u mnie był jeszcze wyższy. Vimi all in one przy jałowym podłożu kompletnie się nie sprawdził i rozregulował mi baniak. Napisz czym nawozisz.



men200
Zainteresowany tematem
 
Posty: 202
Dołączył: 17 paź 2013, 08:17
Miasto: Lublin

Światła za dużo, fosfor ok. Mineralizujesz wodę do podmian?
Parametry są dobre.

Avatar użytkownika

BOROTom
Znający temat
 
Posty: 1207
Dołączył: 13 mar 2015, 17:04

BOROTom napisał(a):Światła za dużo, fosfor ok. Mineralizujesz wodę do podmian?
Parametry są dobre.
Magnez ciutke nie za wysoko?



Majkel82
Aktywny użytkownik
 
Posty: 626
Dołączył: 05 paź 2017, 09:54

Zależy ja stosuję się do 1 do 3.

Avatar użytkownika

BOROTom
Znający temat
 
Posty: 1207
Dołączył: 13 mar 2015, 17:04

BOROTom napisał(a):Zależy ja stosuję się do 1 do 3.

Ok a względem K ? Stosujesz się do zaleceń ?



Majkel82
Aktywny użytkownik
 
Posty: 626
Dołączył: 05 paź 2017, 09:54

Ok 3 do 1 mam

Avatar użytkownika

BOROTom
Znający temat
 
Posty: 1207
Dołączył: 13 mar 2015, 17:04

Dzięki za szybką reakcje może razem rozwiążemy mój problem. Nawoże solami(kno3,k2so4,mgso4,kh2po4)wode do podmian też nawoże solami tak aby utrzymać parametry z przed podmiany.Jesli robie cos zle to prosze o sugestię. Co do światła to ile by wystarczylo I jak dlugo swiecic??Dodam jeszcze że podłoże to zwykły żwir 2-5 mm plus kulki GT
Jaki stosunek powinien byc k do mg



klosiu2
Początkujący
 
Posty: 20
Dołączył: 17 maja 2012, 20:03

K do Mg powinno być ok 2 do 1.Ja mam więcej bo u mnie Ca jest za niskie. Czekam na roztwór węglanu wapnia i wtedy wyrównam proporcje.

Avatar użytkownika

BOROTom
Znający temat
 
Posty: 1207
Dołączył: 13 mar 2015, 17:04

Ok dzieki jutro robie podmiane to postaram sie to wyrownac mysle ze zrobie tak: k=20, mg=10,no3= 10, tylko Ca jak zbic zeby zachowac stosunek ca=mg



klosiu2
Początkujący
 
Posty: 20
Dołączył: 17 maja 2012, 20:03

Ro załatwi sprawę.
W sumie Ty podmieniasz na ro...
Może coś oddaje wapń do wody-jakieś kamienie?
Albo jakiś nawóz.

Avatar użytkownika

BOROTom
Znający temat
 
Posty: 1207
Dołączył: 13 mar 2015, 17:04

No wydaje mi sie ze kamienie troche zatwardzaja wode bo nie umie zejsc ponizej gh 10 I ca 50



klosiu2
Początkujący
 
Posty: 20
Dołączył: 17 maja 2012, 20:03

dlaczego Fe=0?
moze reszta mikro tez jest 0. Czy to celowe dzialanie?

Avatar użytkownika

marikfox
Stały bywalec
 
Posty: 427
Dołączył: 20 lip 2013, 14:06

Narazie nie podaje mikro bo wydawalo mi sie ze od tego pyli szybe I rosna glony ale sam nie wiem. Co z tym swiatlem??Jak dlugo swiecic I jaka moca??



klosiu2
Początkujący
 
Posty: 20
Dołączył: 17 maja 2012, 20:03

Delikatnie moglbys podawac mikro. Zerowe poziomy to tylko klopoty.
Napisz jeszcze jakie masz podloze bo jesli jalowe to mikro tez musisz nawozic bo skad rosliny maja brac. A jak nie biora mikro to i nie biora makro bo nastepuje blokada. Rosliny zeby zdrowo rosly potrzebuja wszystkiego. Brak jednego skladnika moze zaburzyc wzrost. Zdrowe rosliny same potrafia sie obronic przed glonami (no chyba ze to jakas plaga spowodowana czyms innym).

Avatar użytkownika

marikfox
Stały bywalec
 
Posty: 427
Dołączył: 20 lip 2013, 14:06

Podloze zwykly zwir plus kulki GT. A ja myslalem ze od mikro tak pyli. Od dzisiaj zaczne podawac delikatnie. Dalej nie wiem na jaka moca swiecic??



klosiu2
Początkujący
 
Posty: 20
Dołączył: 17 maja 2012, 20:03

Moim skromnym zdaniem to masz zwyczajnie za dużo światła...
Jedna taka lampa na 5 poziomie wystarczy. Staraj się tak dobrać światło, żeby rośliny tylko delikatnie bąblowały ale były na granicy.

Avatar użytkownika

antipathiQue
Aktywny użytkownik
 
Posty: 687
Dołączył: 29 gru 2013, 20:40
Miasto: Rybnik

Ja bym zaczął lać żelazo powinno mieć 0,1



Rafał180
Początkujący
 
Posty: 15
Dołączył: 06 lut 2019, 20:55

Ostatnio powyciagalem wszystkie kamienie zalalem woda utleniona, powciagalem zwirek, ktory byl zarazony, zarazone liscie obciolem, leje zelazo, swiatlo na 4 stopniu mocy w skali 7 stopniowej a te cholerstwo znowu zaczyna wracac. Powoli sie zastanawiam czy to napewno sa zielenice a nie np sinice??



klosiu2
Początkujący
 
Posty: 20
Dołączył: 17 maja 2012, 20:03

Masz i to i to i jeszcze krasnale widać.

Avatar użytkownika

BOROTom
Znający temat
 
Posty: 1207
Dołączył: 13 mar 2015, 17:04

Dzieki za info. Podpowie mi jeszcze ktos jak ustawic lampy, chodzi mi o moc swiecenia I dlugosc. I jak to zgrac z podawaniem co2



klosiu2
Początkujący
 
Posty: 20
Dołączył: 17 maja 2012, 20:03

Sprawdź to co masz między szybą a podłożem. Weź w palce i potrzyj jeśli to sinice to napewno poczujesz.

Avatar użytkownika

BOROTom
Znający temat
 
Posty: 1207
Dołączył: 13 mar 2015, 17:04

ja miałem problem z glonami, może nie aż tak, ale podpowiedział mi jeden akwarysta żeby świecić 5 godzin dziennie, glony znikały powoli ale znikły. co2 najlepiej podawać gdy się świeci. Moc światła dokładnie nie wiem, jakoś przeliczają lumeny na litr wody.



Rafał180
Początkujący
 
Posty: 15
Dołączył: 06 lut 2019, 20:55

po szperałem trochę i znalazłem artykuł na temat oświetlenia 20 lm na litr potrzeba dla mało wymagających roślin, dla średnio wymagających 30-40 lm na litr, dla wymagających 40-60 lm na litr. jeśli dobrze zrozumiałem to masz 19800lm / na litr to wychodzi tylko z jednej lampy 52,8 lm na litr z obu lamp ponad 100.



Rafał180
Początkujący
 
Posty: 15
Dołączył: 06 lut 2019, 20:55

Możesz dać link do tego artykułu?
Nie znam się, więc się wypowiem.

Avatar użytkownika

zmijka85
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2391
Dołączył: 03 kwi 2016, 22:11
Miasto: Rzeszów







Powiązane tematy
  • BROS Akwa na glony - doświadczenia

    Witam wszystkich Forumowiczów :) Hmm, od czego zacząć? Ano w moim 3 miesięcznym holendrze dopadły mnie glony nitkowate :( Od czego zacząłem? Jak zwykle od ustalenia przyczyn. Na podstawie testów wody...

    Wyświetlenia: 10705 | Odpowiedzi: 54 czytaj więcej...

  • Nowe akwa nowe glony

    Otóż mam problem z niewielką ilością glonów nitkowatych (klaczki na szybie) i trochę brunatnych też na szybie. O ile te drugie to rozumiem ( akwa ma tydzień) to pojawienia się tych drugich zupełnie x...

    Wyświetlenia: 1343 | Odpowiedzi: 23 czytaj więcej...

  • Wciaz glony

    Witam, Co jest nie tak? Pojawiaja sie glony, nie ma ich duzo nie mniej obawiams ie ze zaraz moze byc ich wiecej. Parametry wody: NO3=10, PO4=1, Ca=40, Mg=9-10, K=~25, SiO2=0,6, (pomiary testów po podm...

    Wyświetlenia: 349 | Odpowiedzi: 0 czytaj więcej...

  • Środek na glony

    Witam, czy znacie może jakiś skuteczny środek na glony (krótkie zielone nitki) brak krewetek.

    Wyświetlenia: 758 | Odpowiedzi: 12 czytaj więcej...

  • Co to za glony

    Witam , Ma ktoś jakiś pomysł co to jest ? Akwarium założone 2 tyg temu bez rybek . Światło 6h . Nawożenie CO2

    Wyświetlenia: 298 | Odpowiedzi: 3 czytaj więcej...



Recenzje

Ładowanie...

Baza wiedzy akwarystycznej


 
  Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad
30 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się doświadczeniem oraz informujemy o nowościach z branży
akwarystycznej.

 

Sklep firmowy

Bogata oferta ponad 300 gatunków i odmian roślin. Ponad 15 000 produktów dostępnych wysyłkowo lub do
odbioru osobistego w Krakowie (obowiązuje rezerwacja).
Punkt odbiorów: Kraków ul. Młyńska Boczna 5

Copyright © 2001-2020 roslinyakwariowe.pl ®
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie całości lub fragmentów strony zabronione.