NowościAktualizacja strony internetowejZapraszamy do zapoznania się ze zmianami i poprawkami programistycznymi na stronie wprowadzonymi w ostatnich dniach.…
Gatunki najpopularniejszych mchów do akwariumNa pierwszy rzut oka może wydawać się, że mchy akwariowe wyglądają identyczne, ale w rzeczywistości stanowią bogaty…
Napowietrzacze Zolux Stick AirDo oferty sklepu RA dołączyła nowa gama napowietrzaczy Stick Air marki Aquaya sygnowanych logiem Zolux. To kolejne…
Mistrzostwa Europy Hodowców Gupika - Pary 2022Zapraszamy do udziału i kibicowania w konkursie par gupików, który organizowany będzie w dniach 1-4 września w Płockim…
Mchy w aranżacji - użycie i przygotowanie do…Mech odgrywa w aranżacji doskonałą rolę drugoplanową. Mimo, że nie jest głównym elementem dekaracyjnym, daje świetne…
Nowy dział w sklepie RAPragniemy podzielić się z Wami radosną nowiną. Oferta sklepu RA powiększyła się o produkty dla psa i kota! Od niedawna…
Nowość filtr zewnętrzny Aquael HypermaxFirma Aquael podczas tegorocznych targów w Norymberdze zaprezentowała nowy model filtra kubełkowego. Urządzenie o…
|
Artykuły
Akwarium wygląda tragicznie, czego na zdjęciu nie do końca widać. Po takim czasie powinien być piękny gąszcz a tymczasem mamy ledwo wegetującą roślinność obrośniętą kilkoma gatunkami glonów. Podłoże również mocno zabrudzone, to samo z szybami. Generalnie nie zwracam uwagi na sprzęt ale styropiany służące za pokrywę i rozpadająca się szafka w miejscu publicznym też są przegięciem. Ogólnie bardzo smutny widok. Dla porównania fotka akwarium, które zespół roslinyakwariowe.pl założył w jednym z krakowskich przedszkoli w mniej więcej podobnym okresie do powyższego. Akwarium z założenia miało wymagać możliwie mało opieki na co dzień - odwiedzam je raz w tygodniu (od momentu założenia) i poświęcam około 40 minut na standardową podmianę i podanie nawozów. Wniosek jest taki, że zbiornikiem w sklepie prawdopodobnie nikt się po prostu nie opiekuje bo przy minimum świadomej pielęgnacji wyglądałoby pięknie. Efekt seminarium (które samo w sobie jest bardzo pożyteczne) jest więc odwrotny do zamierzonego. Chyba lepiej byłoby akwarium zlikwidować po założeniu, bo obsługa sklepu najwyraźniej nie ma pojęcia o podstawach opieki nad akwarium roślinnym bądź nie ma chęci lub czasu by się nim zająć. A duże sklepy przy centrach handlowych odwiedza nieporównanie więcej potencjalnych akwarystów niż niewielkie placówki specjalistyczne. Zapraszam do dyskusji bo problem jest ewidentny... DyskusjaUdostępnij ten materiał w social mediach
|