Jesteś tutaj: Akwarystyka roślinna Aquascaping

Temat wątku:

Podmiana wody prosto z kranu



Porady i projekty do oceny. Zabiegi pielęgnacyjne w akwarium roślinnym.
Zasady aranżacji akwarium.

Opublikowano: 07 paź 2011, 23:55 Podmiana wody prosto z kranu  (#1)  

Jako ze lata leca i dzwigac sie nie chce tak sobie pomyslalem zeby zamontowac filtr narurowy 10" i do podmian lac wode prosto z kranu tylko nie bardzo wiem jaki zastosowac wklad.
Woda u mnie dosc twarda wiec i troche zmiekczyc by sie przydalo.
Szukalem na necie i znalazlem cos takiego:
http://www.woda.com.pl/index.php?p962,f ... ch-10-cali
czy cos takiego moze byc czy moze lepiej zastosowac filtr weglowy np. taki:
http://www.woda.com.pl/index.php?p198,f ... ym-10-cali
a w drugim korpusie filtr zastosowac wklad z zywica jonowymienna?
reaktywacja
240 L
126 L
meteoryt
Poznaje temat
 
Posty: 83
Dołączył: 28 lut 2006, 17:30

Serwis roslinyakwariowe.pl poleca:

Ładowanie...

Opublikowano: 08 paź 2011, 00:19   (#2)  

Pewnie, że TAK!
Ja od dawna tak robię, trzeba dbać o kręgosłup :-). Mam w 2 modułach: węgiel i włókninę poliuretanową (1 milimikron).
Długi wąż i woda z akwa do wanny (bo czasami mała rybka lub krewetka się wciągnie i trzeba odzyskać) a do akwa podłączona do węża od prysznica :arrow: filtr narurowy i już. :-)
Możesz sobie tam załadować co chcesz :-). Ja nie zmiękczam. Jak to zastosujesz to daj znać jak działa, czy skuteczne.
120x40x50 - ruszyło 29.03.2008 (LT - HT) - 240l Tusi = ziemia + substraty . Koniec 10.09.2011
120x40x50 - ruszyło 10.09.2011 - Pomroczność i bocje
Avatar użytkownika

Tusia
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2268
Dołączył: 27 sty 2005, 16:05
Lokalizacja: Łódź

Opublikowano: 08 paź 2011, 19:58   (#3)  

Tusia napisał(a):Pewnie, że TAK!
Ja od dawna tak robię, trzeba dbać o kręgosłup :-). Mam w 2 modułach: węgiel i włókninę poliuretanową (1 milimikron).
Długi wąż i woda z akwa do wanny (bo czasami mała rybka lub krewetka się wciągnie i trzeba odzyskać) a do akwa podłączona do węża od prysznica :arrow: filtr narurowy i już. :-)
Możesz sobie tam załadować co chcesz :-). Ja nie zmiękczam. Jak to zastosujesz to daj znać jak działa, czy skuteczne.


Tusia a jak sprawa wyglada ze strumieniem ? Woda przechodzac przez te filry ktore masz zamontowane saczy sie czy w miare dobrze leci?

Wie ktos moze jakie sa paremetry wody po przepuszczeniu jej przez zywice jonowymienna?
reaktywacja
240 L
126 L
meteoryt
Poznaje temat
 
Posty: 83
Dołączył: 28 lut 2006, 17:30

Opublikowano: 08 paź 2011, 20:27   (#4)  

Tak leci jak mocno jej każesz ;-).
U mnie ustawiam na średnioszybko bo zależy mi na czasie choć pewnie lepiej byłoby ustawić na wolniej. Leję wodę mieszaną (ciepła z zimną). Leci jak z kranu.
120x40x50 - ruszyło 29.03.2008 (LT - HT) - 240l Tusi = ziemia + substraty . Koniec 10.09.2011
120x40x50 - ruszyło 10.09.2011 - Pomroczność i bocje
Avatar użytkownika

Tusia
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2268
Dołączył: 27 sty 2005, 16:05
Lokalizacja: Łódź

Opublikowano: 08 paź 2011, 20:30   (#5)  

Czyli jesli odkrece na full to bedzie normalnie tak jak z kranu?

Jeszcze mam takie pytanie czy podsypac pod podloze keramzyt? Podłoże bedzie ASII czarny.
reaktywacja
240 L
126 L
meteoryt
Poznaje temat
 
Posty: 83
Dołączył: 28 lut 2006, 17:30

Serwis roslinyakwariowe.pl poleca:

Ładowanie...

Opublikowano: 08 paź 2011, 20:31   (#6)  

meteoryt napisał(a):Czyli jesli odkrece na full to bedzie normalnie tak jak z kranu?(...)

Tak.
120x40x50 - ruszyło 29.03.2008 (LT - HT) - 240l Tusi = ziemia + substraty . Koniec 10.09.2011
120x40x50 - ruszyło 10.09.2011 - Pomroczność i bocje
Avatar użytkownika

Tusia
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2268
Dołączył: 27 sty 2005, 16:05
Lokalizacja: Łódź

Opublikowano: 08 paź 2011, 20:39   (#7)  

hmm w specyfikacji jest napisane ze wydajnosc to w zaleznosci od modelu od 6 do 8 l/min, wiec chyba trzeba bedzie dac na wolny strumien i powinno byc ok
reaktywacja
240 L
126 L
meteoryt
Poznaje temat
 
Posty: 83
Dołączył: 28 lut 2006, 17:30

Opublikowano: 08 paź 2011, 20:45   (#8)  

Ja staram sie dać jak najwolniej ale wtedy odbija mi ten dzynks od prysznica na wylewce i wyłacza strumień wody kierowny na prysznic i zaczyna lecieć z kranu :evil:
Im wolniej tym lepiej dla oczyszczania wody.
120x40x50 - ruszyło 29.03.2008 (LT - HT) - 240l Tusi = ziemia + substraty . Koniec 10.09.2011
120x40x50 - ruszyło 10.09.2011 - Pomroczność i bocje
Avatar użytkownika

Tusia
Z dużym doświadczeniem
 
Posty: 2268
Dołączył: 27 sty 2005, 16:05
Lokalizacja: Łódź

Opublikowano: 08 paź 2011, 20:49   (#9)  

ja mam zamiar to zamontowac na stale pod zlewem (tylko zona jeszzce o tym nic nie wie :lol: ) , wiec nie bedzie problemu z ustawieniem odpowiedniego przeplywu, tylko sie zastanawiam jakie wklady zaaplikowac. Mam zamiar dac wegiel i zywice jonowymienną tylko nie moge znalezc jakie sa parametry po zywicy.
reaktywacja
240 L
126 L
meteoryt
Poznaje temat
 
Posty: 83
Dołączył: 28 lut 2006, 17:30

Serwis roslinyakwariowe.pl poleca:

Opublikowano: 08 paź 2011, 20:58   (#10)  

A ja kupiłem filtr RO7 (http://allegro.pl/filtr-wody-ro7-aquafi ... 69714.html) i leje do akwarium wodę RO a przy okazji mam dobrą, czystą wodę do picia, kwiatków itp. Z akwarium, podobnie jak Tusia, spuszczam wodę prosto do brodzika długim, grubym wężem. Na akwarium mam zaznaczone do jakiego poziomu (akwarium 240 litrów spuszczam około 60). Filtr RO mam zainstalowany w kuchni pod zlewem. Dokupiłem kilka kolanek (przewody są dość twarde i nie dają się wyginać), przewód-wężyk około 8 m i zaworek. Wszystko montowane na szybkozłączki. Po spuszczeniu wody z akwarium montuję wąż z kuchni do pokoju odkręcam zawór i czekam... jakieś cztery godziny aż akwarium się napełni. Wygodny i "bezobsługowy" - samoistny system podmiany wody ale jednak czasochłonny.
Po napełnieniu akwarium wodą RO dolewam hydro mineral AquaArtu.
Polecam
Avatar użytkownika

twronka
Zainteresowany tematem
 
Posty: 239
Dołączył: 13 cze 2010, 20:08
Lokalizacja: Kraśnik LKR




Ten wątek zawiera 109 odpowiedzi...

Zaloguj się   aby przeczytać całą dyskusję.

Nie masz jeszcze konta w naszym Serwisie Internetowym? Zarejestruj się za darmo!


Konto Premium


 
  Akwarystom zaangażowanym w rozwój naszego Serwisu umożliwiamy dostęp do pełnej zawartości strony i wszystkich zaawansowanych opcji. zobacz więcej

 

Serwis roslinyakwariowe.pl

Działamy od 2001 roku i wspólnie z ponad 32 tysiącami akwarystów z całej Polski zdobywamy wiedzę i dzielimy się naszymi doświadczeniami. Czytaj więcej


Użytkownicy przeglądający ten dział: michal1980, tubertini i 10 gości